Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
DebbieY schreef:Hallo, je kan toch wel voor een bepaalde kleur gaan! Ik zou die van mij nooit met een vos dekken.. Ik bedoel, nu looop jij dat paard een beetje aftekraken ofzo, ik weet t niet hoor!
DebbieY schreef:@ Liesje23 Klopt, dat ik daar weg van ben en dat zij daar niks aan heeft, maar ik mag toch mn mening geven?
Liesje23 schreef:@ ts, ik zou indien je iets rijtpischer zou willen fokken misschien aan een gelderse hengst denken.
Ik ga met Suzanne mee wat betreft het papier, en dat het eigenlijk zonde is om er een rijpaardhengst op te zetten.
My_Lady schreef:Dus jullie zouden er een tuigpaard op zetten?
Zoja welke?
Ik dacht juis omdat m'n paard meer rijtypisch is(vind ik) het beter was op er ook een rijtypische hengst erop te zetten
Suzanne F. schreef:Aan de andere kant is dit een paard met al een zware component Cambridge Cole en je moet haast wel uitwijken naar een gelders of rijpaard hengst om niet onwijs veel inteelt te krijgen op hem. Ik ben niet zo bekend met de tuigers, maar zijn er nog hengsten zonder Cambridge Cole (of z'n zoon Renovo)?Tja eigenlijk zou het bijna zonde zijn om op zo'n lijn een rijpaardhengst te zetten.
arie53 schreef:Zou dat werkelijk helpen Sammie? Het gros van de adviezen raakt meestal niet verder dan wat modehengsten of x of y geeft goede veulens. Met verantwoord fokken, hebben deze adviezen niets van doen.

Als je het niet houdt dan zou ik er nog maar 3x overnadenken. Zo geweldig is de markt niet.Citaat:Als ik haar laat dekken dan hou ik het niet.
Elisa2 schreef:Janne: ik heb zelf op een handelstal gewerkt en ik weet dat dat soort kruisingen geen zak opleveren.