Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Elisa2 schreef:Vanwege de al mindere galop.
mariekie schreef:heb via het KWPN nog een paar op het lijstje gezet.
Ferguson (Floriscount x Lauries Crusador)
Geniaal (Vivaldi x Biotop)
Glamourdale (Lord Leatherdale x Negro)
Giovanni (Chippendale x Scandic)
Iemand enig idee hoe het werkt als je je merrie naar van olst brengt?
voordelen?
janderegelaa schreef:Elisa2 schreef:Vanwege de al mindere galop.
Uit de veulenrapportage:
. De stap is ruim voldoende van ruimte met een goede souplesse. De draf is krachtig met een goede ruimte, veel souplesse en goede balans. De veulens galopperen makkelijk aan. De galop is eveneens krachtig, goed van ruimte met veel souplesse en ruim voldoende tot veel balans. Meerdere van de door de eigenaar gepresenteerde veulens toonden een heel goed achterbeengebruik.
mariekie schreef:heb via het KWPN nog een paar op het lijstje gezet.
Ferguson (Floriscount x Lauries Crusador)
Geniaal (Vivaldi x Biotop)
Glamourdale (Lord Leatherdale x Negro)
Giovanni (Chippendale x Scandic)
Iemand enig idee hoe het werkt als je je merrie naar van olst brengt?
voordelen?
Vulina schreef:KWPN geeft wel vaker aparte lijstjesEn ook nog zonder enige onderbouwing..
Vulina schreef:Ik herken Partout ook niet vanwege een mindere galop. United en EyeCatcher bijvoorbeeld, beide een goede galop.
Benzz schreef:Ferguson vind ik anders niet zo'n rare keuze. Hele fijne hengst, nakomelingen lijken goed, galoppeerd heel goed en je voegt juist wel bloed toe met die hengst.
Aimee schreef:Vulina schreef:KWPN geeft wel vaker aparte lijstjesEn ook nog zonder enige onderbouwing..
Als TS heeft aangegeven dat de merrie (te) veel body heeft, lijkt dit lijstje wel een soort omgekeerde psychologie: laten we hengsten noemen die waarschijnlijk nog meer body toe gaan voegen![]()
Ik zou dit lijstje lekker links laten liggen. Er zijn hier prima suggesties gegeven.
Ik dacht misschien ook nog aan Incognito.
Aimee schreef:Benzz schreef:Ferguson vind ik anders niet zo'n rare keuze. Hele fijne hengst, nakomelingen lijken goed, galoppeerd heel goed en je voegt juist wel bloed toe met die hengst.
Bloed wel, maar volgens mij vererft hij juist ook een royaal model.
Overigens, TS vroeg ook naar Van Olst. Als je de merrie daarheen brengt, zou ik voor Kjento gaan.
Aimee schreef:Babootje schreef:Nou dat is ook lekker onderbouwd.
Je bedoelt dat het lijstje van het KWPN weinig onderbouwd is, neem ik aan.
Mijn bericht is gewoon in relatie tot de berichten die ik eerder in dit topic heb geplaatst te lezen.
Elisa2 schreef:janderegelaa schreef:
Uit de veulenrapportage:
. De stap is ruim voldoende van ruimte met een goede souplesse. De draf is krachtig met een goede ruimte, veel souplesse en goede balans. De veulens galopperen makkelijk aan. De galop is eveneens krachtig, goed van ruimte met veel souplesse en ruim voldoende tot veel balans. Meerdere van de door de eigenaar gepresenteerde veulens toonden een heel goed achterbeengebruik.
Ik weet niet uit welke veulenrapportage je dit nu weer haalt, maar ik bedoel de mindere galop van de merrie in combi met Partout die ook niet bekend stond om extra galop door te geven.