. Merrie heeft ook bloed zat. Ik heb je wensenlijstje ook nog eens doorgekeken.
Voor een sterk achterbeen zou ik inderdaad zeker weg blijven bij Sandro Hit bloed. Denk ook dat dat te veel verfijnt op jouw merrie en het karakter kan ook verkeren
. Santano ken ik niet goed genoeg om daar iets over te zeggen. Nuchter karakter dan denk ik onmiddellijk aan Rubinstein bloed, hoewel je daarbij ook het achterbeen altijd in de gaten zult moeten houden.
Meer lossigheid, tjsa hiervoor wordt Oscar genoemd, maar of die lossigheid zal toevoegen? Wel bot dat wel en maat, misschien wel te veel maat. Meer massa zal hij ongetwijfeld geven.
Betere galop, denk in de richting van Don Schufro of zonen. Die zouden ook lossigheid kunnen toevoegen. Ook heb ik op zich goede ervaringen met de karakters, wakker, maar wel nuchter en vriendelijk.
Zou ook rekening houden met de lengte van het voorbeen met deze merrie (ook gezien het percentage bloed), dus voorzichtig met Ferro bloed, wat wel weer massa en een achterbeen kan toevoegen. Rousseau?
Wil je voor jezelf fokken of wil je rekening houden met eventuele verkoop? Mag het een jonge hengst zijn of wil je bewezen bloed? Wil je een keuringspaard fokken, dan moet je overwegen of je niet binnen het KWPN wil blijven, want goede resultaten halen met een buitenlandse hengst als vaderpaard wordt een stuk lastiger. Wil je echt een goed sportpaard fokken dan maakt dat natuurlijk niet veel uit.
Afijn, dat zijn zo wat overwegingen, heb nog geen pasklaar antwoord voor je. Heb al moeite zat om voor mijn eigen merries te beslissen
. 
), je kunt sperma bestellen en ze doen het transport 9 vd 10x via Visscherdijk (zit in NL dicht bij de grens waar hun in DL zitten) en dat is altijd super gegaan. Je moet dan wel nog een DA regelen voor de inseminatie of je merrie ergens op station zetten en daarmee een overeenkomst regelen wat betreft kosten
En aangezien er geen hand vol maar een wereld vol hengsten is, wil ik graag een hengst waar ik een echt een goed gevoel bij heb
) ook nog een behoorlijk laagje vet ja.