[H][KWPN]SandroHit of Florencio bij Z2dress Junior-merrie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Think

Re: [H][KWPN]SandroHit of Florencio bij Z2dress Junior-merri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 08:58

Nou zal ik dan wat zinvols zeggen!!! Sandro hit zou perfect passen als deze niet te klein fokte en zulke beroerde voeten gaf. Ben zelf erg gecharmeerd van de hengst en zijn fokkerij maar je kunt hem niet klakkeloos op iedere merrie zetten. Deze merrie kan, gezien de bovenlijn de hengst goed hebben, maar daartegen heeft ze een hengst nodig die formaat geeft en goeie voeten cq botwerk. Bij Sandro H zit je daar finaal naast. Florencio is een hengst die qua bovenlijn totaal niet op de merrie past. Merrie is wat klassiek in de bovenlijn en heeft een brede platte croupe. Als je naar Florencio kijkt is de hengst ook klassiek in de bovenlijn etc etc. Zijn nafok is dat ook, mits je een merrie hebt die mooi lux is in de bovenlijn. Dan pas de hengst perfect. Plus dat het achterhand wat achter de massa is geplaatst, dus moet je een merrie hebben die juist de achterhand er wat onder heeft staan.

Een hengst met een moderne bovenlijn en kwaliteit van onderen. Daar mag zij zelf bij denken wat ze wil. Qua beweging hoef je niet te kijken want dat heeft de merrie zat en met Cabochon in de lijn hou je dat ook.

En rzdlover... neem maar van mij aan ik ben niet zo, maar soms!!
Succes met je Sydney en de rest

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 09:16

Kijk nu onderbouw je je argumenten goed! OK dan!

Sja ik zou persoonlijk ook niet voor deze hengsten kiezen op deze merrie maargoed dat moet de ts helemaal zelf weten Lachen

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 09:37

Ik ga inhoudelijk niet eens reageren, je kunt naar mijn mening niet een degelijke studie uitvoeren en als resultaat met twee totaal verschillende hengsten uitkomen.

Fokken blijft voor een groot deel gokken, maar neem Florencio, dan ben je iig bijna zeker van een onderhals!!!

Overigens snap ik Think haar reactie, TS moet eens ophouden met in hoofdletters te typen, komt erg aanvallend over. Verder heeft het profiel van Think helemaal niets te maken met dit topic.

tip voor TS open de volgende keer een topic met als vraag welke hengst mensen liever zien en waarom. Laat je merrie erbuiten. Dan krijg je uitleg over de plus en minpunten van de hengsten zonder jezelf belachelijk te maken....

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 12:04

karijn schreef:
TS stelde nadrukkelijk dat er niet zal worden afgeweken van de 2 mogelijkheden die ze nu voor ogen hebben. Laten we daar gewoon even vanuit gaan: Voor behoud van de bouw van je merrie zou ik geneigd zijn om ook voor Sandro Hit te gaan. Ik denk namelijk dat als je voor Florencio kiest, je misschien gaat inboeten op de rug/achterhand. Florencio past namelijk in mijn ogen het best op een massale merrie die wat verfijning kan gebruiken en ik zou jouw merrie niet verder verfijnen. Ik vind, afgaande van deze ene foto, je merrie zeer sprekend!

Daar ben ik het absoluut niet mee eens. Florencio verbetert de bovenlijn en moet vooral niet op zware merries gebruikt worden. Hij heeft bloedmerries nodig. Sandro hit daarentegen geeft zwakkere bovenlijnen en zelf veel bloed mee. Met hem zul je eerder inboeten op rug en achterhand.
Florencio zal juist de rug verbeteren. De galop zal ook verbeterd worden.

Weet je al waar je mee gaat dekken TS?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 12:22

Ach.. het ene jaar sandro hit, het jaar erna florencio. Dan weer Sandro hit, dan weer Florencio. Enz. enz. Zo wordt de manege wel gevuld Dromen

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 16:01

Ik denk dat Florencio de minste keus is van de twee...
Die heeft echt een merrie met bloed nodig en dat heeft deze zo op de foto niet.

