Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sarabande schreef:Dat klopt, maar waarom dus toch een hengst kiezen waar je niets van weet, zoals ik er 2 op mijn lijstje heb, dat lijkt dan toch een rare keuze
Iets anders is dat ik na pb discussies met mensen die net zo als ik een fijne merrie met veel bloed hebben, de conclusie is dat er eigenlijk maar heel weinig keuze is voor zulke merries, terwijl er dus steeds meer fijne merries binnen de fokkerij komenOp Dulce zou ik bijvoorbeeld best graag Krack willen zetten zoals ik in het verleden bij haar grootmoeder ook al deed.
essiesilly schreef:sarabande schreef:Dat klopt, maar waarom dus toch een hengst kiezen waar je niets van weet, zoals ik er 2 op mijn lijstje heb, dat lijkt dan toch een rare keuze
Iets anders is dat ik na pb discussies met mensen die net zo als ik een fijne merrie met veel bloed hebben, de conclusie is dat er eigenlijk maar heel weinig keuze is voor zulke merries, terwijl er dus steeds meer fijne merries binnen de fokkerij komenOp Dulce zou ik bijvoorbeeld best graag Krack willen zetten zoals ik in het verleden bij haar grootmoeder ook al deed.
helaas ja
sarabande schreef:Denk toch dat dat een probleem gaat worden, naast het inteelt probleem. Gelukkig heb ik daar geen last van mijn beide fokmeries zijn ffjg vrij
s0173957 schreef:Heb je al eens gedacht aan Rock Forever?
Ik zie op het topic van de HC toen dat je er gecharmeerd door was en nu vallen z'n nakomelingen blijkbaar ook erg mee. En zelf evolueert hij heel goed.
smeetjoew schreef:Denk dat je met Dreamcatcher teveel inlevert op het beenwerk. Het wordt te teer.
Wij hebben zelf een Dreamcatcher (5jr), goed paard en een onwijs lief karakter. Heeft wel goed ontwikkelde voeten en een zeer correctie beenstand. Maar dat heeft ze meegekregen van moederskant denk ik. Foto's staan in profiel, voor de nieuwsgierigen.
mauvestraat schreef:Ik ben iig erg benieuwd wie je uiteindelijk gaat kiezen voor de merrie. Wanneer wil je de merrie laten dekken?
Helaas heb ik geen nuttig advies voor je, daarvoor is mijn kennis nog te beperkt (reden dat ik bijv dit topic al van het begin volg, wordt je altijd wijzer van)
JannekeW schreef:Onze Dreamcatcher heeft juist best fors beenwerk. Wel een heel fijn karakter!
Maar Dreamcatcher geeft heel erg dat stekerige voorbeen, weet niet of deze dat ook heeft maar zou ik toch niet zo snel doen bij een merrie die een trakhener vader heeft.