Misschien wil je dit niet graag horen, maar met deze merrie zou ik dus nooit fokken. Dan kun je beter een leuk veulen kopen. Je zegt zelf dat je veeleisend bent, maar hier mag je nog de beste hengst ooit op zetten, dan ben je nog niks zeker. Het grootste stuk van het veulen is afkomstig van de merrie. Hiermee fokken is niet fokken, maar vermeerderen. Geloof mij, ik weet hoe een quarter er hoort uit te zien

Kijk zelf eens kritisch naar dit paard:
- ze heeft een zeer zwakke toplijn. Dat heeft niks te maken met haar mager zijn, maar wel met haar bouw. Ze heeft overduidelijk een karperrug.
- verder merk ik een zwanenhals, met neiging tot onderhals en een weinig elegant ramshoofd
- de croupe is weinig tot niet bespierd (wat een quarter van nature hoort te hebben) en niet rond genoeg naar de benen toe
- ik vind ze ook iets onderstandig op deze foto's, maar dat zou een momentopname kunnen zijn
- Met Smart Chic Olena en Hollywood Jac 86 in de stamboom verwacht ik een veel compacter gebouwd paard, met een minder lange rug.
Is dit paard 7-panel getest? Ze zou zomaar eens pssm lijder kunnen zijn, dat zou veel verklaren.