Suzanne F. schreef:En For Romance? Of een zoon?
Ben ik ook zeer over te spreken, maar die fokt over het algemeen niet groot
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Marjoleinvde schreef:Suzanne F. schreef:En For Romance? Of een zoon?
Ben ik ook zeer over te spreken, maar die fokt over het algemeen niet groot
Marjoleinvde schreef:Weet je zeker dat Toto groot fokt? Op mijn werk hebben we hem vrij veel gebruikt en het zijn vrijwel altijd de kleinste nakomelingen die uit deze merries zijn gekomen. We hebben al vrij veel verkocht omdat de de maat niet halen die we zoeken. Kan natuurlijk pech zijn maar ik zou het even goed checken.Edit:
Toto JR gaat mij meer om “safe” over het algemeen fokt hij groot en veel nakomelingen hebben veel talent voor het hogere niveau.
Het doel van mijn veulen is de hogere sport, niet voor verkoop.
Katja schreef:Marjoleinvde schreef:Weet je zeker dat Toto groot fokt? Op mijn werk hebben we hem vrij veel gebruikt en het zijn vrijwel altijd de kleinste nakomelingen die uit deze merries zijn gekomen. We hebben al vrij veel verkocht omdat de de maat niet halen die we zoeken. Kan natuurlijk pech zijn maar ik zou het even goed checken.Edit:
Toto JR gaat mij meer om “safe” over het algemeen fokt hij groot en veel nakomelingen hebben veel talent voor het hogere niveau.
Het doel van mijn veulen is de hogere sport, niet voor verkoop.
Elisa2 schreef:Als de merrie echt een goed achterbeen heeft dan is Fontaine wellicht ook interessant, fokt maat en formaat en voldoende lengte. Het Furstenball bloed geeft souplesse. Het is vrij bloed, alleen de merrie moet een correct fundament hebben en een goed achterbeen.
Toto fokt inderdaad verkleinend, op te zoeken in de kwpn database.
Voor een eerste veulen zou ik voor een hengst gaan die al nakomelingen heeft.
Elisa2 schreef:Ja dat begrijp ik, vind ze zelf ook niet spectaculair maar wel gewoon fijne gebruikspaarden.
Ik zou in jouw geval denk ik echt voor Extreme gaan, die heeft alles wat je zoekt. Kan zeker het front en de veer verbeteren en fokt vergrotend. Het enige nadeel is de lijnenteelt.
2e keuze zou bij mij Lantanas zijn, vrij bloed..alleen die fokt niet vergrotend.
simpie94 schreef:Ik heb een Tango x Krack C merrie en daar heb ik een veulen uit van Bon Bravour en daarna gedekt met O’Frederic. Helaas het embryo verloren na paar maanden dracht.
Ik denk dat die laatste ook prima bij jouw wensenlijst past (alleen dan niet dat spectaculaire). Blijf je ook mooi vrij qua bloedvoering.
Lantanas fokt echt super door. Beter dan hij zelf eigenlijk is of laat zien.
Elisa2 schreef:Als de merrie zelf het achterbeen op een goede manier gebruikt dan is het misschien wel een goede match. Secret bloed geeft wel altijd een mooi front, lengte en een goede galop. En bij dat filmpje ohz zag ik ook veel lossigheid inderdaad.
Het is natuurlijk nog wel een jonge hengst en nog niet ggk ook.
Mer1980 schreef:Ik ben zelf ook wel verliefd geworden op Sarai L. plaaaaatje, maar we weten nog niet wat hij gaat doen natuurlijk.
Van je lijstje zou ik ook Extreme kiezen, maat, front en goed karakter. One million is ook maat front karakter en lengte, maar die sprongen, maar hij schijnt een verklaring te hebben daarvoor en deze is bekend bij het KWPN waardoor hij dus wel ggk is, maar in welke mate het erfelijk is geen idee, de veulens die ik heb gezien nu lijken gewoon goed.