[H][KWPN] Henst voor JAZZxSAROS stermerrie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LDRD

Re: [H][KWPN] Henst voor JAZZxSAROS stermerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 15:54

Deze merrie spreekt mij wel heel erg aan hoor. Ik zou de bovenlijn nog wat gevulder willen zien, maar dat is een beetje muggenziften Haha! . Merrie heeft ook bloed zat.
Ik heb je wensenlijstje ook nog eens doorgekeken.
Voor een sterk achterbeen zou ik inderdaad zeker weg blijven bij Sandro Hit bloed. Denk ook dat dat te veel verfijnt op jouw merrie en het karakter kan ook verkeren Knipoog . Santano ken ik niet goed genoeg om daar iets over te zeggen.
Nuchter karakter dan denk ik onmiddellijk aan Rubinstein bloed, hoewel je daarbij ook het achterbeen altijd in de gaten zult moeten houden.
Meer lossigheid, tjsa hiervoor wordt Oscar genoemd, maar of die lossigheid zal toevoegen? Wel bot dat wel en maat, misschien wel te veel maat. Meer massa zal hij ongetwijfeld geven.
Betere galop, denk in de richting van Don Schufro of zonen. Die zouden ook lossigheid kunnen toevoegen. Ook heb ik op zich goede ervaringen met de karakters, wakker, maar wel nuchter en vriendelijk.
Zou ook rekening houden met de lengte van het voorbeen met deze merrie (ook gezien het percentage bloed), dus voorzichtig met Ferro bloed, wat wel weer massa en een achterbeen kan toevoegen. Rousseau?
Wil je voor jezelf fokken of wil je rekening houden met eventuele verkoop? Mag het een jonge hengst zijn of wil je bewezen bloed? Wil je een keuringspaard fokken, dan moet je overwegen of je niet binnen het KWPN wil blijven, want goede resultaten halen met een buitenlandse hengst als vaderpaard wordt een stuk lastiger. Wil je echt een goed sportpaard fokken dan maakt dat natuurlijk niet veel uit.

Afijn, dat zijn zo wat overwegingen, heb nog geen pasklaar antwoord voor je. Heb al moeite zat om voor mijn eigen merries te beslissen Clown .

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 16:21

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 16:26

Ik ga mee met Aimee: Voor een sterker/vlugger achterbeen zou ik zeker niet aan Santano denken.

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 17:29

Leuk paardje Knipoog

Ik denk dat je dressuurbloed erop wil zetten, toch?

Ik zat te denken aan san remo.. vind ik persoonlijk een hele leuke hengst

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 20:41

Ze wil een sterker en vlugger achterbeen Rosannee, lijkt me niet dat je dan met San Remo aan komt zetten Verward

db1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-07 22:13

Remember schreef:
LDRD schreef:
Nuchter karakter dan denk ik onmiddellijk aan Rubinstein bloed, hoewel je daarbij ook het achterbeen altijd in de gaten zult moeten houden.

Rubinsteinbloed mét enorm veel lossigheid en een goed en snel achterbeen, Rubin Cortes Ja

http://www.pferdezucht-harli-seifert.co ... 7&idart=84

http://www.youtube.com/watch?v=M8mWw5JV_w0

Plaatje van een paard!! Filmpje ziet er ook goed uit, morgen eens met mij laptop naar de eigenaar en deze hengst aankaarten. Hij was de revue nog niet gepasseerd, dus wie weet. Heb de site nog niet helemaal doorgespit, ga ik nog doen, maar kun je ook via een nld station in nld met hem dekken, weet je dat zo?

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 22:16

Nee, heb al contact met ze gehad (vind het ook wel wat voor Shine Tong uitsteken ), je kunt sperma bestellen en ze doen het transport 9 vd 10x via Visscherdijk (zit in NL dicht bij de grens waar hun in DL zitten) en dat is altijd super gegaan. Je moet dan wel nog een DA regelen voor de inseminatie of je merrie ergens op station zetten en daarmee een overeenkomst regelen wat betreft kosten Ja.

Odie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 22:18

Rubiquil zou het ook niet verkeerd doen op deze merrie. Sterk achterbeen en een fijn karakter geeft hij altijd door.

db1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-07 22:28

Odie schreef:
Rubiquil zou het ook niet verkeerd doen op deze merrie. Sterk achterbeen en een fijn karakter geeft hij altijd door.

Rubiquil durf ik niet aan, vind de hengst zelf wat klein en feintjes aandoen, al hoewel zijn nakomeligen dit niet zijn, durf ik het toch niet te gokken met z'n bloed merrie. We willen er graag (als dat lukt) er een wat zwaarder en grover paard uit..... Denk idd wel dat Rubiquil het karakter en achterbeen zou verbeteren, dat ben ik met je eens!

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 22:33

supergave merrie! Ik heb zelf een SarosX Huzaar gereden, was al behoorlijk heet in de kop, laat staan als er ook nog Jazz in zit. WIj hebben deze merrie uiteindelijk drachtig gekregen van Sambertino. Superbraaf veulen ( is nu 10) heeft zeker capaciteiten voor de sport, maar helaas nog niet verder uitgebracht dan L2. Succes met je keuze!