Om bij Sandro Hit te fokken heb je inderdaad een merrie nodig met een goede achterhand. Wij hebben hem tweemaal bij een Donnerhall en een Alabaster gehad en dit paste vrij goed.
Hierbij gaf hij in alle gevallen trouwens ook goed droog beenwerk met mooie harde hoeven.
De ene is echter zeer goed aan de maat waar de andere wat klein blijft...
Het karakter is inderdaad wat moeilijk en zo staat hij ook wel bekend in Duitsland...
Maar wanneer jij een nuchtere merrie hebt, zal ik me daar niet zo druk over maken.
Veel succes met je keuze!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 23:32

Sandro hit veredeld bijna als een volbloed, strooit in de maat en geeft nog weleens een karakter door waar je niet blij van wordt.

Florencio: Florestan x Weltmeijer................die gaat niet veredelen.

Dus wat wil je, veredelen of niet?

Think

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 07:24

goeie Pipo OK dan!

Jij weet waar je over praat Knipoog

Volgens mij gaat d niet meer reageren!!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 07:47

Jongens, toch.. Het lijkt wel een haat-campagne. Haha!
Doe allemaal rustig aan. Opwinden heeft niemand wat aan.

Think

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 09:50

ok pappa, ha ha... We zullen ons inhouden. Clown

ps: geen haat gevoelens hoor! Abosoluut niet. Maar meer zoiets van: 'wie de bal kaatst kan hem een keer ......'

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 09:52

Think schreef:
'wie de bal kaatst kan hem een keer ......'

terugvinden is het toch? Haha! Clown

Think

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 10:14

ja precies. Ha ha

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 11:46

@ TS, ik zou persoonlijk voor Sandro Hit gaan. Ik heb in de eerste dekjaren nakomelingen gezien van Sandro Hit die me wel kunnen bekoren, zeker uit merrie's zoals de jouwe.
Maar toch heb ik twee hele mooi Florencio's gezien bij onze via uit een Uniform merrie, dat was een hele ouderwetse merrie. Maar het waren plaatjes van paarden. Zeer goed bewegen, geen onderhals, mooi hoog op de benen.
Ik zou zelf nog goed om je heen kijken om je te oriénteren.
Succes ermee iig!

@ Think, ik vind het storend dat je zo reageert in dit topic, en Sjoert, jij bent toch moderator, je hoort beter te weten en ontopic te blijven!?

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 17:28

ja inderdaad!
Ik ga mee met Liesje 23 wat betreft de storende reacties en de off-topic post van sjoert

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 17:31

ooit al eens gehoord van problemen oplossen met een slag humor?

stelletje sensatiezoekers....

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 06:00

ok, jongens. Sorry hoor. Een poging tot humor wordt ook al niet meer gewaardeerd.

Think schreef:
Succes met je florencio of sandro hit. We zullen zien over 3 jr.

Think, als ik bovenstaande post zo lees, heb ik het idee dat je klaar bent met dit topic. Laat het dan ook lekker. Lachen

@ rest: TS wil gewoon Sandro Hit of Florencio. Welke zou jij kiezen en geef graag uitleg. Lachen

Think

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 07:41

Sjoert schreef:
ok, jongens. Sorry hoor. Een poging tot humor wordt ook al niet meer gewaardeerd.

Stem ik mee in Ja

En inderdaad ik ben er klaar mee, al even hoor... Maar beetje stangen is natuurlijk altijd leuk.

He Sjoert, wat doe jij eigenlijk vanavond?? Bloos

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 07:46

Rolleyes volgens mij werd er toch duidelijk gezegd dat het genoeg was? Hoe oud ben je zeg?

ONTOPIC: Als er dan echt een keuze tussen Sandro Hit en Florencio moet worden gemaakt, dan zou ik persoonlijk voor Sandro Hit gaan, mits je paard een redelijke bovenlijn heeft. Bloed zal het zeker toevoegen Lachen

nickvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 20:13

Sandro Hit denk ik

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 14:04

youngster schreef:
petraaken schreef:
Huh ik dacht dat Sandro Hit juist bekend staat om zijn zachtaardiger karakter?

Ik hoorde in duitsland juist weer andere verhalen Bloos

Als je op het Bundeschampionat geweest was had je heel wat Sandro Hit's kunnen zien. Lopen is goed, maar het karakter Huilen !!!!

