[EH][KWPN] welke hengst op Balzflug merrie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: [EH][KWPN] welke hengst op Balzflug merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 16:23

Ah oke, ik begreep het niet zo nl. Serano GOld ken ik niet. Ooseven wel en die heeft idd vaak rustige, werklustige meegaande karakters. En vaak een traag achterbeen en een vlak voorbeen Haha! Je gaat met ooseven ook duidelijk de dressuurkant op. En je blijft luxe.

devine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-06 16:29

Ja dat is zo ja... maar goed ik had ook aangegeven in de mail dat ik ook wel een niet zo bekende hengst of eentje die nog in opkomst is in het wereldje..
Jammer kan de foto van hem niet plaatsen lukt niet hij pakt hem niet op mijn album..

En dat luxe vindt ik op zich geen probleem ik vindt Obera een mooie lijn hebben alleen dat hete mag van mij wel wat minder Knipoog
Je moet er mee om kunnen gaan maar daar hebben veel paarden last van tegenwoordig dat zie je op mp alleen al "wegens niet klikkende combi"
We willen allemaal het uiterste eruit halen maar...ik drijf af dat gaat ergens anders over.. Bloos

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 20:18

Zou zelf absoluut geen Serano Gold of ooSeven gebruiken/
Serano Gold is erg slap van achteren en de zoveelste Sandro Hit!

Vond het advies van Sammie geloof ik nog niet zo slecht
Citaat:
Osmium en rousseau

Deze staan bij Kuypers in Nederwetten.
Volgens mij hebben zij geen web-pagina, alleen een adres + telefoon.

devine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-06 23:47

Nederwetten dat ligt in Duitsland of niet?
Kijk wel even op anwb routeplanner.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 06:46

Rousseau staat bij hengststation Pape in Duitsland.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 09:18

Nederwetten ligt in de buurt van Eindhoven

devine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 10:19

Had al info opgevraagd bij iemand hier via bokt ook over Ferienhof..

Hierbij nog een duidelijker foto van Obera:

Afbeelding

Vindt Lord Loxley ook een mooie man voor Obera

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 12:31

Wat wil je verbeteren dan? Hoe is de merrie qua achterbeengebruik? Gewoon kritisch naar je merrie kijken of een kenner vragen je merrie te beoordelen. Vaak zie je zelf de tekortkomingen niet meer zo. Is ze ooit voor een keuring geweest?
Wat is de verder afstamming? Dat zijn dingen die erg belangrijk zijn wil je een fokadvies kunnen geven. Verder is dekadvies vragen aan een hengstenhouderij niet verstandig, die raden altijd eigen hengsten aan. Van Uytert zal nu roepen Vivaldi, Tango of Gribaldi en San Remo, Dalhoeve zegt uiteraard de hengsten die bij hun staan, Nijhof zal uiteraard Florencio of Johnson roepen etc.

Kijk maar in mijn profiel voor diverse Balzflug´s en 3 nakomelingen uit mijn merrie.

devine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-06 17:07

Zal je profiel eens bekijken Haha!

Vindt het gewoon zeer moeilijk...

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 17:10

Jullie maken het haar wel moeilijk hoor Nagelbijten / Gniffelen De een zegt Sandro Hit, de ander Gribaldi en zo komen er nog heel wat namen voorbij. Als ik de ts was, zou ik op deze manier niet kunnen kiezen Tong uitsteken

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 17:15

devine schreef:
Zal je profiel eens bekijken Haha!

Vindt het gewoon zeer moeilijk...

Wat wil je verbeteren dan? Hoe is de merrie qua achterbeengebruik? Gewoon kritisch naar je merrie kijken of een kenner vragen je merrie te beoordelen. Vaak zie je zelf de tekortkomingen niet meer zo. Is ze ooit voor een keuring geweest?

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 19:08

SpecialD of Metall vindt ik wel bij deze merrie passen

of roep ik nu iets heel stoms Verward

devine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-06 19:10

appelbolfan schreef:
Jullie maken het haar wel moeilijk hoor Nagelbijten / Gniffelen De een zegt Sandro Hit, de ander Gribaldi en zo komen er nog heel wat namen voorbij. Als ik de ts was, zou ik op deze manier niet kunnen kiezen Tong uitsteken

dat bedoel ik het is ook zeer moeilijk.... Bloos

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 16:51

@terorita Nee hoor. Ik heb d'r ook al geadviseerd om naar een Ferrozoon te kijken.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 08:54

Ik zou bij deze merrie ook erom denken dat je een iets hoger aangezette hals zou wensen.. bij deze merrie is er nogal een stevig hals die vanuit vrij laag in de borst aanzet.. iets mooier is als je dat iets omhoog kunt krijgen.

