[H][KWPN] Goodtimes x Le Mexico, gez.dress.hengst met vold b

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bambam99

Re: [H][KWPN] Goodtimes x Le Mexico, gez.dress.hengst met vold b

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 23:49

Bij Sandro Hit(ten) is de maat wel vaak een aandachtspuntje, al lijkt Sandreo licht te vergroten...

Brentano II was al eens Hannoveraanse hengst van het jaar en stamt af van de stempelhengst Bolero, die 80% xx voerde. Samba Hit is uit een Brentano moeder.

En ik vind je geen lastige fokker, maar eentje die tenminste nadenkt en niet achter de mode aanholt. Heb je Piet Meinen al eens gesproken? Die kent deze lijn als geen ander... Hoewel ik vermoed dat je bij Dolany, Dayano of Discovery uitkomt, wat ook geen oninteressante hengsten zijn natuurlijk.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 23:58

lucas03 schreef:
Maestro ben ik ook idd bang voor het massale.

Van het weekend heb ik naar de veulenveiling van NRW zitten kijken voor duitse hengsten. En 1 ding moet ik bekennen, de F lijn kan me niet bekoren. Sorry als ik iemand voor de schenen schop.
Brentano lijn, BamBam die moet ik nog uitgaan zoeken. Ik ben helemaal niet zo thuis in die duitse lijnen.

Lauries Crusader (en zonen), ik moet er nog meer zien bewegen, ik ben nog niet overtuigd.

Ik heb gekeken naar Sandro hitten (en zonen) Samba Hit vond ik wel aardig, maar ik heb al diverse hakkentrekkers daarvan gezien, daar hou ik dus ook niet van.

Volgens mij ben ik een lastige fokker, ik weet wat ik wil, maar ik kan het niet vinden Boos!

Had je ook al bij Spielberg gekeken? Aangezien je er geen reactie op gaf.. Bloos

SteffieA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 17:28

En wat dacht je van San Remo?

Hij geeft voornamelijk langgelijnde veulens met formaat en lange benen.

Ik zelf heb trouwens een Dayano (zag ik hierboven ook voorbij komen) veulen gekocht. Zij is zwart met zeer lange stelten Haha! .

Alleen moet je dan wel een Reg A papier willen hebben aangezien hij in Duitsland en Belgie goedgekeurd is. Is wel bij het KWPN aangeboden maar naar huis gegaan aangezien hij kreupel was dacht ik.

San Remo:
http://www.uytert.nl/

Dayano:
http://www.team-nijhof.nl/
http://www.roshoeve.be/hengsten/Dayano.htm

Succes

SteffieA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 17:41

lucas03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 22:30

femmefatale1 schreef:
Had je ook al bij Spielberg gekeken? Aangezien je er geen reactie op gaf.. Bloos

Heb ik ondertussen gedaan. Ik krijg een beetje een benauwd idee van het feit dat er zoveel mensen achter een hengst aangelopen zijn. Dus ik wacht even rustig af wat de nakomelingen doen.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 07:42

lucas03 schreef:
femmefatale1 schreef:

Heb ik ondertussen gedaan. Ik krijg een beetje een benauwd idee van het feit dat er zoveel mensen achter een hengst aangelopen zijn. Dus ik wacht even rustig af wat de nakomelingen doen.

Is dat zo??
Dat weet ik niet eens..
Ik weet wel dat wij een fokmerrie hebben die vrij klein is, en om wat maat te krijgen hebben we ze laten dekken door Spielberg. Inmiddels hebben we er een heel mooi veulen uit, en vooralsnog met een super karakter! Ik weet dat hij maat vererft, maar meer weet ik ook niet.. ben niet zo thuis in de fokkerij, en al helemaal niet in dressuurbloed.. hihi.. Ik vind het wel een mooie hengst om te zien iig..!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:22

sandro hit en sandreo vind ik over het algemeen kleine paarden geven.. en van achter vind ik ze niet sterk.. om het maar even zo te zeggen:D

lauries crusadorxx bloed ben ik persoonlijk heel erg weg van (een ook iedereen in duitsland:P haha)
ik heb er een staatspremie merrie van die heel goed beweegd, een super achterbeen erin heeft en veel ruimte in de beweging.. wel zijn het vaak echte volbloed bewegers (wat vlak over de grond) maar ook qua karakter vind ik ze heel fijn, (zie londondance) een super fijn karakter! en goed bewegen, en ook nog is heel erg mooi type.

