RobvdPK schreef:Kijk, het is jouw keuze natuurlijk, maar als je denkt om met Edinbrugh x Volbloed een allround sportpaard te fokken, zou dat wel eens een forse teleurstelling kunnen worden. Edinbrugh is een Bwp-er, zijn doopnaam is Aertbreaker. Hij komt snel van de grond, en is extra voorzichtig in het voorbeen, zoals veel producten van Heartbreaker, maar hij kan nauwelijks stappen, niet draven, en heeft een simpel galopke. Daarnaast heb je echt een prof nodig om hem te rijden, want hij is verre van simpel in de omgang, en in het parcours zo gek als een draaideur.
Rob
PS Ik begrijp trouwens niet hoe je van Saros bij Aertbreaker komt. De ene is een koude, flegmatieke hengst, en de andere te heet om met blote handen vast te pakken.
Op Ramiro na zie ik ook geen enkel verband tussen Saros en Aertbreaker (of Edinburgh, als je dat liever hoort). In dat van die gangen ga ik volledig mee met RobvdPK, (filmpje
) die draf is niet bepaald sensationeel en die galop is niet wat ik wil zien bij een goed springpaard. Zijn karakter ga ik niets over zeggen, ik ken de reputatie van Heartbreaker maar ik heb Aertbreaker nooit live bezig gezien.