Bij een arabier, mits correct ingereden, zul je zulke dingen minder snel hebben omdat die echt een band krijgen met hun verzorger/ruiter en daardoor juist graag willen werken. Plus dat het bij een arabier meestal zo is dat als je hem 1x die ene hindernis hebt laten zien hij er daarna niet meer bang voor is.
Dus wbt karakter speel je imo gelijk maar ben het er wel mee eens dat een paard met veel arabisch bloed er wss meer onder lijd als hij in het handelscircuit beland, juist omdat ze zo'n band krijgen met hun verzorger/ruiter.
Qua fokkwaliteiten maakt het denk ik niet uit want een merrie met een hoog percentage arabisch bloed kan juist een positieve bijdrage leveren aan de fokkerij.
En qua sportkwaliteiten ligt het natuurlijk maar net aan watvoor hengst je kiest, Lobeke bv is een stuk allrounder dan de meeste ponyhengsten.
Maar verder heb je ook wel gelijk en ik ben hier niet om jou te overtuigen dat je met een AV moet dekken, ookal ben ik dan fan van het ras

Hoe zit het eigelijk met het springvermogen van je merrie? Heb je niet genoemd geloof ik?

Hij lijkt ook weinig schoft te hebben, net als mijn merrie. Smaken verschillen!