[H][KWPN] Royal dance x houston

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: [H][KWPN] Royal dance x houston

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 12:58

Wat zou die beperkingen dan in jou ogen bij Upperclass?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 13:00

cobiie schreef:

Samsam, ik denk dat ik niet voor Upperclass ga, vind de hengst zelf nog iets te veel beperkingen hebben, weet wel dat de veulens er vorig jaar goed uitzagen. Ik wacht liever af totdat die veulens 3 jaar oud zijn, voordat ik Upperclass zou gebruiken.

Daar heb je wel gelijk in!

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-07 14:01

Sammie schreef:
Wat zou die beperkingen dan in jou ogen bij Upperclass?

Hij mist mijnsinziens nog teveel takt in zijn bewegingen.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 15:02

Skippy01 schreef:
nee, op kleur moet je niet fokken, maar kleur speelt wel een rol bij verkoopbaarheid! zeker de laatste jaren is het de trend dat de zwarte en donkerbruine makkelijker te verkopen zijn...
het moeilijkst te verkopen zijn voskleurige merries, dat is een feit. en mensen die toch een voskleurige merrie kopen zijn vaak meer recreanten die het paard leuk vinden (of het paard moet echt goede papieren hebben). het is bij mij in de buurt een aantal keer voorgekomen dat een vosmerrie met goed papier en goede bewegingen niet verkocht werd (en jah, ze had een goed karakter en was gekeurd) en dat mensen die voor haar waren komen kijken uiteindelijk naar huis gingen met een bruine ruin zonder papieren en met een stuk mindere bewegingen. vroeg je waarom dan kreeg je te horen 'omdat de kleur toch niet echt aanspreekt'. dit is meerdere malen voorgekomen in mijn omgeving...

Ik heb 2 vosmerries op stal staan. Beide prok en 1 van de 2 ster Knipoog, andere is hannoveraan.
Kunnen beide super bewegen. Dus ik vind dit nogal kul.
Als een paard goed beweegt laat ik het dier echt niet staan omdat het een vos is Verward

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 15:04

Hmm zit te denken. Zou Don Romantic niks zijn voor haar?

Krijg je wel een vos Clown

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 16:53

youngster schreef:
Skippy01 schreef:
nee, op kleur moet je niet fokken, maar kleur speelt wel een rol bij verkoopbaarheid! zeker de laatste jaren is het de trend dat de zwarte en donkerbruine makkelijker te verkopen zijn...
het moeilijkst te verkopen zijn voskleurige merries, dat is een feit. en mensen die toch een voskleurige merrie kopen zijn vaak meer recreanten die het paard leuk vinden (of het paard moet echt goede papieren hebben). het is bij mij in de buurt een aantal keer voorgekomen dat een vosmerrie met goed papier en goede bewegingen niet verkocht werd (en jah, ze had een goed karakter en was gekeurd) en dat mensen die voor haar waren komen kijken uiteindelijk naar huis gingen met een bruine ruin zonder papieren en met een stuk mindere bewegingen. vroeg je waarom dan kreeg je te horen 'omdat de kleur toch niet echt aanspreekt'. dit is meerdere malen voorgekomen in mijn omgeving...

Ik heb 2 vosmerries op stal staan. Beide prok en 1 van de 2 ster Knipoog, andere is hannoveraan.
Kunnen beide super bewegen. Dus ik vind dit nogal kul.
Als een paard goed beweegt laat ik het dier echt niet staan omdat het een vos is Verward

ik vind vosjes zelf ook super, zeker hannoveraantjes... maar jah, bij ons in de omgeving verkoopt het echt slechter... vosmerries zijn momenteel bij ons echt het grootste probleem... er staat nu een 2,5-jarige vosmerrie bij ons op stal die ik graag zou willen hebben (Heb helaas geen geld) maar waar ik van verwacht dat de verkoop lang gaat duren... en niet vanwege afstamming of beweging...

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 18:18

@Skippy: onzin.
Weet je wat pas echt slecht verkoopt?
Donkerbruin met veel/breed wit op de neus, een vlek op de buik en 1 hoog wit been.

Als het goed kan lopen en de uitstraling stond me aan, kocht ik zelfs schimmel-bont. En geloof me, deze merrie heeft een voskleur die zo royaal diep oranje is, dat er zat mensen zo'n dier zouden kopen VOORAL om die kleur. Heb ik trouwens ook gedaan Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 18:24

Hee wat leuk om Warlina weer te zien Haha!