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 22:48

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 07:54

Juist ja, Rubin Cortez helemaal geen gekke gedachte.

Kimberley zou ik lekker laten staan, want dat karakter.... Verdrietig

db1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 08:12

LDRD schreef:

Plus dat ik Kimberly in Den Bosch zo vreselijk slecht vond..... wilde of kon (?) totaal niet buigen en zijn lijf en vond hem heel zwaarmoedig aan doen.... Weet wel dat je niet op een optreden mag beoordelen, maar ik ben toen verschrikkelijk op hem afgeknapt Bloos En aangezien er geen hand vol maar een wereld vol hengsten is, wil ik graag een hengst waar ik een echt een goed gevoel bij heb Haha!

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 09:21

Dan heb je hem ook de ring uit zien sjeezen Tong uitsteken .

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 09:30

LDRD schreef:
Juist ja, Rubin Cortez helemaal geen gekke gedachte.

karakter ?? wat is daar mis mee Haha!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 09:31

Hárd kan die wel ja, wij stonden op die deelnemerstribune naast de uitgang en zagen hem echt door die 'voorring' heen vliegen, hield m'n hart vast met die betonnen staanders en die smalle deuren! Maar eerlijk gezegd vond ik 'm ook tegenvallen, naast zwaarmoedig ook gewoon letterlijk zwaar en té massaal. Leek wel alsof ie een dikke spuit anabolen had gehad Bloos !

augurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 09:34

Remember schreef:
Hárd kan die wel ja, wij stonden op die deelnemerstribune naast de uitgang en zagen hem echt door die 'voorring' heen vliegen, hield m'n hart vast met die betonnen staanders en die smalle deuren! Maar eerlijk gezegd vond ik 'm ook tegenvallen, naast zwaarmoedig ook gewoon letterlijk zwaar en té massaal. Leek wel alsof ie een dikke spuit anabolen had gehad Bloos !

Pardon! nu ga je toch een beetje te ver Boos!
Hij is te zwaar, staat ook al enige tijd op dieet. Komt door het goeie leven wat hij op dit moment heeft!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 09:39

Kalm maar hoor, er staat een smiley achter! Ik vond 'm echt enorm massaal, veel té naar mijn smaak! En naast heel veel spier (daarom ook mijn opmerking met een knipoog naar die anabolen, want zie er maar weinig die zóveel spiermassa hebben Vork ) ook nog een behoorlijk laagje vet ja.

augurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 09:44

Oke dan het is je vergeven Knipoog
Normaal probeer ik niet te reageren op dit soort opmerkingen. Maar kon me even niet inhouden.
Het is jammer dat hij zich niet kon laten zien. Klein excuus is er wel. Ze hoorden pas woensdags dat ze de kur mochten meerijden. Stephanie had nog nooit LT kur met hem gereden dus moest even flink gestampt worden. Ze zat continu voor de muziek dus kwam allemaal niet goed uit de verf helaas. Hopelijk kan ze jullie de volgende keer wat meer overtuigen Bloos

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 09:48

Hij heeft ook eerder meegelopen in een showblok voor LT hengsten (toen was ik mee met Kroonjuweel, die werd ook voorgesteld in dat blok) en toen vond ik 'm een heel stuk aansprekender hoor Ja! Even goed petje af want ik vond dat ze 'm verder netjes rondstuurde, maar het doet 'm geen goed (qua beweging, souplesse en gemak maar ook qua uitstraling) dat 'ie zó ontzettend massaal is denk ik Bloos !

augurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 09:54

Remember schreef:
Hij heeft ook eerder meegelopen in een showblok voor LT hengsten (toen was ik mee met Kroonjuweel, die werd ook voorgesteld in dat blok) en toen vond ik 'm een heel stuk aansprekender hoor Ja! Even goed petje af want ik vond dat ze 'm verder netjes rondstuurde, maar het doet 'm geen goed (qua beweging, souplesse en gemak maar ook qua uitstraling) dat 'ie zó ontzettend massaal is denk ik Bloos !

Misschien weet Sonja Bakker een oplossing voor hem Haha!
Zal dan al een tijdje terug zijn dat showblok met hem?
Maar je hebt gelijk er moeten heel wat kilootjes af. Werken ze ook aan alleen duurt ff.

Maar deze topic gaat niet over Kimberley dus succes verder met het zoeken naar een geschikte hengst voor de Jazz merrie Knipoog

Thömm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 16:42

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 17:27

Montechristo is misschien wel een goede hengst. zie steeds een sterk achterbeen en maat en bot heeft hij. Daarnaast een mooi front.

Voor karakter denk ik ook aan Goethe, en hij heeft op mijn bloed kikker echt een boel maat en massa toegevoegd en een buitengewoon lief en nuchter karakter. Ik zal wel half bokt over mij heenkrijgen nu ik deze hengst opper, maar ik vind het serieus een goed paard. is ggk in Duitsland bij Rheinland, hannover en nog 2, maar die weet ik niet uit mijn hoofd.