Exterieur en hengstenkeuze charmeur x Houston merrie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 14:35

Total US heeft wel een puntje om rekening mee te houden, hij zuigt.
Ik denk dat ik eerder de richting van Toto Jr op zou gaan.

Wil je ook Duits bloed?

Elisa2

Re: Exterieur en hengstenkeuze charmeur x Houston merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 14:39

Ik vraag me af of Toto bloederig genoeg fokt voor deze merrie..persoonlijk laat ik geen hengst staan om het luchtzuigen als de kwaliteiten ver goed genoeg zijn. Maar dat is een keus die ieder voor zich moet maken.

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 14:42

Ja ik zou zelf de hengst er ook niet om laten staan hoor, maar het is wel fijn om het even te vermelden. Ik heb Total US niet in het echt gezien dus dat durf ik ook niet te zeggen..

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 14:45

Even offtopic: is luchtzuigen erfelijk dan? Waarom zou je een hengst laten staan omdat ie luchtzuigt?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 14:51

Oke, ik wel en ik vind het een van de mooiste en complete Totilas zonen qua exterieur en type. Ik denk dat hij heel positief kan bijdragen aan de fokkerij.

Jester: luchtzuigen is niet erfelijk..een bepaalde gevoeligheid er voor kan wel erfelijk zijn. {OOseven was een luchtzuiger en veel van zijn nakomelingen deden het ook}

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 15:36

*even filmpjes opgezocht*
Inderdaad een prachtige hengst. Vooral zijn afstamming met het Duitse bloed. Denk dat deze zeker ook mooi zal passen. Ben benieuwd hoe Dinja hem verder gaat opleiden.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 15:37

Aah okee. Iedereen doet er zo hysterisch over vandaar :D maar bedankt voor je antwoord!

Teletekst

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 15:44

Elisa2 schreef:
Jester: luchtzuigen is niet erfelijk..een bepaalde gevoeligheid er voor kan wel erfelijk zijn. {OOseven was een luchtzuiger en veel van zijn nakomelingen deden het ook}

Dat noem ik erfelijk

Rachral

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 15:52

Elisa2 schreef:
Oke, ik wel en ik vind het een van de mooiste en complete Totilas zonen qua exterieur en type. Ik denk dat hij heel positief kan bijdragen aan de fokkerij.

Vader (van OOSeven) Rubinstein I stond bekend om zijn luchtzuigende nakomelingen.....dus wat is erfelijk......

Vader van Total US zuigtabletten zelf ook..... trek je conclusie.....

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-16 16:18

Mmm dan valt Total us voor mij toch af. Toto jr vind ik persoonlijk geweldig. Maar hij is natuurlijk nu ook aardig populair ben niet van plan om nu te gaan dekken dus kan ik altijd nog mooi afwachten wat zijn nakomelingen gaan doen.

Rachral

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 08:53

Rachral schreef:
Elisa2 schreef:

Vader (van OOSeven) Rubinstein I stond bekend om zijn luchtzuigende nakomelingen.....dus wat is erfelijk......

Vader van Total US zuigtabletten zelf ook..... trek je conclusie.....

Sorry grootvader..

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 09:07

Decor Ferdinand. Fokt opwaarts , iets lijnteelt op Jazz maar zit ver genoeg weg.

Veel goede veulens van gezien.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 09:43

[/quote]

Vader van Total US zuigtabletten zelf ook..... trek je conclusie.....[/quote]

Sorry grootvader..[/quote]

Welke grootvader dan? Gribaldi niet in ieder geval..
In ieder geval heeft de ts nog ruim de tijd op de nakomelingen af te wachten.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 09:54

Elisa2 schreef:
Dit is beter, op dit filmpje vind ik haar ook niet beknopt..maar het achterbeen ook niet heel geweldig {wat traag} en ze zou van mij wat elastischer mogen lopen en meer met de schoft omhoog bewegen.

Ik zou ook in eerste instantie meer bloed toe willen voegen, maar dat is wel afhankelijk van je gebruiksdoel van het veulen.

Ik weet niet waar jij dat trage achterbeen ziet.

Ik zou die merrie dekken met Henkie.

Teletekst

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 11:13

janderegelaa schreef:
Elisa2 schreef:
Dit is beter, op dit filmpje vind ik haar ook niet beknopt..maar het achterbeen ook niet heel geweldig {wat traag} en ze zou van mij wat elastischer mogen lopen en meer met de schoft omhoog bewegen.

Ik zou ook in eerste instantie meer bloed toe willen voegen, maar dat is wel afhankelijk van je gebruiksdoel van het veulen.

Ik weet niet waar jij dat trage achterbeen ziet.

Ik zou die merrie dekken met Henkie.

Mee eens, niks mis met dat achterbeen, goede kant op en niet traag

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-16 12:03

Ik vindt zelf haar achterbeen ook goed. Henkie vind ik zelf een plaatje ik weet alleen niet of ik daar mee bloed ga toevoegen.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 12:08

Met Henkie ga je een modern Gelders veulentje fokken, geen dressuurpaard, denk ik. Als je Gelders wilt zou ik eerder Wilson oid nemen, en anders een moderne dressuurhengst met meer bloed.

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-16 12:14

Ik denk dat je daar gelijk in hebt GJ9. Voor nu staat toto jr bij mij nog op nummer 1. Zouden jullie haar vanaf het filmpje ster waardig vinden?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 13:54

paardje2013 schreef:
Ik vindt zelf haar achterbeen ook goed. Henkie vind ik zelf een plaatje ik weet alleen niet of ik daar mee bloed ga toevoegen.

Waarom zou je bloed willen is dan mijn vraag? Het is toch een mooi paard. Met Henkie krijg je net zoiets.

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-16 14:06

Daar stel je een goede vraag. Ik zou graag wat meer bloed hebben omdat ik denk dat het voor de verkoop gunstiger is maar ik kan het natuurlijk ook mis hebben. Voor mijzelf hoef ik geen meer bloed ik vind mijn paard prima hoe ze is en ze is braaf dat vind ik erg belangrijk.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 14:17

Mijn filosofie is dat je op het type paard wat je nu hebt wel een bloederige hengst kan zetten maar dat dat geen garantie is voor een bloederig veulen. De moederlijn telt ook mee.

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-16 14:36

Nee dat klopt maar garantie heb je nooit als je fokt denkt ik. je kan alleen de kansen wat vergroten.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 15:02

paardje2013 schreef:
Nee dat klopt maar garantie heb je nooit als je fokt denkt ik. je kan alleen de kansen wat vergroten.

De moederlijn van jouw merrie is behoorlijk klassiek en van Florencio ook. Het bloedpercentage van jouw merrie is rond de 30% en dat wordt juist beschouwd als ideaal. Bloed niet tonen betekent niet dat het er niet is.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 19:11

Ik zou ook geen bloed toevoegen en denk precies zoals janderegelaar zegt dat henkie juist past!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 19:33

Ik zou dus juist wel bloed toevoegen..ik ken de moederlijn maar dat zou ik dan doen als je echt een dressuurtopper wilt fokken en daar ook mee overweg kan.

Met Henkie kun je denk ik ook een prima paard fokken maar ik verwacht niet dat hij het front en model gaat verbeteren.

Wat betreft het achterbeen van je merrie..kracht heeft ze genoeg. Maar ze is behoorlijk sabelbenig en dan lijkt het al gauw beter dan het is.