_Do_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:35

Wat denk je van Kasparow?

http://www.kasparow.com/

Is een zwarte hengst die sinds 2004 ook bij de nrps goedgekeurd is. Het is een trakehner hengst.
Zijn laagste cijfer bij zijn test was een 9!
Is een hengst die heel veelzijdig is. Heeft in de top gelopen in de dressuur, springen en eventing.

"Kasparow een hengst met charme en uitstraling die zijn publiek weet te boeien. Deze sportman bij uitstek weet elke keer weer toeschouwers en juryleden te imponeren. Of hij zich nu meet met Springpaarden in het parcours of met Dressuurtalenten in de grote ring, Kasparow blijft op je netvlies gegrift. Zijn kwaliteiten bewijst hij door zich makkelijk te laten bewerken met veel overmacht en techniek keer op keer te antwoorden als er iets gevraagd wordt, Kasparow zegt nooit nee! Klasseringen en overwinningen in de springsport en natuurlijk in de dressuurring bewijzen zijn buitengewoon talent. Gecombineerd met een gouden karakter mag je rustig spreken van een zeer bijzondere hengst."

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 13:27

Daddy Cool (Don Davidoff x Caldio x Sandro) lijkt mij ook wel iets. Helemaal geen Nederlandse bloedlijnen in te vinden en eveneens een superspringer (slechts de vader is dressuurgefokt, de rest van z'n bloedlijn is volledig springgefokt). Daddy Cool is een tamelijk grote (1m70 op 6jarige leeftijd) langgelijnde hoogbenige hengst.
Wij ehbben er dit jaar onze Rubenstein x Ramiro x Amor x Le Mexico van laten dekken, ze had er al een jaarling van en dat was echt een prachtbeestje.

Bij Schockemöhle duurt het dekseizoen echter maar tot 31 juli dus het is mss een ideetje voor volgend jaar.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 17:17

SanRemo lijkt mij goed passen. En wat dacht je van Ziesto? (Lancet x Clavecimbel).
Er staat toevallig een Ziesto x Goodtimes veulen op de site.
Dit paard moet je irl gezien hebben om een echt beeld van te krijgen, super beest.
http://www.oldenhoff.nl/hengsten/ziesto.php

lucas03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 21:24

San Remo; ik zal er eens naar kijken.

Kasparow; is niet wat ik zoek. Wel een heel veelzijdige hengst.

kitag1rl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 10:17

SteffieA schreef:
En wat dacht je van San Remo?

Hij geeft voornamelijk langgelijnde veulens met formaat en lange benen.

Ik zelf heb trouwens een Dayano (zag ik hierboven ook voorbij komen) veulen gekocht. Zij is zwart met zeer lange stelten Haha! .

Alleen moet je dan wel een Reg A papier willen hebben aangezien hij in Duitsland en Belgie goedgekeurd is. Is wel bij het KWPN aangeboden maar naar huis gegaan aangezien hij kreupel was dacht ik.

San Remo:
http://www.uytert.nl/

Dayano:
http://www.team-nijhof.nl/
http://www.roshoeve.be/hengsten/Dayano.htm

Succes

Ik ben ook wel gecharmeerd van Dayano. Heb wat nakomelingen gezien, allemaal mooie lang benige veulens!

lucas03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 12:52

ik ga nu een heel leger tegen de benen schoppen, maar....een giraffe is ook langbenig...maar hier wil ik met mijn fokkerij niet naar toe. sorry.

het klinkt misschien uit de hoogte, maar zo is het zeer zeker niet bedoeld. Ik heb gewoon mijn mening over een bruikbaar dressuurpaard.

kitag1rl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 13:30

Nu ga ik misschien iets stoms zeggen. Maar wat dacht je van Hamlet? Ik weet dat dit een spring hengst is maar ik heb meerdere zeer goed dressuur paarden gezien van hem... (spreek gewoon mijn gedachte uit Knipoog)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 13:40

Ziesto lijkt me ook geen gek idee, mooi hoogbenig model en goed bewegen, nog even zijn nakomelingsoverzicht afwachten misschien.

