Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Diortje_vds schreef:Ik had net iemand van Reesink aan de lijn, supervriendelijk overigens, ik had hen ook gemaild om advies wat betreft hun hengsten, en ze adviseerden me...McLarenze zei dat hij op alle vlakken het mooiste aansluit van hun hengstenbestand, en ze verzekerde me dat hij echt een TOP karakter heeft, zowel in omgang als met het rijden.
Ik heb ook wat video's van zijn veulens gezien, en ik vind ze wel aansprekend genoeg!
Ik heb nu nog niet gevraagd of ik mocht komen kijken, omdat ik nog thuis ah bekijken ben met mijn man, maar ik kan altijd wel even terugbellen. Ik zou missch ook overwegen de merrie naar daar te doen om te laten insemineren. In de hoop dat ze niet teveel stress heeft van op een vreemde stal te zijnmaar het lijkt mij de efficiëntste manier van werken...of zie ik dat verkeerd? (Wij zitten ter hoogte van Brussel)
Diortje_vds schreef:Aimee schreef:Je bedoelt Jerveaux, denk ik?
Nog een jongere generatie kan ook: de jonge Jarville x Prestige
Haha ik vroeg me hetzelfde af!
Fijn, jullie geven me heel wat om over na te denken. Mijn man nog steeds als topfavoriet So perfect, maar ik moet ook die voorwaarden eens goed doornemen, want ook op dat vlak ben ik nog een groentjemaar las hier wel al vaker dat van Helgstrand niet altijd even makkelijk is.
Ik vind Next Level superrrrrrr leuk, maar Louise draaft ook al met heel veel knie, zoek ik dan niet beter met iets meer schwung/door het lijf? Ze mag zelf ook meer ondertreden.
Volgend jaar is niet waarschijnlijk dat ze gedekt wordt, ze gaat wschl eerst terug een tijd de sport in.
Wat vinden jullie van McLaren?
Aimee schreef:De moeder heeft een internationaal springpaard gegeven. Charmeur komt ook uit een veelzijdige stam. Kortom: slecht argument.
Aimee schreef:Ja, dat snap ik allemaal wel. M’n punt is niet dat ik je niet kan volgen, of dat ik het niet met je eens ben. We hebben hier allebei Bordeaux aangeraden omwille van dezelfde redenatie. M’n punt is dat je argumentatie mank gaat. Ook nu weer.
Neem de stam waar je zelf mee fokt. Staat bekend als de ultieme dressuurstam, ook al zijn er ook springpaarden uitgekomen. Je fokt zelf of hebt zelf gefokt met de volle zus van Rubinstein I, een dressuurhengst net zoals Kenzo US. En daar zet je springhengsten op. Dus of je staat niet achter je eigen hengstenkeuzes of je meet met twee maten.
janderegelaa schreef:Daar is 1 keer een springhengst op geweest omdat die een hele hoge beweegindex heeft. En de filosofie daarachter was bloedverversing. De merrie is nu ook Elite Sport in de dressuurrichting dus de filosofie klopt.
Haar eerste nakomeling van Trafalgar is voorlopig keur. Haar 2e nakomeling van For Ferrero is naar een oud KWPN voorzitter verkocht. En haar veulen van dit jaar van Ceasar is 3 dagen oud naar Amerika verkocht.
Is dus wel iets anders dan "we denken ook over een springhengst".
Aimee schreef:janderegelaa schreef:Daar is 1 keer een springhengst op geweest omdat die een hele hoge beweegindex heeft. En de filosofie daarachter was bloedverversing. De merrie is nu ook Elite Sport in de dressuurrichting dus de filosofie klopt.
Haar eerste nakomeling van Trafalgar is voorlopig keur. Haar 2e nakomeling van For Ferrero is naar een oud KWPN voorzitter verkocht. En haar veulen van dit jaar van Ceasar is 3 dagen oud naar Amerika verkocht.
Is dus wel iets anders dan "we denken ook over een springhengst".
Volgens mij is Caesar ook geen dressuurhengst, dus je fokt al meerdere generaties met springhengsten. En je schrijft hier in feite zelf al dat fokken met een springhengst prima uit kan pakken in de dressuurrichting. Moet je nagaan hoe goed je had kunnen fokken als je een dressuurhengst gebruikt had![]()
Wie zegt dat TS er niet verder over nagedacht heeft? En ze had toch ook gewoon een springhengst met een goede beweegindex kunnen gebruiken? Van Gogh heeft sowieso een betere index dan Caesar. Ten slotte is verkopen naar de VS volgens mij ook niet echt perse een bewijs van doordacht fokken.
Nou heeft TS al een keuze gemaakt en het is geen springhengst geworden, dus het is hier verder helemaal niet meer van toepassing. Maar de volgende keer dat je iemand op zo’n idee afvalt, raad ik je aan om toch eerst even te kijken of je jezelf niet in de voeten schiet.
Suzanne F. schreef:Well, that escalated quickly.
Ben benieuwd TS, ik denk dat het een goede keuze is. Blijft toch afwachten.
janderegelaa schreef:Mijn fokken is altijd doordacht, naar Amerika verkopen is in elk geval kwaliteit als je zou weten wie hem gekocht heeft.
Aimee schreef:janderegelaa schreef:Mijn fokken is altijd doordacht, naar Amerika verkopen is in elk geval kwaliteit als je zou weten wie hem gekocht heeft.
Precies mijn punt: jij vind altijd dat je zelf doordacht fokt, maar anderen nooit, die hebben alleen slechte ideeën. Ook als zij volgens dezelfde of vergelijkbare redenatie fokken. Dat is dus meten met twee maten.
Verder zijn zowel Ferro als Samber springgefokt en fok jij dus duidelijk voor de handel. TS wil misschien wel gewoon een fijn veelzijdig paard voor zichzelf.