Verder interessant topic dit: ik wil mijn 3 jarige Rubiquil x Balzflug komend voorjaar laten insemineren. Zit nu nog een tikkie richting Special D te denken, maar denk ook richting Santano en gezien zijn afstammelingenonderzoek Citango. Toch, meest nijg ik naar Ferrobloed, juist vanwege de beenactie. Karakter van Ferro's is voor mij wel een bezwaar. Ik kijk geinteresseerd uit naar de verrichtingen van de Rousseau x Montecristo die dit najaar in ERmelo wordt onderzocht.

devine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 17:06

Hoi Dees,
ja in mijn vorige topic heb je ook toen gereageerd van wat en hoe over hengsten in Duitsland !

Ben nog wel aan het zoeken en wat je zegt de hals mag wel wat langer dat heb je goed!
Ik weet niet of je bekend bent met TCN in Wenum wiessel daar ben ik via via achter gekomen door stal dat is alles over hoe en waar over de trakhener en daar ben ik ook wel zeer blij mee en Kaparow heb ik daar gezien en dat is ook een type watmij zeer aanspreekt.....

damour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 07:21

Wij hebben een Balzflug merrie laten dekken door Kasparow.
Hier is deze zomer een erg mooi veulen uitgekomen.Onze merrie is nogal heet en spooky.Kasparow heeft een super karakter en is relaxed.
Het veulen lijkt dat van zijn vader overgenomen te hebben,hij heeft een fijn karakter,goede gangen en ziet er ook prachtig uit.
Bovendien is kasparow een zeer veelzijdige hengst,dressuur,springen en SGW.Er is een website www.kasparow.com
Succes met je keuze.

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 10:54

Onze Balzflug heeft een hele stoere ruin van Biotop gebracht die op zijn 6e het ZZ-Licht binnenliep, daarnaast nog een Lancet met gruwelijk goede beweging, maar die is pas sinds 4 maanden onder het zadel, daarvoor heeft ze (de Lancet dus) 3 hele mooie veulens gebracht van Ooseven en Osmium en dit jaar is de Balzflug gedekt door Olivi.
Kijk eens in mijn profiel, daar staat ze zelf in en de nakomelingen en ook die van haar Lancet dochter

ulestro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 12:22

ik heb zelf ook een balzflug merrie en heb met flemmingh vorig jaar gekweekt en nu heb ik een pracht van een veulen,
met een heel sjiek hoofdje, ik raad hem heel zeker aan, en zeker qua karakter en uitstraling,
op de keuring heeft ze ook veel punten gekregen qua beender en botstructuur en is derde geworden. ik zal een foto zoeken en die hier straks op plaatsen

ulestro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 12:35

hoe plaatste hier precies een foto op?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 12:42

Afbeelding

devine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-06 13:00

breunis schreef:
Wij hebben een Balzflug merrie laten dekken door Kasparow.
Hier is deze zomer een erg mooi veulen uitgekomen.Onze merrie is nogal heet en spooky.Kasparow heeft een super karakter en is relaxed.
Het veulen lijkt dat van zijn vader overgenomen te hebben,hij heeft een fijn karakter,goede gangen en ziet er ook prachtig uit.
Bovendien is kasparow een zeer veelzijdige hengst,dressuur,springen en SGW.Er is een website www.kasparow.com
Succes met je keuze.

de site kende ik ja via TCN daar staat hij met een link en was helemaal van wauw en hji is zo veelzijdig dat spreekt mij ook aan en koel in zijn koppie!
Ben benieuwd naar een foto van jullie veulen zou je die misschien hier kunnen plaatsen of naar mijn e-mail adres kunnen toesturen Bloos

devine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-06 13:03

Desire schreef:
Onze Balzflug heeft een hele stoere ruin van Biotop gebracht die op zijn 6e het ZZ-Licht binnenliep, daarnaast nog een Lancet met gruwelijk goede beweging, maar die is pas sinds 4 maanden onder het zadel, daarvoor heeft ze (de Lancet dus) 3 hele mooie veulens gebracht van Ooseven en Osmium en dit jaar is de Balzflug gedekt door Olivi.
Kijk eens in mijn profiel, daar staat ze zelf in en de nakomelingen en ook die van haar Lancet dochter

Oeh wat een foto's heb je in je profiel staan Bloos
kan er niet echt wijs uit worden sorry Ach gut

Want welke merrie is nou en Balzflug???

ulestro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 13:44

hier zijn de foto's van mijn veulentje...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en dat is dan de vader, flemmingh:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
en zoals je ziet, hij kan dus springen ook :d

thx voor de uitleg devine

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 13:48

Haha, dat is dus Malibu, van alle paarden laat ik eerst een paar foto's zien en daaronder staat informatie over ze, o.a. niveau, leeftijd, hoogte enz en een verhaaltje erbij. De afstammingen staan er bij allemaal bij, maar even voor de duidelijkheid: Malibu is de Balzflug, die heeft een dochter van Lancet en dat is dus Padington en een zoon van Biotop en dat is Seal. Padington heeft een dochter van Ooseven: Zoë, een zoon van Ooseven: Aragon en een zoon van Osmium: Voyager. Malibu is nu dragend van Olivi.