Ik wil een fijn dressuurpaard fokken!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Pletje123 schreef:Springpaarden kunnen over het algemeen goed galoperen. De conclusie die jij trekt over het verband tussen de matige galop van je merrie en haar springgenen, is daarom niet helemaal correct lijkt mij zo.
Heb je misschien een filmpje van de draf van je merrie? En van haar galop? Wat heeft de merrie zelf gepresteerd?
Anne_GTI schreef:Lord Leatherdale zou een optie kunnen zijn of zijn vader. Die galop komt dan iig wel goed.
ozzie111 schreef:ik weet niet of je echt persee duits wil maar anders is de Hengst Oscar misschien iets.
Lijkt me een goede hengst voor de wat luxere merrie's.
Zijn karakter is ook goed en heb ook een nakomeling van hem bij mij op stal gehad en die had ook zo een geweldig karakter. Mooie donkere merrie met veel front en goed lopen.
Citaat:Springpaarden kunnen over het algemeen goed galoperen. De conclusie die jij trekt over het verband tussen de matige galop van je merrie en haar springgenen, is daarom niet helemaal correct lijkt mij zo.
Citaat:Springpaarden hebben over het algemeen een vlakkere galop dan de dressuurpaarden die een mooi omhooggesprongen galop hebben. Dat bedoel ik met een mindere galop... Ik heb geen film..