Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sammie schreef:Als je nou echt persé wilt 'fokken' met deze merrie, kijk dan aub naar een springhengst. Uit springer x draver zijn wel een paar fijne beestjes gekomen. Springers hebben vaak die draagkracht die de dravers veelal missen. Kijk eens bij alber Zoer op z'n website, die heeft er dacht ik een paar rond lopen.
Géén San Remo, zijn galop is ronduit poedersuiker te noemen. Géén Vivaldi, United of andere Krack zoon.
M'n eerste keuze is nog steeds om niet te fokken met deze merrie, want er komt toch niet uit wat er gehoopt wordt.
Pletje123 schreef:Ja, je kan er vergelijkingen mee maken, maar ik ze me niet teveel laten leiden door de indexen!
Citaat:Lichamelijke afwijkingen lijkt me erg overdreven, je "plakt" een veulen niet bij elkaar, alles word genetisch zo bepaald dat het tegoei kan functioneren, en dat is bij elke willekeurige kruising zo.
shan schreef:Als je nu gewoon de indexen er eens bijhaald Sammie, voor je commentaar levert, en bekijkt hoe SR er af komt vergeleken bij de andere dressuurhengsten en dat in combinatie met zijn geweldige front. dit zijn 2 dingen die een draver nodig heeft.
Citaat:Front is leuk, maar daar heb je niet veel aan als de rest niet meewerkt
misterA schreef:Is Don Schufro niet wat? Geen fijn koppie, goeie galop, in een klap goed.
![]()
Ulfeino schreef:Maak je niet druk om mensen die je afraden een veulen uit deze merrie te fokken, die begrijpen gewoon niet de emotionele waarde die zo'n veulen heeft voor de oud eigenaar.
shan schreef:Als je besluit het toch te doen, dan zou ik gaan voor een hengst met veel front en een krachtige dragende galop bijv. San Remo, Oscar. Of 1 van de gelderse hengsten Koss of zijn zoon Parcival.