Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Koekiesgek schreef:Gracy.. je noemt hier Equador.
Mag ik vragen waarom???
Exterieurindex kan ik niet hierheen kopieren, maar hij neigt naar rechts met veel dingen. En dingen die mij dan negatief voor Gracy opvallen zijn: Vierkant model, korte halslengte, holle voorbenen en een steile kootstand en duwende gangen in plaats van dragend.
Last but not least, hij vergroot nog geen centimeter op de gemiddelde maat. En als je dan naar de kleine maat van Gracy kijkt, dan hou je er maar een klein paard aan over.
Vooral de holle voorbenen en steile kootstand, dat is zeer negatief gezien Gracy dit ook heeft.
Persoonlijk zou ik niet voor deze hengst gaan.
Gracy schreef:Ik wil niet de gok nemen om een jong onbekende hengst te nemen, want mbt papieren kan die ivm zijn nakomelingen alsnog afgekeurd worden in een latere stadium door de KWPN. Dan zou de veulen alsnog geen papieren hebben..
:
[***] schreef:Je noemt wel erg uiteenlopende hengsten!
Oscar zou wel een goede optie zijn maar dan moet je niet veel van de springkwaliteiten van het veulen verwachten, hij vererft meer dressuur.
Je bedoelt Rubert denk ik? Een springhengst met ook vrij veel volbloed dan moet je weer niet teveel van de beweging verwachten.
Als ik jou was zou ik me deze winter nog eens goed orienteren en naar hengstenkeuringen gaan. Kan je bedenken wat je precies wilt.
Marijkeeee schreef:Zou niet voor Goodtimes gaan, te veel bloed en niet de makkelijkste. Maar jah ze kunnen wel springen en ook goed lopen
Koekiesgek schreef:Moon, kijk eens verder dan het verkoopplaatje wat de hengstenhouder over zijn hengst zegt.
Het gaat om exterieur, bewegingen en wat voor veulens hij heeft gefokt.
Niet om wat de hengst in de sport doet.
Wat zijn kinderen in de sport doen is boeiend, maar minder boeiend dan het exterieur.
Het MOET bij Gracy passen.
Anders vermeerder je de veestapel alleen maar en ben je niet bezig met verbeteren, dus fokken!