Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
cobiie schreef:
Samsam, ik denk dat ik niet voor Upperclass ga, vind de hengst zelf nog iets te veel beperkingen hebben, weet wel dat de veulens er vorig jaar goed uitzagen. Ik wacht liever af totdat die veulens 3 jaar oud zijn, voordat ik Upperclass zou gebruiken.
Sammie schreef:Wat zou die beperkingen dan in jou ogen bij Upperclass?
Skippy01 schreef:nee, op kleur moet je niet fokken, maar kleur speelt wel een rol bij verkoopbaarheid! zeker de laatste jaren is het de trend dat de zwarte en donkerbruine makkelijker te verkopen zijn...
het moeilijkst te verkopen zijn voskleurige merries, dat is een feit. en mensen die toch een voskleurige merrie kopen zijn vaak meer recreanten die het paard leuk vinden (of het paard moet echt goede papieren hebben). het is bij mij in de buurt een aantal keer voorgekomen dat een vosmerrie met goed papier en goede bewegingen niet verkocht werd (en jah, ze had een goed karakter en was gekeurd) en dat mensen die voor haar waren komen kijken uiteindelijk naar huis gingen met een bruine ruin zonder papieren en met een stuk mindere bewegingen. vroeg je waarom dan kreeg je te horen 'omdat de kleur toch niet echt aanspreekt'. dit is meerdere malen voorgekomen in mijn omgeving...
, andere is hannoveraan.
youngster schreef:Skippy01 schreef:nee, op kleur moet je niet fokken, maar kleur speelt wel een rol bij verkoopbaarheid! zeker de laatste jaren is het de trend dat de zwarte en donkerbruine makkelijker te verkopen zijn...
het moeilijkst te verkopen zijn voskleurige merries, dat is een feit. en mensen die toch een voskleurige merrie kopen zijn vaak meer recreanten die het paard leuk vinden (of het paard moet echt goede papieren hebben). het is bij mij in de buurt een aantal keer voorgekomen dat een vosmerrie met goed papier en goede bewegingen niet verkocht werd (en jah, ze had een goed karakter en was gekeurd) en dat mensen die voor haar waren komen kijken uiteindelijk naar huis gingen met een bruine ruin zonder papieren en met een stuk mindere bewegingen. vroeg je waarom dan kreeg je te horen 'omdat de kleur toch niet echt aanspreekt'. dit is meerdere malen voorgekomen in mijn omgeving...
Ik heb 2 vosmerries op stal staan. Beide prok en 1 van de 2 ster, andere is hannoveraan.
Kunnen beide super bewegen. Dus ik vind dit nogal kul.
Als een paard goed beweegt laat ik het dier echt niet staan omdat het een vos is

youngster schreef:Oscar??
Maat en bot!
Pipo schreef:
Don Romantic voert in mijn ogen nog net wat teveel bloed. Persoonlijk zou ik dan eerder naar Don Schuffro gaan, echter gezien het dekgeld vermoed ik dat je dat niet wil doen Cobie
Een hengst die maat en formaat doorfokt zou ik in ieder geval doen.
Maar ik zal hem zeker in mijn achterhoofd houden.
Dees schreef:@Skippy: onzin.
Weet je wat pas echt slecht verkoopt?
Donkerbruin met veel/breed wit op de neus, een vlek op de buik en 1 hoog wit been.
Als het goed kan lopen en de uitstraling stond me aan, kocht ik zelfs schimmel-bont. En geloof me, deze merrie heeft een voskleur die zo royaal diep oranje is, dat er zat mensen zo'n dier zouden kopen VOORAL om die kleur. Heb ik trouwens ook gedaan
Dees schreef:@Skippy: onzin.
Weet je wat pas echt slecht verkoopt?
Donkerbruin met veel/breed wit op de neus, een vlek op de buik en 1 hoog wit been.
Als het goed kan lopen en de uitstraling stond me aan, kocht ik zelfs schimmel-bont. En geloof me, deze merrie heeft een voskleur die zo royaal diep oranje is, dat er zat mensen zo'n dier zouden kopen VOORAL om die kleur. Heb ik trouwens ook gedaan
cobiie schreef:Ik ga Don Romantic niet gebruiken voor haar eerste veulen, laten we eerst maar eens kijken wat voor veulens ze voortbrengt.Maar ik zal hem zeker in mijn achterhoofd houden.
![]()
Dees schreef:Zanik niet verder over de kleur - de merrie waarover dit topic gaat is gezegend met een heel deftig velletje.
Uitstraling gaat ver boven kleur, altijd.
En vosjes met 4 witte benen en een blesje, daar komt heus een koper voor hoor. Hoeft de prijs ook helemaal niet om te zakken. Duurt misschien 3 dagen langer, soit.
cobiie schreef:Venetia, bij deze merrie wil ik vooral de maat, schoudervrijheid verbeteren.
De merrie had ook meer bergopwaarts gebouwd mogen zijn.
Zoals al gezegd is, zit er in de moederlijn behoorlijk wat "karakter", het karakter de merrie zelf is wel goed.
Maar aangezien we nog niet weten wat ze doorfokt, wil ik toch een hengst die iig niet bekend staat moeilijke nakomelingen te geven.
LDRD schreef:cobiie schreef:Venetia, bij deze merrie wil ik vooral de maat, schoudervrijheid verbeteren.
De merrie had ook meer bergopwaarts gebouwd mogen zijn.
Zoals al gezegd is, zit er in de moederlijn behoorlijk wat "karakter", het karakter de merrie zelf is wel goed.
Maar aangezien we nog niet weten wat ze doorfokt, wil ik toch een hengst die iig niet bekend staat moeilijke nakomelingen te geven.
Toch maar Don Romantic dan?