[H]KWPN Hengst voor Sarabande Elite sport ZZL

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Re: [H]KWPN Hengst voor Sarabande Elite sport ZZL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 17:56

Jammer, dat dit topic is stil gevallen. Ik ben een meelezer en ik ben erg benieuwd welke hengst je kiest?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 18:39

Ik heb dit topic nog eens na zitten lezen, maar waarom zou jij kiezen voor Amazing Star?
Wil je niet een hoger geklasseerde hengst? Er staat trouwens een leuk stukje over hem in de IDS, maar dat heb jij vast al gezien?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-11 18:50

O is dat zo, nee ik heb de IDS nog niet die komt altijd wat later, ik ben benieuwd

Amazing Star is zelf een imponerende verschijning, ik was met de PAVO best onder de indruk van hem
Zijn lijn via de vaders bestaat uit 4 stempelende hengsten in de dressuur, Flemmingh, Ferro, Donnerhall en Roemer.
Zijn afstammelingen werden door aanwezigen beschreven als "gewoon", als dat zwaar of iets ouderwets is zou Saar dat juist wel kunnen hebben
Ik wil alleen wat meer info over de merrielijn, staat dat in IDS???

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 22:54

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-11 23:37

Ja dat was al bekend randalin, maar bedankt voor de moeite

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 10:37

Op Lotje heeft Amazing star echt een hele forse gegeven. Mist zelfs wat bloed en ras.
Een hengst, gaat echt enorm worden. Wordt 2 en is tegen de 1.70 aan.
Is zelf mijn type niet. Echt te zwaar, te groot en te weinig ras. Ik zie ze liever sjiek en bloederig.
Wel een grootramig, goed bewegend dier. Vooral de galop is geweldig. Kan best later een tof mannenpaard worden.

Maar goed, op Lotje heeft het dus zo uitgepakt.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-11 11:01

Ras missen de meeste op het filmpje ook, maar ook weinig ruimte en soepelheid in de beweging.
Nu zitten er combinaties bij waar ik bij denk hoe kom je erop, hengstenhouders zouden met die eerste jaargang wat zorgvuldiger moeten zijn. Zij ze misschien wat dekkingen kwijt, maar dit beeld verdwijnt niet snel.
Tenminste wel een pluspunt dat de jouwe nog kan bewegen
Was hij nog zwaarder dan de Ferro???

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 11:04

sarabande schreef:
Ras missen de meeste op het filmpje ook, maar ook weinig ruimte en soepelheid in de beweging.
Nu zitten er combinaties bij waar ik bij denk hoe kom je erop, hengstenhouders zouden met die eerste jaargang wat zorgvuldiger moeten zijn. Zij ze misschien wat dekkingen kwijt, maar dit beeld verdwijnt niet snel.
Tenminste wel een pluspunt dat de jouwe nog kan bewegen
Was hij nog zwaarder dan de Ferro???

Ja nog zwaarder dan de Ferro. Had ik absoluut niet verwacht. Vooral met Flemmingh ervoor.
Maar goed, kan gebeuren.
Hij kan goed genoeg bewegen maar de andere waren beter. Dus dat goed bewegen is relatief. Draf is goed genoeg, galop is wel erg goed trouwens. Veel kracht, veel sprong. Maar dat heeft hij zelf natuurlijk ook.

Het heeft me wel doen inzien dat Lotje toch geen zwaar fokkende hengst nodig heeft. Nu met Vivaldi heeft ze een prachtexemplaar van een merrieveulen gegeven. Een plaatje en heel goed bewegen. Veel beter dan de Amazing star.

Je hoort al, ik ben niet zo fan van AS. Hoewel ik die van Lilliputter uit de Jazz erg gaaf vond.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-11 11:49

Hmm Dat is toch een verschil, ik denk dat Saar Vivaldi niet echt kan hebben, die zou ook niet iets toevoegen wat ze zelf niet al heeft.

Het blijft moeilijk.
Want ik schakel zo wel een hengst uit op wat ik intussen van hem weet en zou dan voor een hengst kiezen waar ik niets van weet, dat is toch merkwaardig eigenlijk %) .

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 12:48

sarabande schreef:
Hmm Dat is toch een verschil, ik denk dat Saar Vivaldi niet echt kan hebben, die zou ook niet iets toevoegen wat ze zelf niet al heeft.

Het blijft moeilijk.
Want ik schakel zo wel een hengst uit op wat ik intussen van hem weet en zou dan voor een hengst kiezen waar ik niets van weet, dat is toch merkwaardig eigenlijk %) .

Tja Saar is geen Lotje natuurlijk. Je weet het nooit. Misschien geeft AS met Saar wel genoeg bloed en ras. Ik was zelf erg verbaasd maar ja het kan. Ik hoop dat ze dit jaar Charmeur proberen ofzo, ze wilden terugdekken met Vivaldi. Blijkbaar heeft ze toch rassigere hengsten nodig dan ik dacht.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 13:54

sarabande schreef:
O is dat zo, nee ik heb de IDS nog niet die komt altijd wat later, ik ben benieuwd

Amazing Star is zelf een imponerende verschijning, ik was met de PAVO best onder de indruk van hem
Zijn lijn via de vaders bestaat uit 4 stempelende hengsten in de dressuur, Flemmingh, Ferro, Donnerhall en Roemer.
Zijn afstammelingen werden door aanwezigen beschreven als "gewoon", als dat zwaar of iets ouderwets is zou Saar dat juist wel kunnen hebben
Ik wil alleen wat meer info over de merrielijn, staat dat in IDS???