Als veulen:
Afbeelding
En als jaarling:
Afbeelding

Don Romantic voert in mijn ogen nog net wat teveel bloed. Persoonlijk zou ik dan eerder naar Don Schuffro gaan, echter gezien het dekgeld vermoed ik dat je dat niet wil doen Cobie Haha!
Een hengst die maat en formaat doorfokt zou ik in ieder geval doen.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 19:03

Oscar??
Maat en bot!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 19:37

youngster schreef:
Oscar??
Maat en bot!

ja zei ik ook al EN een fijn karakter EN een commerciele kleur!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 19:43

Ja precies. Lijkt mij een hele intressante combi! + dat het niet de zoveelste krack, jazz grib is Lachen

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 08:17

Pipo schreef:

Don Romantic voert in mijn ogen nog net wat teveel bloed. Persoonlijk zou ik dan eerder naar Don Schuffro gaan, echter gezien het dekgeld vermoed ik dat je dat niet wil doen Cobie Haha!
Een hengst die maat en formaat doorfokt zou ik in ieder geval doen.

leuk om die veulenfoto weer eens langs te zien komen van Warlina, wat een knap veulen was het toch Cool

Ik ga Don Romantic niet gebruiken voor haar eerste veulen, laten we eerst maar eens kijken wat voor veulens ze voortbrengt. Knipoog Maar ik zal hem zeker in mijn achterhoofd houden. Ja

Van Oscar heb ik fijne dieren gezien, die hengst vind ik ook zeker een leuke kandidaat voor Warlina.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 19:40

Dees schreef:
Donkerbruin met veel/breed wit op de neus, een vlek op de buik en 1 hoog wit been.

Als het goed kan lopen en de uitstraling stond me aan, kocht ik zelfs schimmel-bont. En geloof me, deze merrie heeft een voskleur die zo royaal diep oranje is, dat er zat mensen zo'n dier zouden kopen VOORAL om die kleur. Heb ik trouwens ook gedaan Haha!

dan zal het mss omgevingsgebonden zijn, maar bij ons in de buurt verkoopt het slecht, de vosjes. idd, ook veel wit verkoopt slecht. bont wordt niet veel gefokt, maar is wel geliefd, hoewel schimmelbont weer absoluut niet geliefd is... tjah, tis maar net waar je voorkeur naar uitgaat...
en jah, wij hebben op stal een super leuk schimmelbont ponytje met een super uitstraling. hoe ze onder het zadel gaat lopen moeten we nog zien, maar uitstraling heeft ze zeker genoeg en wss wordt ze toch wit uiteindelijk (mama is ook wit, papa was wss bont, veulen is vosbont geboren), dus dan is dat schimmelbont ook niet echt meer aan de orde...

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 20:25

Zanik niet verder over de kleur - de merrie waarover dit topic gaat is gezegend met een heel deftig velletje.

Uitstraling gaat ver boven kleur, altijd.
En vosjes met 4 witte benen en een blesje, daar komt heus een koper voor hoor. Hoeft de prijs ook helemaal niet om te zakken. Duurt misschien 3 dagen langer, soit.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 20:29

Dees schreef:

Dus ook op kleur gekocht.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 20:47

Dat zeg ik, als ze ZO'N kleur hebben, komen er echt wel kopers Haha!

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-07 08:02

De voskleur van deze merrie vind ikzelf mooi, als het veulen dezelfde kleur mee krijgt heb ik daar totaal geen moeite mee. Knipoog

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 10:15

cobiie schreef:
Ik ga Don Romantic niet gebruiken voor haar eerste veulen, laten we eerst maar eens kijken wat voor veulens ze voortbrengt. Knipoog Maar ik zal hem zeker in mijn achterhoofd houden. Ja

Waarom niet voor haar eerste veulen? Ik snap die redenatie niet helemaal?

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 11:00

Gewoon lekker naar de hengstenkeuring, 2 feb. in Den Bosch.
dan zie een keur aan GOEDGEKEURDE hengsten voorbij komen.,
onder het zadel.
Je maakt een eigen keuzelijstje, dan kun je contact opnemen
met het dekstation waar je keus staat.de meeste grotere stations zijn daar met een stand aanwezig.,en daar kan je
afspraken maken over de voorwaarden enz.
Let op;zij zijn NIET objectief,laat je niet van de wij brengen,
het is jou merrie, het wordt jou veulen en , niet onbelangrijk, je moet zelf de rekening(en) betalen.

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 12:38

Mooie bloederige merrie!
Jammer dat er niet wat meer prestatiebloed achter zit.

Daarom zou ik gaan voor een hengst met een bewezen moederlijn met veel prestatiepaarden. Een gok met een jonge hengst met een gewonere moederlijn zou ik bij deze merrie niet nemen.

Persoonlijk vind ik dat iets bloederige erg mooi en fijn rijden, dus ik zou zelf niet voor een al te verzwarende hengst kiezen. Maar dat is natuurlijk persoonlijk!

Kleur vind ik juist super van deze merrie. Niet meer over zeuren idd! Goud-rode glans erop.