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 18:20

fokfanaat schreef:
Ziesto lijkt me ook geen gek idee, mooi hoogbenig model en goed bewegen, nog even zijn nakomelingsoverzicht afwachten misschien.

Hengst zelf is chique met veel uitstraling, zou wel eens goed kunnen passen met Korn.
Heb hem op de NMK in real-live mogen aanschouwen, is interessant Syl!

lucas03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 18:42

ik zal hem eens bekijken.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 20:01

karinna schreef:
fokfanaat schreef:

Hengst zelf is chique met veel uitstraling, zou wel eens goed kunnen passen met Korn.
Heb hem op de NMK in real-live mogen aanschouwen, is interessant Syl!

Ik denk inderdaad dat hij ook erg goed zou passen.
Qua beweging.. Tis net een gummy bal, echt heel soepel door zn lijf, beweegd dus makkelijk. Mooi model

lucas03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 21:01

Ziesto; vader Lancet heb ik al ooit mee willen dekken met mijn vorige merrie -maar zij was alles wat Korn niet was, op de kleur na dan! Ik zou Lancet nemen voor haar om meer electra en snittigkeit te krijgen.

Clavecimbel heb ik altijd al interessant gevonden.

Punt blijft nu dus; hoe vererfd Ziesto zich...meer naar Lancet kant of Clavecimbel. Van Lancet kun je nogal eens een kleintje krijgen, dus ik wacht even de nakomelingen af. Feit blijft; ik vind hem interessant! Dus ik ga me ook in deze hengst verdiepen.

Fokfanaat en Jet OK dan! bedankt!

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 21:22

lucas03 schreef:
Ziesto; vader Lancet heb ik al ooit mee willen dekken met mijn vorige merrie -maar zij was alles wat Korn niet was, op de kleur na dan! Ik zou Lancet nemen voor haar om meer electra en snittigkeit te krijgen.

Clavecimbel heb ik altijd al interessant gevonden.

Punt blijft nu dus; hoe vererfd Ziesto zich...meer naar Lancet kant of Clavecimbel. Van Lancet kun je nogal eens een kleintje krijgen, dus ik wacht even de nakomelingen af. Feit blijft; ik vind hem interessant! Dus ik ga me ook in deze hengst verdiepen.

Fokfanaat en Jet OK dan! bedankt!

Ik had hem als eerste genoemd Huilen
Haha, nee grapje, ik hoop dat je ermee gaat dekken, vind het een zeeer aansprekende hengst!

lucas03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 21:42

LaFunkyJazz schreef:
Ik had hem als eerste genoemd Huilen

sorry
ik had je berichtje wel gezien, maar heb toen naar de volgende post gekeken over Kasparow, en dus is Ziesto aan me voorbij gegaan.

Dus bij deze

LaFunkyJazz BEDANKT!! Haha! voor de tip. Ere wie de eer toekomt.
Ik neem aan dat ie de Hengstencompetitie wel loopt, dus dan zal ik hem eens gaan bekijken in weert.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 22:18

ROFL

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 23:39

Heb een veulen van Don Laurie II (Don schufro x lauries Crusador xx) veulen heeft behoorlijk maat en bloed via Lauries.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 01:20

Jet Set D...Nee grapje das mischien een beetje veel inteelt. Knipoog
(merrie komt uit een hele goede moeder)

Een andere Rutten Hengst: (Zirkoon de vader van JetSet leeft niet meer en Clavecimbel is al genoemd)

Montecristo. Front, lang gelijnt. Ruime tactmatige gangen, zeer werkwillig en vrij van de door jouw genoemde hengsten.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 01:23

Sorry je wou ook nog een die voldoende bloed fokt..Doet Cristo niet...Maar Clavecimbel ook niet.
Hij fokt wel maat