Nee, het was een stukje over dat Hanzon de winnaar was in de klasse M met AS en 2 foto's.

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 13:55

Lotje is dus een Balzflug?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 14:12

Th0mas schreef:

Yep, uit de moeder van Tuschinski.
Maar daar gaat dit topic niet over he?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-11 14:18

Suzanne F. schreef:
Th0mas schreef:

Yep, uit de moeder van Tuschinski.
Maar daar gaat dit topic niet over he?

Nee klopt maar door het te vergelijken werken we dat in de hand, dus dat is ook weer opgehelderd ;)

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 10:46

Heb je IDS ondertussen al ontvangen? En de foto van Connaisseur gezien?

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 10:47

AS heeft wellicht heel bloederige paarden nodig? Ik vind de hengst zelf wel een heel fijn dier.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 11:55

Ja en Ja Jord

Ik heb de foto gezien, en hij lijkt wat lang en dat is ook het punt waar ik mee zit.
Maar aan de andere kant lijken al die hengsten op die foto's wat lang, kwestie van fotograferen misschien??

Nog een punt is, als AS zo "gewoon" fokt, zou dat dan niet van met name Donnerhall kunnen komen en krijg ik dat probleem met Connaisseur dan ook??
Bijvoorbeeld Polansky kon ook geen potten breken.

Moeilijk moeilijk

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 12:09

Wie was ook al weer keus nr. 3? Chippendale toch, daar komen nu veulens van denk ik? Ik vond het AS-veulen van LP wel een heel leuk ding bedenk me nu dat ik 'm wel live gezien heb op de show van Joop. Maar Connaisseur heeft al in Zweden(?) gedekt dat moeten daar toch ook veulens van te vinden zijn binnenkort heb je dat de HH al gevraagd?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 12:16

Connaisseur staat bij Ad Valk en die is niet zo optimaal in communiceren, heeft geen website, beantwoord zijn e mail niet en aan de telefoon is het ook druk druk druk, wellicht wordt dat beter als hij zijn handel met de buitenlanders die hier voor de HK waren wat afgerond heeft :P
Maar in principe kan hij mij ook niet wijzer maken, ik moet alleen weten waar ik tegen die tijd het sperma kan bestellen, ik selecteer onder de 1500 euro niet op dekprijs, dus ook dat is niet belangrijk.
En dat is bij Joop natuurlijk allemaal een tikje beter geregeld.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 12:41

Misschien kun je Joop bellen? Die had hem vorig jaar beschikbaar. Misschien dat hij iets kan vertellen over nakomelingen in Zweden? Ik heb voor mijn merrie Dayano gebruikt, is kleinzoon van Donnerhall. Die nakomelingen die ik tot nu toe heb gezien (is een topic over hier op Bokt) vallen me niet tegen. Ook in combinatie met volbloed levert het een mooi plaatje op. Ik zou daarom zelf niet zo bang zijn om Connaisseur te pakken (ggk Hannoveraan), gezien de bloederigheid van beweging en uitstraling van je merrie ;-).

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 12:43

Diane65 schreef:
Misschien kun je Joop bellen? Die had hem vorig jaar beschikbaar. Misschien dat hij iets kan vertellen over nakomelingen in Zweden? Ik heb voor mijn merrie Dayano gebruikt, is kleinzoon van Donnerhall. Die nakomelingen die ik tot nu toe heb gezien (is een topic over hier op Bokt) vallen me niet tegen. Ook in combinatie met volbloed levert het een mooi plaatje op. Ik zou daarom zelf niet zo bang zijn om Connaisseur te pakken (ggk Hannoveraan), gezien de bloederigheid van beweging en uitstraling van je merrie ;-).

Nee Joop heeft er niets meer mee te maken daar heb ik als eerste contact mee gehad

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 13:27

Heeft Joop geen goed advies voor je?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 13:32

Ja hoor AS :D :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 13:53

Maar is dat een objectief advies? Hij kent Saar toch? Nou als het in jouw ogen een goed advies is, dan zou ik zeggen: AS.
Gewoon knoop doorhakken, jou kennende, heb je er goed over nagedacht, dus waarom zou je dan nog twijfelen of wachten om een keuze te maken?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 13:57

Ik heb verder Joop niet om advies gevraagd, het alleen ter sprake gebracht als optie
Hij kent Saar niet irl denk ik, maar dat hoeft ook niet.

Ik zal nooit echt een advies van een HH vragen, die kan nooit neutraal zijn dus waarom hem daarmee lastig vallen.
Ik heb nog geen knoop doorgehakt, dat heb ik pas als ze geinsemineerd is, maar ik hoop nog reacties op de keuzes te krijgen zoals ik op AS er veel gekregen heb (vooral via pb) en die zijn van hemelhoog juichend tot vind er niets aan, ga er maar aan staan :D :D