Alane schreef:Garantie niet, verhoogde kans wel uiteraard wel met beleid op de volgende hengstenkeuzes.
Ik hecht meer waarde aan een moederlijn dan een vaderlijn, maarrrr een stabiele vaderlijn (bijv. die van Donnerhall, zie ik dan liever boven in het papier terug dan onderin, Pik Bube juist weer meer in de onderste lijnen van het papier.
Wat een onzin! Je gaat nu lijnen opzoeken, al dan niet interpreteren op eerdere succesvolle aanparingen.
Niets mis mee, maar het geeft geen garantie en er is meer onder de zon dan Donnerhall en Pik Bube.
Juist omdat er geen directe zonen genoemd worden met deze afstamming.
En nu zie je iets in Connaiseur omdat beide hengsten in zijn afstamming voorkomt?
Het gaat er toch om de juiste hengst voor Sarabande?
Alane schreef:Daarnaast ken ik Amazing Star niet, en ik als papier kijker, zag dus Donnerhall en Pik Bube terug, vind ik een goede keuze, alleen zou ik liever andersom zien.
Alane schreef:Tja vergissen is menselijk haalde even 2 door elkaar: Conaisseur en Amazing star, kan gebeuren toch

Maar natuurlijk...
Alane schreef:Had paardenfokken.nl toch wonderen gedaan als je gezien had dat Pik Bube niet voorkomt in Amazing Star

Daar heb ik geen paardenfokken voor nodig hoor 
Alane schreef:Dat is dan zacht uitgedrukt...
Pik Bube I als ook zijn volle broer Pik Bube II vindt je veel terug in succesvolle dressuurpaarden als succesvolle fokmerries op keuringen..
Nou dat is dan erg fijn voor jou! Jij hebt geen Bokt voor dummies nodig joh
Voor jou geen andere hengsten als Donnerhall en Pik Bube
Maar dan wel in de goede volgorde hè, Donnerhall in de vaderlijn en Pik Bube in de moederlijn
Alane schreef:Ik veroordeel de hengst helemaal niet, flemming X ferro X donnerhall hoeveel hengsten in het KWPN bestand zijn Flemming, Ferro en/of Donnerhall vrij? Er vanuit gaande dat het veulen geen eindprodukt zal zijn.
Ach daar zou ik mij geen zorgen over maken hoor!
Wanneer je namelijk verder kijkt dan je neus lang is, is er meer goed en mooi bloed dan Donnerhall en Pik Bube... of sorry ik bedoel Flemmingh en Ferro!
En anders is lijnenteelt altijd nog een optie gezien de huidige dressuurkampioen...