Zelf heb ik een Elegant-merrie die juist wat meer massa zou mogen hebben
Ze komt uit een Zichem x Satteliet merrie. Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ze komt uit een Zichem x Satteliet merrie.
. De karakter beschrijving van je merrie komt me bekend voor, maar dat heb ik wel vaker als ik over bazuin nakomelingen lees. Ik ben nu bezig met rechtrichten (zoals op http://www.paardenbegrijpen.nl) dat vindt ze leuker omdat ze dan af en toe een snoepje krijgt voor een goed uitgevoerde oefening. Misschien moet je er eens naar kijken die oefeningen zijn erg goed voor het sterker maken van de achterbenen. InekeH87 schreef:NatasjavE met het beter aan de beenhulpen zetten ben ik al 2 jaar bezig en meerdere ruiters hebben dat geprobeerd. Ze is niet alleen erg flegmatiek ze houd ook niet van het dressuurwerk. Buiten heb ik geen problemen met aan het been. Ik ben nu bezig om mijn benen helemaal niet meer te gebruiken en alleen op zit te rijden met mijn bekken. Dit werkt beter dan alle methodes die me zijn aangeraden in de verschillende topics tot nu toe. Ik rij ook heel erg op stem en ook dat werkt beter dan beengebruik.
@crosmuller die van mij is een echt vreetmonster het gebruik van snoepjes bij de training werkt bij mij goed. Zeker bij het bakwerk even de aandacht weg van de voor haar saaie en vervelende dingen kauwen geeft natuurlijk ook ontspanning.
. Ik heb van mijn instructrice ook geleerd meer op zit te rijden en Myrtle reageert daar ook goed op. Ik moet wel zeggen dat ze in het begin wel wat flegmatiek kan zijn maar als je even doorzet gaat het bij haar wel over. Soms wordt ze dan juist wat loperig. Buiten is ze wel actief ik rij ook endurance met haar, dat vindt ze wel leuk, andere paarden inhalen. En ja die van mij is ook een vreetmonster ze doet alles voor een snoepje. Maar we gaan wel erg offtopic, van fokken heb ik niet zo veel verstand maar ik was op gelderse de hengsten show helemaal weg van Rubus. Als ik nou wat meer geld had, en tijd ...........................