Een echte bewegingsvererver gezocht voor kwpn merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Benzz

Re: Een echte bewegingsvererver gezocht voor kwpn merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 21:54

Furstenball....denk dat hij toevoegt wat jij zoekt.

Vind trouwens dat je merrie best uniform fokt met 2 totaal verschillende hengsten.

truitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 22:01

Een hengst die echt en in bijna alle grackles sterk verbetert in zowel kracht als souplesse is de hengst Giovanni. Enorm sterk bewegende paarden van gezien net veel lossigheid, front en uitstraling

Vivaldi doet dit ook.

Franklin geeft goede dravers, maar galopperen en stappen kunnen veel nakomelingen niet zo goed. Laat de draf nou net de gang zijn waar je als ruiter nog het meest aan kan veranderen

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 09:00

Diamond08 schreef:
Elisa2 schreef:
Heeft Gunner de schoudervrijheid verbeterd? Ik vind de Dreamboy wel erg mooi gelukt hoor, en verbeterd qua model ten opzichte van de moeder.

Apache bloed zou ik bij wegblijven omdat de merrie al een neerwaartse romprichting lijkt te hebben en hij dat ook vererft. En het is wel erg fijn om te weten dat de merrie naar de hengst fokt.

Ik ga nog even nadenken over hengsten en kom er op terug.

De Gunner lijkt wel iets beter ja maar ook niet mega. Beide nakomelingen zijn wel top qua model. De Gunner is echt heel mooi. Lang gelijnd en veel front.

Dat van Apache wist ik niet, zeker een goede tip. De hengstenhouder gaf aan dat Toto jr. vaak ook veel beweging doorgeeft. Twijfel alleen nog of hij modern genoeg is voor mijn merrie.

Toto fokt heel wisselend qua voorbeen vind ik, sommige hebben echt een stekerig voorbeen.

Vivaldi zou inderdaad goed bij je wensen passen, zijn zoon Vitalis vind ik nog beter. Beide zijn wel zeer prijzig.

Furstenball fokt veel beweging door en veel souplesse maar heeft ook wel opwaartse en langgelijnde merries nodig.

Furst Jazz lijkt mij ook een hele goede optie, de hengst heeft zelf veel beweging en is chique. En het Ferro bloed daar is al van gebleken dat het aansluit.

Een hengst die ook zeker een goede beweging doorfokt is United maar is wel weer ouder bloed inmiddels.

Qua jonge hengsten vond ik Kjento wel echt goed, maar met Negro erachter verwacht ik niet dat hij heel luxe zal fokken.

Diamond08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-19 09:09

Furst jazz heb ik ook aan gedacht. Ik ben benieuwd in wel opzicht je Vitalis beter vind?

Echt leuk om jullie meningen te lezen! Ik wil dit jaar nog 2 andere merries dekken. Misschien hier ook een topic over aanmaken :-)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 09:26

Altijd leuk :-)

Ik vind Vitalis qua achterbeengebruik net een stukje beter.

Maar beide hengsten hebben een merrie nodig met een goed achterbeengebruik.

Diamond08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-19 10:28

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 10:30

Ja, Kjento vind ik ook echt goed. Ik denk eigenlijk dat het wel mee gaat vallen met de luxe die hij mee gaat geven.
Maar anders is Lance VOD ook een optie.
Een andere hengst bij Helgstrand is Atterupgaards Barcelo, op het beeldmateriaal wat ik van hem gezien heb, komt hij enorm uit de schouder.

[edit] en ik noem toch nog eens Totilas. Hij doet het goed met Sandro hit/Donnerhall bloed en geeft volgens mij mee wat je zoekt.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 15:05

Voor deze merrie is een gokje met Le Formidable wellicht ook een optie.

Diamond08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-19 17:58

Aimee schreef:

Die zou best wel eens kunnen passen inderdaad.. het is alleen al een hoop geld voor een nog niet goedgekeurde dat is een beetje jammer

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 18:47

Diamond08 schreef:
Aimee schreef:

Die zou best wel eens kunnen passen inderdaad.. het is alleen al een hoop geld voor een nog niet goedgekeurde dat is een beetje jammer

En als je dan een bewegingsvererver zoekt, weet je gewoon nog helemaal niks. Hij kan zelf goed lopen, maar wat hij vererft is een dikke gok.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 19:13

Daarom noemde ik het ook een gokje.
De één waagt zich daar wel aan, de ander durft dat niet aan. Ik zie er zelf niet zo het probleem van in, fokken is sowieso een stukje gokken. Als je alles af wil dichten, moet je gaan klonen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 20:20

Vulina schreef:
Diamond08 schreef:

En als je dan een bewegingsvererver zoekt, weet je gewoon nog helemaal niks. Hij kan zelf goed lopen, maar wat hij vererft is een dikke gok.

Hij komt uit zo’n verankerde moederlijn dat ik me daar niet druk over zou maken.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 08:41

Ik moest ook aan de Helgstrand hengsten denken, hij heeft een aantal hengsten die erg uit de schouder kunnen bewegen. Wat je bij hem ziet is dat het Fidertanz bloed goed aan lijkt te sluiten bij Donnerhall/ Sandro Hit bloed. (For Emotion, Ferrari)

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 10:42

En Johnson?
Ik heb er zelf 2 gefokt uit een merrie die dat ook niet super meegeeft en daar heeft hij dat sterk verbeterd.

Diamond08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-19 18:57

s0173957 schreef:
En Johnson?
Ik heb er zelf 2 gefokt uit een merrie die dat ook niet super meegeeft en daar heeft hij dat sterk verbeterd.

Ik heb Johnson ook bekeken en zag inderdaad wel dat hij goede gangen vererft. Bedankt voor je tip!