gabrycha schreef:Russisch bloed is weinig gebruikt en ook daar heb ik niks tegen mits er prestatie achter zit en ik heb wel iets tegen dat bloed dat al die ronde bolle achterhanden die hoge dakvormige kruizen en enorm weke ruggen vererft, dan krijg je ponys met hun koppie mooi d elucht in gaan en later ook in verzet.En als stempel te heet van zit teveel arabisch bloed in, zeg ik kijk eens naar de vereving van de grootouders en naar de eisen die je stelt aan het gebruik van je pony nu. oorzaak gevolg.
Tjonge tjonge da's nog eens een mond vol zeg. In mijn 30 jaar dat ik met arabisch bloed fok heb ik nog nooit zo'n lelijk beest gefokt en gezien als jij hier boven noemt. Ik heb heel lang in het NRPS bestuur gezeten en jarenlang op het AVS kantoor gewerkt, maar zulke beesten als jij noemt waren er toen nog niet(gelukkig) Misschien dat ze er nu wel zijn hoor, ik fok er nu niet meer mee. Ik heb er geen boekjes voor nodig gelukkig. Ik heb in mijn leven heel veel APS/NRPS keuringen bezocht en een haarscherp geheugen over hoe onze Crabbetjes waren.Wist je dat de beste Russen ox lijnen ontstaan zijn uit de beste Crabbetjes lijnen? Laten we er maar niet meer over discuseren Smaken verschillen...dat zie op iedere NRPS keuring.