Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

bedenk even hoeveel geld dat kost.
AmyPony schreef:Ik weet wat het kost voor een veulen.
_Reneee schreef:Wat een grap. In het ene topic wil je het paard nog terug doen en een rechtszaak aanspannen. En heb je geen geld om haar door de medische molen te halen. Daar krijg je al te horen dat het dier een slechte rug heeft én vermoedelijk CPL. Kun je niet beter gewoon een gezond dier kopen in plaats van te fokken met een merrie die duidelijk geen ouderdier is? Kijk eens hoeveel paarden er teveel zijn in dit land. Marktplaats staat er vol mee.
TerraHowrse schreef:AmyPony schreef:Ik weet wat het kost voor een veulen.
Hoeveel denk je?
Inclusief dekgeld, eventuele kosten om te vervoeren, dierenartskosten, stallingskosten, kosten materiaal..
En dat voor het eerste levensjaar.
Wat als het veulen koliek krijgt en naar een kliniek moet? Je hebt echt behoorlijk wat geld nodig.
TerraHowrse schreef:AmyPony schreef:Ik weet wat het kost voor een veulen.
Hoeveel denk je?
Inclusief dekgeld, eventuele kosten om te vervoeren, dierenartskosten, stallingskosten, kosten materiaal..
En dat voor het eerste levensjaar.
Wat als het veulen koliek krijgt en naar een kliniek moet? Je hebt echt behoorlijk wat geld nodig.
Azmay schreef:Red bag delivery, een stuitbevalling, veulen met verkeerde beenstand of andere pechafwijking.
Maar dat zijn misschien kosten, het dekken, enten, stalgeld, ontwormen, voer, registreren dat zijn vaste kosten en dat loopt ook echt flink op.
Ik zou binnen het ras blijven, een wat kleinere hengst die haar aan kan vullen op haar minpunten. Mocht je inderdaad gaan dekken, want ik weet niet of ik deze merrie echt moedermateriaal vind.
TerraHowrse schreef:Azmay schreef:Red bag delivery, een stuitbevalling, veulen met verkeerde beenstand of andere pechafwijking.
Maar dat zijn misschien kosten, het dekken, enten, stalgeld, ontwormen, voer, registreren dat zijn vaste kosten en dat loopt ook echt flink op.
Ik zou binnen het ras blijven, een wat kleinere hengst die haar aan kan vullen op haar minpunten. Mocht je inderdaad gaan dekken, want ik weet niet of ik deze merrie echt moedermateriaal vind.
Jup, waren maar een paar voorbeelden die ik gaf
met katten ben je alleen al aan extra (en goed!) voer al een vermogen kwijt voor zowel zwangere poes als kittens en moederpoes.... alsnog hoop ik dat TS wel echt cpl en erfelijke ziektes laat uitsluiten, dat is de verantwoordelijkheid die je hebt als fokker. AmyPony schreef:We hebbeb gebeld en gezegd wat we aan hebben getroffen en wat we kunnen zien. En niet dat een andere da mijten zegt.
We moeten zeker 2,000 euro apart houden voor veulen. Stalling is overbodig want we hebben over een kleine tijd een eigen stal.