Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

susie1981 schreef:Nou om eerlijk te zijn hebben we haar nu al ander half jaar staan en we willen wel eens wat gaan zien :+
Ik weet dit mag geen reden zijn, maar dat is het eigelijk wel.
Sammie schreef:Gut daar hebben we thomm weer met z'n reclame posts
had je jouw berichtje niet geplaatst.........

shapro schreef:Het is een vrij grote merrie en dan is het misschien juist goed om haar te laten dekken. Zo voorkom je ook dat ze nog veel groter wordt. Misschien is Florencio wel wat voor jou merrie. Ik rij er zelf één die geket is bij een vrij kleine merrie. Die mensen hebben met die hengst gedekt toen ze nog niet wisten dat grootramige merries bij Florencio gewenst zijn. Misschien mis je dan nog wel een beetje bloed maar het is dnek ik het proberen waard. Ben benieuwd wat je gaat doen
shapro schreef:Het is een vrij grote merrie en dan is het misschien juist goed om haar te laten dekken. Zo voorkom je ook dat ze nog veel groter wordt. Misschien is Florencio wel wat voor jou merrie. Ik rij er zelf één die geket is bij een vrij kleine merrie. Die mensen hebben met die hengst gedekt toen ze nog niet wisten dat grootramige merries bij Florencio gewenst zijn. Misschien mis je dan nog wel een beetje bloed maar het is dnek ik het proberen waard. Ben benieuwd wat je gaat doen
Onze merrie is na de bevalling gewoon doorgegroeid. Zo ken ik wel meer merrie's.

susie1981 schreef:ozzie111@ Dankje voor je reactie, Houston vind ik inderdaad ook een hele mooie hengst maar onze voorkeur gaat uit naar een wat jongere hengst. Weet jij of hij ook nog een goed gekeurde nakomeling heeft??

shapro schreef:Misschien is Florencio wel wat voor jou merrie. Ik rij er zelf één die geket is bij een vrij kleine merrie. Die mensen hebben met die hengst gedekt toen ze nog niet wisten dat grootramige merries bij Florencio gewenst zijn. Misschien mis je dan nog wel een beetje bloed maar het is dnek ik het proberen waard. Ben benieuwd wat je gaat doen

Suzanne F. schreef:shapro schreef:Misschien is Florencio wel wat voor jou merrie. Ik rij er zelf één die geket is bij een vrij kleine merrie. Die mensen hebben met die hengst gedekt toen ze nog niet wisten dat grootramige merries bij Florencio gewenst zijn. Misschien mis je dan nog wel een beetje bloed maar het is dnek ik het proberen waard. Ben benieuwd wat je gaat doen
Florencio heeft veel meer bloed nodig, dat wordt een koe op deze merrie. Hij is totaal verkeerd gebruikt qua dekkerij en daarom viel zn rapport ook zo tegen.
Ontopic:
Ik zou echt afwachten hoe ze uitgroeit, dan er eens mee naar de keuring gaan en dan eens laten rontgenen en dan goed bedenken of je er nog mee wilt fokken.
Ik zou ook geen hengstenadvies kunnen en durven geven nu. En wat wij hier meer zien als jij? Ik denk ten eerste dat het nog niet eerlijk is om hier een exterieurbeoordeling over te geven omdat ze groot, jong en uit verhouding is. Ten tweede is het niet netjes om alle minpunten op te noemen, je zou dan gewoon het idee krijgen dat we jouw paardje af zaten te zeiken en dat is echt totaal niet de bedoeling.
Ga gewoon rustig aankomende zomer iets met haar doen en misschien dan eens voor de keuring ofzo, geef haar de tijd en kijk of ze bijtrekt.
susie1981 schreef:sammie_44@ ik lees nu net uw bericht.
Als het weer iets beter is en de bak weer redelijk begaanbaar zal ik een paar andere foto's bijplaatsen.
Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik haar ook niet moeders mooiste vind
susie1981 schreef:Ik weet zelf dat het een mooie merrie gaat worden.
ze heeft alleen veel langer nodigHet word geen topper, maar voor ons is ze straks goed genoeg.
Ik zal eens kijken of ik deze week nog een paar foto's kan maken

Anne_GTI schreef:susie1981 schreef:ozzie111@ Dankje voor je reactie, Houston vind ik inderdaad ook een hele mooie hengst maar onze voorkeur gaat uit naar een wat jongere hengst. Weet jij of hij ook nog een goed gekeurde nakomeling heeft??
Valdez en Valeron, zoon en kleinzoon. Maar daar is nog niet van bekend of ze groot of klein fokken.
In tegenstelling tot de meesten hier zie ik het probleem niet zo om deze merrie te laten dekken. Als ze drachtig is groeit ze mits goed gevoerd ook wel door en kan ze mooi rustig nog een jaar verder groeien. Daarnaast denk ik dat dit paard de komende zomer nog heel hard bij gaat komen en je volgend jaar er best een veulentje van kan verwachten.