goeroe schreef:Een voorwaarde is iets anders dan een reden.TS en Threefingers praten volgens mij langs elkaar heen. TS blijft herhalen dat er geen redenen zijn om niet te fokken met deze merrie, terwijl Threefingers nu juist vraagt naar de redenen om dat wel te doen. TS geeft zelf aan dat ze eigenlijk nog niet weet wat ze met het veulen wil. Threefingers vraagt zich volgens mij af waarom je zou fokken terwijl je niet eens weet wat je met het veulen wilt doen. Er is immers bepaald geen gebrek aan pony's. Deze vraag staat los van het al dan niet correct zijn van het dier. Ik denk dat we het hier redelijk snel eens zullen zijn over dat je niet moet fokken met een dier wat niet deugt. Deze vraag gaat niet over dieren die niet deugen, maar of je moet fokken zonder concrete bedoelingen, zelfs al heb je een goede merrie. Met de opmerking dat Blue te leuk en te correct is om te laten staan lijkt TS te zeggen dat het zonde is om het niet te doen. De vraag die je volgens mij terecht kunt stellen is of dat werkelijk zo zonde is en zo ja, voor wie dan.
Dank je wel goeroe! voor je verwoording, ik ben daar niet zo handig in