[H][wb]Wat is de beste hengst voor deze dame??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sologirl

Re: [H][wb]Wat is de beste hengst voor deze dame??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-07 14:41

bij mijn merrie moet er vooral een sterk en groot gesprongen galop bij. Ze is met wat springbloed gefokt en heegft dus ook een mindere galop... Ze heeft echt een prachtige draf! Zeer sterk ondertredend en snel achterbeen... Ik ben zelf helemaal weg van Sandreo totdat ik hem op de dvd zag... Ik vond z'n galop niet erg spectaculair en z'n stap ook niet...

Ik wil een fijn dressuurpaard fokken! Knipoog Maar wel eentje waarmee ik gewoon goed in het Z kan gaan rijden... Het moet er niet eentje zijn waarbij ik na het M er maar mee moe tophouden omdat hij het niet trekt... Tong uitsteken

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 08:02

Springpaarden kunnen over het algemeen goed galoperen. De conclusie die jij trekt over het verband tussen de matige galop van je merrie en haar springgenen, is daarom niet helemaal correct lijkt mij zo.
Heb je misschien een filmpje van de draf van je merrie? En van haar galop? Wat heeft de merrie zelf gepresteerd?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 08:07

Lord Leatherdale zou een optie kunnen zijn of zijn vader. Die galop komt dan iig wel goed.

luna111

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 09:30

ik weet niet of je echt persee duits wil maar anders is de Hengst Oscar misschien iets.
Lijkt me een goede hengst voor de wat luxere merrie's.
Zijn karakter is ook goed en heb ook een nakomeling van hem bij mij op stal gehad en die had ook zo een geweldig karakter. Mooie donkere merrie met veel front en goed lopen.

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 10:12

Pletje123 schreef:
Springpaarden kunnen over het algemeen goed galoperen. De conclusie die jij trekt over het verband tussen de matige galop van je merrie en haar springgenen, is daarom niet helemaal correct lijkt mij zo.
Heb je misschien een filmpje van de draf van je merrie? En van haar galop? Wat heeft de merrie zelf gepresteerd?

Springpaarden hebben over het algemeen een vlakkere galop dan de dressuurpaarden die een mooi omhooggesprongen galop hebben. Dat bedoel ik met een mindere galop... Ik heb geen film..

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 10:13

Anne_GTI schreef:
Lord Leatherdale zou een optie kunnen zijn of zijn vader. Die galop komt dan iig wel goed.

Vind ik een heel erg gaaf paard! Ligt ook nog steeds ee optie op!

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 10:13

ozzie111 schreef:
ik weet niet of je echt persee duits wil maar anders is de Hengst Oscar misschien iets.
Lijkt me een goede hengst voor de wat luxere merrie's.
Zijn karakter is ook goed en heb ook een nakomeling van hem bij mij op stal gehad en die had ook zo een geweldig karakter. Mooie donkere merrie met veel front en goed lopen.

Ik ken deze hengst niet.. Wat is zijn afstamming?

luna111

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 10:15

luna111

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 10:17

sorry foutje Oscar is een wolgang x nabuur.

Ferghana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 15:05

Ben zelf op zoek naar een hengst voor mijn merrie en dit zijn mijn voorkeuren (kan wel niet zeggen of deze hengsten goed bij jouw merrie gaan liggen): (denk dat je daarvoor de merrie echt moet zien)

- Riccione
- Stedinger (is een beetje weggevallen bij mij omdat mijn merrie met vrij kleine hoeven zit en Sandro hot nakomelingen hebben dit ook blijkbaar) heb wel net gisteren een veulen van 3 weken gezien uit een Pilot merrie en die was WAW pracht van gangen en supper evenwichtig gebouwd
- King Arthur - of nakomeling Kilimanscharo) (beetje twijfel voor Trakhener bloed)
- Don Frederico - of nakomeling Don Corazon

Groetjes

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 20:11

Ik kan ervan op uit gaan dat Stedinger een Sandro Hit is? Lijkt me zeer interessant! Ga ik ff googlen! Knipoog

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 22:26

Citaat:

Hier ben ik het helemaal mee eens!

Citaat:
Springpaarden hebben over het algemeen een vlakkere galop dan de dressuurpaarden die een mooi omhooggesprongen galop hebben. Dat bedoel ik met een mindere galop... Ik heb geen film..

Ik snap wat je bedoelt maar als een paard een sprong maakt is dit eigenlijk verhoogde galoppas om het zo maar te zeggen. Voor springpaarden is een correcte galop dus ook erg belangrijk! Een hindernis nemen is eigenlijk een omhooggesprongen galoppas. Dit even terzijde Knipoog

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 15:00

Helaas springt een paard niet elke pas over een hindernis heen Knipoog Fijn dat je me begrijpt hoe ik het bedoel! Tong uitsteken