welke dressuurhengst voor niveau merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 20:56

Bij braaf denk ik altijd direct aan Uphill. Wij hebben een jaarlig van Uphill die super braaf is. Staat liever stil bij de hoefsmid als de volwassen paarden :D Rijden moeten we nog gaan ervaren tzt, maar daar heb ik wel vertrouwen in. Komt ook uit een minder makkelijke merrie (die ik al van veulen af aan heb), met als doel karakter verbeteren, dat is tot nog toe gelukt.

Ik weet alleen niet of Uphill een mooie combi is speciaal met deze merrie.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 22:55

ulaantje schreef:
De reden dat we voor een dressuur hengst willen gaan is omdat de eigenaresse dressuur rijd en het een opvolger van de merrie moet worden.

We willen inderdaad voor vers sperma gaan. Het wordt voor de merrie het tweede veulen maar de vorige is al een paar jaar terug.

@janderegelaa; wat houdt die genoomtest in? klinkt wel interessant als de merrie daar elite mee wordt.

Charmeur vind ik een mooie hengst maar weet niet of ik dat aandurf qua bovenlijn, vind deze vaak niet heel mooi ondanks ze er wel goed mee lopen.

High Five zal ik eens gaan bekijken ken deze verder niet heel goed.

Het vervangt de PROK keuring

http://www.kwpn.nl/genoomselectie/

ulaantje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-16 20:34

@janderegelaa, Ik heb het door gegeven aan de eigenaresse van de merrie en ze gaat overwegen om het te laten doen.

Ik geef de hengsten die worden genoemd ook allemaal door aan de eigenaresse zij zal uiteindelijk de beslissing nemen.

We zijn heel blij met al de genoemde adviezen en nemen alles ook zeker mee in de keuze.
Blijf gerust met tips en hengsten komen :o

Wat vinden jullie van Ferdeaux voor deze merrie?

Elisa2

Re: welke dressuurhengst voor niveau merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 07:54

Die gaat het model en front niet verbeteren:

Ferdeaux (Bordeaux x Ferro)
Ferdeaux toonde een uniforme collectie, ruim voldoende ontwikkelde veulens die ruim voldoende
tot goed in het dressuurmodel staan. De nek zou meer lengte mogen hebben, de hals is goed van
lengte maar komt diep uit de borst. De rug is meermalen gezonken. Het voorbeen is correct gesteld.
Het achterbeen is meerdere malen sabelbenig. De stap is actief en goed van ruimte. De draf is
voldoende krachtig met veel buiging in de gewrichten waarin de veulens gemakkelijk kunnen
schakelen. De galop is bergop, krachtig, goed van ruimte en souplesse.

rocksyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 21:13

Hennesy zou ik niet doen, die gaat de draf in ieder geval niet verbeteren.
Charmeur is een sterk gebouwde hengst, die laat zijn veulens goed lopen. Zijn karakter vererft niet, ik heb er ondertussen een aantal van onder het zadel -gehad-. Ik vind het erg fijne beesten.
High Five is een Charmeur, dus als je Charmeur niet aandurft hoef je ook niet naar High Five te kijken. Wel heb ik dit jaar al een paar heel erg goed bewegende veulens van hem gezien, misschien wel de besten van dit jaar.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 21:35

Wat dacht je van Royal Dance? Die is opwaarts gebouwd en beweegt goed!

ulaantje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-16 22:47

Ferdaux gaat het dan zeker niet worden.

@Rocksyboy; Waarom zou Henessy de draf niet kunnen verbeteren als ik vragen mag? En wat zeg jij van charmeur en de bovenlijn op deze merrie? Qua karakter zou ik Charmeur wel durven weet alleen niet wat de eigenaresse er van vindt.

@isabel_94; Ik ga Royal Dance eens bekijken.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 23:59

Ferdinant zou ook een optie kunnen zijn

ulaantje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-16 23:36

Ferdinant is inderdaad ook een mooie hengst. Komt er ook bij op 't lijstje.

Iemand zei ook nog tegen ons desperado, wat vinden jullie hiervan?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 11:21

Een zoon van vivaldi is misschien ook wel wat voor deze merrie. Goede karakters sowieso. Of guardian?

evita13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 11:22

totilas ! haha dat kost nu maar 2800 hoorde ik laatst

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 11:36

Jester_ schreef:
Oh alle charmeurs die ik ken.. Laat ik het zo zeggen: moet ik er ergens 1 scheren of rijden en het is een charmeur, dan kom ik niet :D ik heb nog geen enkele makke/fijne tegengekomen

Charmeur x Houston zou ik gillend van weglopen. Maar Paardje2013 heeft naar eigen zeggen een doodbrave merrie :D :D :D :D

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 11:46

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 11:54

Babootje schreef:
Jester_ schreef:
Oh alle charmeurs die ik ken.. Laat ik het zo zeggen: moet ik er ergens 1 scheren of rijden en het is een charmeur, dan kom ik niet :D ik heb nog geen enkele makke/fijne tegengekomen

Charmeur x Houston zou ik gillend van weglopen. Maar Paardje2013 heeft naar eigen zeggen een doodbrave merrie :D :D :D :D

Ja mijn merrie is inderdaad dood braaf maar je mag gerust een keer langskomen hoor om dat te komen bekijken :D

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 12:28

Puur op afstamming kan je ook gewoon niet zeggen hoe 't karakter is. Veel mensen rennen ook gillend weg bij de afstamming van mijn merrie (Jazz x Uniform uit de moederlijn van Houston) en die is ook echt super fijn en braaf...

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 12:46

Ben ik 100 % met je eens Quir. Ik heb hiervoor een Houston x Ferro gehad was ook een dood braaf dier.

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 12:55

Ik ken 5 Charmeurs in mijn directe omgeving en ze zijn allemaal goed gebouwd met veel front en een fantastisch karakter. Met zadelmak maken allemaal dood braaf en niet bokken.
Het is dat ik al veel Jazz bloed in mijn merrie's heb, anders zou ik hem zo nog eens gebruiken.
En mijn andere grote favoriet is Spielberg. Die geeft zulke heerlijke paarden. Allemaal goed aan de maat met veel front en een goed achterbeen.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 14:42

evita13 schreef:

Totilas kost 2500,-

evita13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 15:47

Ketaki schreef:
evita13 schreef:

Totilas kost 2500,-

ik twijfelde al tussen die 2 getallen haha naja beter !! als ik geld over had en mn paard was 10 jaar jonger haad ik het gedaab haha

rocksyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 23:43

Wat een flauwekul over de Charmeurs. Natuurlijk heb je ze ril, maar net zo goed braaf. Enige wat ze allemaal zeker kunnen is bewegen.

Hennessy vind ik niet bepaald uitblinken in de draf. Ik heb hem bij de show gezien, viel mij tegen.

parnassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 19:57

Vivaldi, fijne karakters. Expression, lijkt enorm rittig. Ferdinand, fijne galoppade, mooi model.