[H]Welke hengst voor Metall x Haarlem merrie?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Psydoxy

Re: [H]Welke hengst voor Metall x Haarlem merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 14:18

Nienke_ schreef:
Jebent er dus blijkbaar nog niet helemaal uit.
Nou dan draag ik nog een henst voor die pas goedgekeurd is voor het KWPN en verfrissend bloed voert. Bovendien heeft de hengst body!!
Sir Oldenburg misschien iets?
http://www.team-nijhof.nl/
http://nl.youtube.com/watch?v=qX9PhjkxU1Y

Chick de freaky.... Leuk paard, zal me eens in hem verdiepen.
Inderderdaad, heb nog een aantal maandjes om me te oriënteren Haha!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 17:11

Als je merrie een heel goed achterbeengebruik heeft is die hengst zeker een aanrader denk ik.

bambam99

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 18:27

Citaat:
Verbeterpunten:
achterhand, is slap en niet krachtig met name de stap is bij deze merrie zeer slecht.

Hoezeer ik ook een fan ben van Sir Oldenburg, gaat hij zo op het eerste gezicht dit niet verbeteren...
Vindt Scandic ook geen gek idee eigenlijk, naast Tango, OOSeven of Winningmood

avensis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 18:35

misschien is Spielberg een optie?

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-09 03:44

:o Even een oud topic omhoog lanceren.... :o

Maar het is alweer januari en heb ondertussen nog steeds geen idee welke hengst ik zou gaan gebruiken dit jaar. Nu na de HK is er misschien weer wat nieuws in hengstenland die goed bij m'n merrie zou passen.

Bijgestelde eisen:
- Absoluut geen terugfok of lijnkruising
- Hengst die minimaal 170 is en groot door fokt
- Cool karakter, nuchter karakter.

Duzz, Graag reacties. :D

avensis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 04:52

Ik moet zeggen dat ik onder de indruk was van Tango. Is een grote hengst met veel body, hij lijkt een goede instelling te hebben en ik denk dat dat ook wel mooi kan passen gezien jouw merrie voldoende bloed heeft.

http://www.ipshorsegroup.nl/nl/ipstango

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 14:45

Ik zou niet voor Tango gaan, i.v.m. de stap, die bij deze merrie verbeterd zou kunnen worden wat hierboven gezegd werd.

bambam99

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 19:33

Henkjan schreef:
Ik zou niet voor Tango gaan, i.v.m. de stap, die bij deze merrie verbeterd zou kunnen worden wat hierboven gezegd werd.

Het afstammelingenrapport van Tango spreekt dat tegen:
"De stap is zuiver, heeft voldoende ruimte met voldoende souplesse. In draf bewegen de veulens met veel houding bergopwaarts."
Dat een hengst zelf een iets mindere gang heeft (hij komt wat souplesse tekort in stap) wil nog niet zeggen dat hij dat standaard ook doorfokt, wat hij dus ook niet doet.)
Afijn, ik zou eens kijken naar hengsten met Donnerhall/Rubinstein in de genen; Winningmood, Dreamcatcher, OOSeven, Tolando. Meestal grootramige dieren met een flegma karakter. Geldt ook voor veel Flemmingh's.

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 19:57

bambam99 schreef:
Henkjan schreef:

Het afstammelingenrapport van Tango spreekt dat tegen:
"De stap is zuiver, heeft voldoende ruimte met voldoende souplesse. In draf bewegen de veulens met veel houding bergopwaarts."
Dat een hengst zelf een iets mindere gang heeft (hij komt wat souplesse tekort in stap) wil nog niet zeggen dat hij dat standaard ook doorfokt, wat hij dus ook niet doet.)
Afijn, ik zou eens kijken naar hengsten met Donnerhall/Rubinstein in de genen; Winningmood, Dreamcatcher, OOSeven, Tolando. Meestal grootramige dieren met een flegma karakter. Geldt ook voor veel Flemmingh's.

