De Niro staat inmiddels bij mijn lijstje favorieten! (Samen met Quaterback en Ampere) Bij de laatste hengst heb ik in de stal gestaan en die heeft een gouden karakter!
leuk dat je voor ampere hebt gekozen,alleen wel een beetje apart daar je totaal nog niet weet hoe hij fokt,en jij juist een wat zwaarder/voller/nuchterder paard wil fokken voor jezelf... ik zou bij zo'n keuze juist voor een bewezen hengst gaan. maar goed,het is jouw merrie,jouw toekomstige veulen.
heel veel succes en hopelijk volgend jaar mooie beeb-foto's.
Euhm.... na de hengstenshows bezocht te hebben en wat advies van mensen die al jaren fokken is de keus gewijzigd... Het wordt Sandreo. Ach ja, niets veranderlijker dan de mens...
hahaha oke,ook goed:D wat is het doorslaggevende advies geweest als ik vragen mag?
Sibade
Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-09 21:39
Voorbeen moet langer, vrij van vosfactor (= ampere ook!), meer front, fijn karakter. Dit schijnen de nakomelingen te hebben/krijgen. Enne... Barclay (Sandreo x Jazz) he... Haha... zo'n schat van een paard is dat, echte knuffel en bloedmooi! Sandreo achter niet sterk en niet vlug maar mijn merrie weer wel... zoiets, tja als je voor het eerst (en waarschijnlijk voor het laatst) fokt, is alles een gok...
Sibade
Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-09 21:41
Dat vrij van vosfactor is niet het advies maar mijn wens! Ik heb al twee vossen en ik hou niet eens van voskleur... hahaha
lientjeds
Geplaatst: 16-04-09 21:43
Idem hier! Van dat vosdinges, ik ben ook geen fan, en toch had ik op een ogenblik 2 vossen in de stal. Maar het waren 2 echt fijne paarden. Op een goed paard staat geen kleur, heb ik me laten vertellen.
Ik lees je topic nu pas. De hengsten van http://www.gestelhof.be, met name Warkant en Saros, zouden ook wel op jouw merrie gepast hebben.
Véél succes met het fokken!
Laatst bijgewerkt door lientjeds op 16-04-09 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt
timilon
Geplaatst: 16-04-09 21:43
ik snap het. nou ik hoop dat je je merrie snel drachtig krijgt en dat we volgend jaar leuke veulen-foto's van je eigen fokproduct kunnen zien.
En als het een ezel wordt, kan het altijd nog dienst doen in de levende kerststal..... hihi... De foto's van F...??? zal ik zeker plaatsen! Groetjes...
Sibade
Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-09 13:21
timilon schreef:
ik snap het. nou ik hoop dat je je merrie snel drachtig krijgt en dat we volgend jaar leuke veulen-foto's van je eigen fokproduct kunnen zien.
Update: Merrie drachtig van Sandreo! Met dank aan de Radstake te Varsseveld!!! Groet.
petraaken