Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ff_stud schreef:verdiep je misschien ook s in (Shagya) Arabisch bloed, waarschijnlijk veel interessanter en meer rijtype
Himyar schreef:Wat betreft wat mensen zeggen over het kruis van een paard, dat dit het beste niet teveel af kan lopen, Valegro heeft geen al te recht kruis: https://www.youtube.com/watch?v=vXgfBSetJro
hoogendroog schreef:De Shagya geeft zeer rijtypische paarden en zit achter achter menig tophengst. Ramzes? Liever een Shagya of een AA dan een volbloed.
Himyar schreef:ff_stud schreef:verdiep je misschien ook s in (Shagya) Arabisch bloed, waarschijnlijk veel interessanter en meer rijtype
Als je niet verder komt dan Ramzes die half Engels volbloed was, dan ben ik niet gelijk heel erg onder de indruk.
anneliesdj schreef:Himyar schreef:Wat betreft wat mensen zeggen over het kruis van een paard, dat dit het beste niet teveel af kan lopen, Valegro heeft geen al te recht kruis: https://www.youtube.com/watch?v=vXgfBSetJro
Teveel is nooit goed, maar een recht kruis is zeker niet bevorderlijk voor dressuur.
BMHP schreef:ff_stud schreef:verdiep je misschien ook s in (Shagya) Arabisch bloed, waarschijnlijk veel interessanter en meer rijtype
De Shagya lijkt mij juist de laatste om in te verdiepen omdat de Volbloed uit drie andere araber hengsten gefokt is, en niet terug te vinden is in de EV.
De grootste overeenkomst is dat de EV en de Shagya ontstaan zijn door ze met andere paarden te mixen.
misschien kan je je opmerking meer verduidelijken waarom het interessant is.
Himyar schreef:ff_stud schreef:verdiep je misschien ook s in (Shagya) Arabisch bloed, waarschijnlijk veel interessanter en meer rijtype
Als je niet verder komt dan Ramzes die half Engels volbloed was, dan ben ik niet gelijk heel erg onder de indruk.
BMHP schreef:ff_stud schreef:verdiep je misschien ook s in (Shagya) Arabisch bloed, waarschijnlijk veel interessanter en meer rijtype
De Shagya lijkt mij juist de laatste om in te verdiepen omdat de Volbloed uit drie andere araber hengsten gefokt is, en niet terug te vinden is in de EV.
De grootste overeenkomst is dat de EV en de Shagya ontstaan zijn door ze met andere paarden te mixen.
misschien kan je je opmerking meer verduidelijken waarom het interessant is.