Dat erft de hengst duidelijk door. Dr. Ulf Muller rijd de hengst als enige enkele maanden per jaar om te showen tijdens diverse hengstenshows. Niemand anders kan dat want het dier is niet te rijden en gevaarlijk. Dat is ook de reden dat het dier niet verder in de sport wordt uitgebracht.

Hij verdiend genoeg: naar de verhalen die ik op Warendorf gehoord heb, ruim 600 dekkingen per jaar a 2.500 euro

Mijn keuze is dus Florencio, en dan doel ik alleen al op het goede meewerkende karakter!
De rest is al verteld...

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 14:13

jeetje tickels, is het zo erg met Sandro Hit?
en wij wilde hem vorig jaar nog wel gebruiken, maar goed dat we een andere gekozen hebben dan...

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 14:26

Hmm, misschien toch nog maar even overleggen of we hem wel zullen gebruiken op die Rubiquil van mij. Die haar grootmoeder is nl niet de makkelijkste van karakter om te rijden.

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 15:00

Hallo mensen!

Gaan jullie nu klakkeloos af op de mening van één persoon??? En dan ook nog een persoon Florencio kiest enkel en alleen om zijn karakter? Ondanks dat deze voor geen meter past op deze merrie?

Er is in alle gevallen nog altijd een merrie in het spel en dan heb ik het nog niet eens over de opvoeding... Whoosh!

Daarnaast heb ik Sandro Hit ook al meerdere keren live zien lopen en wat TICKELS allemaal zegt valt reuze mee... Zo mal doet hij helemaal niet.
En vraag CGJ maar. Die heeft hem laatst getraind zien worden en hij kon zo een PSG proefje meelopen voor 70%.

Als jullie de bankrekening en de merrie hebben om bij deze hengst te dekken, zou ik dat absoluut niet laten omdat zijn (eigen) karakter wat minder is. Volgens mij kun je dan zo'n 50% van de hengststapel afschrijven.... Nagelbijten / Gniffelen

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 15:14

TICKELS schreef:

Als je op het Bundeschampionat geweest was had je heel wat Sandro Hit's kunnen zien. Lopen is goed, maar het karakter Huilen !!!!

Dat erft de hengst duidelijk door. Dr. Ulf Muller rijd de hengst als enige enkele maanden per jaar om te showen tijdens diverse hengstenshows. Niemand anders kan dat want het dier is niet te rijden en gevaarlijk. Dat is ook de reden dat het dier niet verder in de sport wordt uitgebracht.

Hij verdiend genoeg: naar de verhalen die ik op Warendorf gehoord heb, ruim 600 dekkingen per jaar a 2.500 euro

Mijn keuze is dus Florencio, en dan doel ik alleen al op het goede meewerkende karakter!
De rest is al verteld...

Dit verhaal hoorde ik dus ook al Bloos

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 16:34

hananya schreef:
Hallo mensen!

Gaan jullie nu klakkeloos af op de mening van één persoon??? En dan ook nog een persoon Florencio kiest enkel en alleen om zijn karakter? Ondanks dat deze voor geen meter past op deze merrie?

Er is in alle gevallen nog altijd een merrie in het spel en dan heb ik het nog niet eens over de opvoeding... Whoosh!

Daarnaast heb ik Sandro Hit ook al meerdere keren live zien lopen en wat TICKELS allemaal zegt valt reuze mee... Zo mal doet hij helemaal niet.
En vraag CGJ maar. Die heeft hem laatst getraind zien worden en hij kon zo een PSG proefje meelopen voor 70%.

Als jullie de bankrekening en de merrie hebben om bij deze hengst te dekken, zou ik dat absoluut niet laten omdat zijn (eigen) karakter wat minder is. Volgens mij kun je dan zo'n 50% van de hengststapel afschrijven.... Nagelbijten / Gniffelen

Ik heb niet gezegd dat Florencio passend is voor hun merrie. Ik had het alleen maar over het karakter
en dat is mij inziens bij Florencio wel ok.

Uiteindelijk maakt ze ZELF wel uit welke hengst zij kiest.

Wat betreft het trainingsniveau van Sandro Hit, dat is wel thuis en niet op concours......
Als hij dat allemaal zo gemakkelijk kan waarom starten ze hem dan niet?