Liep een mooie mama bij
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
gabrycha schreef:Volgens mij heb ik jou merrie veulen in assendelft in de ring gehad, vos merrie als ik me niet vergis?
Liep een mooie mama bij
(Keur, prestatie sport merrie), hihihi.
gabrycha schreef:Persoonlijk vind ik zelf een percentage arabisch bloed tussen de 25 en 40% mooi. Niet teveel, mocht de pony bloed gaan missen fok je een keer terug, maar de ponys met bijna 90% lopen nog steeds rond, dus bang daarvoor hoef je eigenlijk niet te zijn.![]()
Daar komt ook bij dat de meeste huidige arabieren bijna paarden zijn en de markt zit niet te wachten op een uit de kluiten gewassen "d pony" daarmee fok je teveel maat erin. Is moeilijk weer treug te brengen naar de d maat.

, en de vraag wordt steeds groter.Hopelijk gaat het NRPS dit ook inzien anders belanden de fokprodukten in de goot.Dan wordt er minder gefokt en gaat de omzet van het stamboek omlaag enz. enz.

. Toen ik begon met exporteren naar Scand. liepen de Denen nog 25 jaar achter met het NRPS. Door hun slimme theorien lopen ze nu reeds voor op het NRPS. Gelukkig hebben ze een nieuwe foktechnische club "zonder bord voor hun kop" het begin is er gelukkig. Nu nog even de hengstenkeuring wat professioneler aanpakken. Wat een amateuristische zooi gisteren zeg. 5 aanjagers per pony in de "kooi" Het NRPS moet nog een hoop leren!!