Ik heb een paar Tango's gezien waarvan de meeste moeders een goede stap hadden, maar waarvan de kwaliteit bij de stap van de veulens toch echt te wensen overhield. Dat wil niet zeggen dat ik Tango een geweldige hengst vindt, die fijne veulens geeft, en zelf ook fantastisch presteerd in de sport!

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-09 21:34

Maar deze merrie heeft een hele slechte stap. Plaatst de benen alles behalve onder het lichaam en maakt zich lang in de rug.
Draf is correct maar mag met meer swung
Galop is de beste gang al mag deze meer gedragen en bergop zijn.

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 23:14

Zo, even het stof van 't topic afblazen... het is tenslotte weer bijna voorjaar en tijd voor een evt. nieuwe keuze.

Tita heeft vorig jaar een veulen gehad van Apache. Dit mede op aanraden van het KWPN. Een zeer chique merrie veulen. Het enige wat ik mis is wat meer body en hoogte. Welke hengst zou ik evt. dit jaar kunnen gebruiken om dit wel te krijgen. Qua gangen heeft Apache, tot zover je dat nu kunt beoordelen, goed z'n best gedaan <<)

Foto van haar veulen 2011; Gidian.
Afbeelding

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 10:39

Mischien is Bon bravour wat? over z'n nafok is nog niet heel veel bekend maar de hengst zelf kan heel goed stappen,heeft veel kracht en afdruk en veel body.

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 11:00

En als je dan gaat kijken bij UB40/Olivi?

Of uit de moederlijn van UB40 de Davino VOD? Moet je van houden, maar wel volledig vrij :j

C_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 13:19

Vrij duur maar krack c?

Ook lijkt mij Santano erg geschikt die fokt groot, ruig, en ruime gange vooral de stap en galop.
Wij hebben ook een santano die in de draf er goed ondertreed en ook erg krachtig is.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 18:26

Ik heb ook fijne nakomelingen van Santano gezien,maar hij schijnt niet altijd te verbeteren.Hij fokt inieder geval groot en met veel massa!

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 20:12

Nou Santano met Sandro Hit erachter lijkt me niet echt een strak plan als je opzoek bent naar een beter achterbeen. Santano fokt tevens ook een hoog kruis en een zeer platte reet.

Bon Bravour zou ik wel mooi vinden passen bij je merrie. Voldoet wel aan veel eisen. Hoewel Painted Black wel uit een Ferro moeder komt.....
En gezien je Apache, zou ik Olivi ook het overwegen waard vinden.

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 20:27

Painted Black gaat 'm niet worden. Wil niet nogmaals Ferro gebruiken. Zit al 2x Ferrolijn in.

C_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 20:44

Ik denk dat Painted Black de maat ook niet gaat halen, maar Charmeur lijkt me ook een leuke optie.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 20:49

ik zie allemaal dressuur-hengsten voorbij komen, met Metall zou je dat dan ook verwachten.
Maar ik zou een springhengst helemaal niet zo raar vinden, met zowel Ferro als Haarlem in de pedigree is jouw merrie niet geheel vreemd van springgenen....Of zeg ik nu iets heel raars??

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 20:51

Aan welke hengst zit je te denken Knakker. Ik wil toch graag de dressuur richting op. Misschien zou een goede allrouder geen slecht idee zijn.

Merrie kan zelf absoluut niet springen..... :') ze durft niet eens over een grondbalk _O-
Laatst bijgewerkt door Psydoxy op 22-02-12 20:56, in het totaal 2 keer bewerkt

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 20:55

Wat vind je van Boss, daar heb ik wel goede veulens van gezien?

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 20:57

ff googlen.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 21:44

C_Spirit schreef:
Ik denk dat Painted Black de maat ook niet gaat halen, maar Charmeur lijkt me ook een leuke optie.

Ik doelde op Bon Bravour, dat is een Painted black.

Wat vind je van Bretton Woods?

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 21:53

Was toevallig net op de website van onze Duitse vriend aan 't kijken..... 1600 euro voor Bretton Woods, vind 't nogal voor z'n jonge hengst die nog niks gepresteerd heeft.

Oja, even off topic; bij Totilas staat nog een filmpje van Ed... die van MAR kunnen ze er inderdaad beter aflaten :x