Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Change3x schreef:Een bewezen hengst en een hengst met een korte rug; die link heeft in dit geval niks met elkaar te maken.
De reden dat ik er geen rechtshoekmodel fokkende hengst op zou zetten is omdat je dan ook niet verbeterd, want je wil van die lange, weke rug af. Vandaar mijn mening over een vierkantsmodel fokkende hengst. En daar zijn er ook bewezen hengsten van (van Gogh bijvoorbeeld).

Change3x schreef:Dan heb ik me in die hengst even vergist, mij werd vertelt dat hij vierkants doorgeeft.
Er zijn in ieder geval bewezen hengsten die deze rug kunnen verbeteren.
janderegelaa schreef:Change3x schreef:Dan heb ik me in die hengst even vergist, mij werd vertelt dat hij vierkants doorgeeft.
Er zijn in ieder geval bewezen hengsten die deze rug kunnen verbeteren.
Dat kan hij ook want zijn nakomelingen staan voldoende in het rechthoeksmodel. Met andere woorden: hij geeft een (redelijk) correcte rug. En een grote, lelijke kop maar dat terzijde.

hoogendroog schreef:Rechthoeksmodel zegt iets over de lengte van de rug, absoluut niet over de correctheid daarvan (lees week of recht etc.).
xxemmely schreef:Misschien een idee om met de Engelse volbloed hengst Volfonic te fokken. Heb een tijd bij hem op stal geholpen, zowel met hem zelf als nakomelingen van hem. Stuk voor stuk lieve, mooie en sterke paarden.
Volfonic zelf is dan ook een droomhengst, een echte clown en oh zo lief. Staat met enkel 2 draadjes er tussen naast de merries. Staat op stal naast een ruin en tegenover een merrie, doet nooit moeilijk.
Geeft tot nu toe bij al zijn nakomelingen zijn fijne, lieve en werkwillige karakter door en maat
isabel_94 schreef:xxemmely schreef:Misschien een idee om met de Engelse volbloed hengst Volfonic te fokken. Heb een tijd bij hem op stal geholpen, zowel met hem zelf als nakomelingen van hem. Stuk voor stuk lieve, mooie en sterke paarden.
Volfonic zelf is dan ook een droomhengst, een echte clown en oh zo lief. Staat met enkel 2 draadjes er tussen naast de merries. Staat op stal naast een ruin en tegenover een merrie, doet nooit moeilijk.
Geeft tot nu toe bij al zijn nakomelingen zijn fijne, lieve en werkwillige karakter door en maat
Volfonic? Is dat niet dat "mislukte" renpaard?
Billy schreef:Ik vond juist dat Jan een goede inhoudelijke post plaatste...het heeft weinig zin om dooie hengsten aan te bevelen.....ze zijn er toch ook wel levend te vinden hoop ik?
Die Michael heb ik nog nooit van gehoord, als je een onbekende hengst wilt promoten is een directe link wel handig...hoewel ik me afvraag of een hengst die niet ruim bekend is echt zo goed is of voor een reden niet bekend is...
Billy schreef:Ik vond juist dat Jan een goede inhoudelijke post plaatste...het heeft weinig zin om dooie hengsten aan te bevelen.....ze zijn er toch ook wel levend te vinden hoop ik?
Die Michael heb ik nog nooit van gehoord, als je een onbekende hengst wilt promoten is een directe link wel handig...hoewel ik me afvraag of een hengst die niet ruim bekend is echt zo goed is of voor een reden niet bekend is...