Rhodium is een fijne hengst, maar toch zou ik ervan af blijven. Hij is niet voor niets weg bij HP, het hoogste niveau is niet voor hem weggelegd. En zijn kinderen zijn op jonge leeftijd zeer aansprekend, maar dat wil niet zeggen dat ze op latere leeftijd niet hetzelfde overkomt als hun vader, namelijk net wat tekort komen. Op een merrie waarvan je weet hoe ze fokt en wat haar tekortkomingen zijn kan hij heel nuttig zijn, maar op een jonge merrie zou ik niet voor hem gaan.

Dan zou ik nog eerder voor Rousseau gaan, vanwege zijn super moederlijn.

Don Romantic zou eerder de positieve punten van je merrie (bloedtype) verankeren dan Don Schufro en dat zou ik persoonlijk fijn vinden. Maar wederom, dat ligt aan je doel en mogelijkheden natuurlijk.

Wat staat allemaal al op je lijstje?

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 14:10

Dees schreef:
Zanik niet verder over de kleur - de merrie waarover dit topic gaat is gezegend met een heel deftig velletje.

Uitstraling gaat ver boven kleur, altijd.
En vosjes met 4 witte benen en een blesje, daar komt heus een koper voor hoor. Hoeft de prijs ook helemaal niet om te zakken. Duurt misschien 3 dagen langer, soit.

hoezo zanik ik over kleur? jij zegt dat kleur niet belangrijk is, maar dat je je paard daar wel op deels op uitgezocht hebt, en meer van dergelijke uitspraken en dan zanik ik over kleur? tuurlijk...

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 18:24

Skippy - wat de 1 afschuwelijk vindt, vindt een ander juist prachtig. Niet iedereen wil zwart of donkerbruin. That's all I'm saying. Er is niet zoiets als "de markt wil alleen die ene kleur".
Genoeg over de kleur.

Venetia: de fokster van deze merrie en alle merries in de moederlijn is alleenstaand, op gevorderde leeftijd en rijdt zelf al jaaaaaren niet meer. Dan zijn sportprestaties heel lastig toe te voegen, zeker als je geen cent aan een ruiter wilt uitgeven. Dat verklaart waarom hier geen predikaten achter zitten.

De moeder van deze merrie van Cobiie is geen ster geworden omdat zij schoudervrijheid mist, en dat is toch een toverwoord tegenwoordig. Dat de merrie van achter de stoeptegels uit de grond trapt als ze vertrekt en in een zeer mooi model staat is kennelijk geen plus meer bij keuringen. Maar goed, ze heeft dan ook echt heel weinig schoudervrijheid.
Toch is dat imo foktechnisch een beter uitgangspunt dan die moderne voorbeenzwaaiers die achter niet mee kunnen komen (en die tegenwoordig prima ster en hoger worden).
De merrielijn is in de oudere generaties overigens redelijk voorzien van ster/keur en pref. zie: http://www.paardenfokken.nl/family.php?horseid=69284
Maar ja, zo gaat dat, hoe ouder de fokker, hoe minder keuringen...

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 09:25

Venetia, bij deze merrie wil ik vooral de maat, schoudervrijheid verbeteren.
De merrie had ook meer bergopwaarts gebouwd mogen zijn.
Zoals al gezegd is, zit er in de moederlijn behoorlijk wat "karakter", het karakter de merrie zelf is wel goed.
Maar aangezien we nog niet weten wat ze doorfokt, wil ik toch een hengst die iig niet bekend staat moeilijke nakomelingen te geven.

Zoals Dees al aangeeft, iets verder weg in de lijn zitten wel meer predikaten. Dit jaar hoop ik Warlina voor te laten brengen om te zien of we haar iig ster kunnen krijgen.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 11:03

cobiie schreef:
Zoals al gezegd is, zit er in de moederlijn behoorlijk wat "karakter", het karakter de merrie zelf is wel goed.
Maar aangezien we nog niet weten wat ze doorfokt, wil ik toch een hengst die iig niet bekend staat moeilijke nakomelingen te geven.

Toch maar Don Romantic dan? Haha!

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 11:14

LDRD schreef:
cobiie schreef:

Toch maar Don Romantic dan? Haha!

Clown Clown

Oh, ik zie dat in mijn reactie op Pipo ik inderdaad zei dat ik Don Romantic niet zou gebruiken, bedoelde daar Don schuffro te zeggen. (deze opmerking was btw vanwege het relatief hoge dekgeld).

Ik denk dat de richting van Don Romantic/Don Schuffro geen verkeerde keus zou zijn.

Misschien beter maar iets meer dekgeld uitgeven, in de "verwachting" een hele mooie combinatie te krijgen, dan iets krenterig zijn. Bloos

Conclussie: ben er nog lang uit. Vork

Iemand enig idee, waar ik nakomelingen van Don Romantic/ Don Schuffro de komende maanden zou kunnen bekijken? Zijn er de komende tijd nog keuringen in duitsland of iets dergelijks? Bloos