Welke hengst voor Gribaldi x Rex Magna xx

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

odessa96

Re: Welke hengst voor Gribaldi x Rex Magna xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 20:01

Ja vooral omdat onze merrie vrij is van bijna al het bloed (dressuurrichting dan) is er zoveel keus dat je het soms even niet meer weet.
Ja wij durfden Charmeur niet aan, terwijl ik ook genoeg lees over zeer brave nuchtere nakomelingen.
Ik ben zeer benieuwd naar de eerste veulens/rapportage van Hitmaker. Wie weet valt zijn 'karakter' mee!

Onze merrie werd ook nog gekoppeld aan Grand galaxy win (maar dan heb je dus wel jazz bloed) en daily diamond alleen heeft de laatste mij nog niet echt weten te overtuigen.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 08:57

Jasha schreef:
[ Mijn voorkeur gaat toch uit naar een dressuurhengst gezien ik nog veel keuze heb. Geen Jazz, Krack C of Ferro bloed, kan nog alle kanten op...

Dit jaar toch niet meer ?

Lami

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 11:03

ceasario schreef:
Jasha schreef:
[ Mijn voorkeur gaat toch uit naar een dressuurhengst gezien ik nog veel keuze heb. Geen Jazz, Krack C of Ferro bloed, kan nog alle kanten op...

Dit jaar toch niet meer ?

hoezo niet is toch nog vroeg genoeg?. Met zo'n koud voorjaar als dit jaar ben je blij als je niet in maart als een veulen hebt. Mei is nog altijd de beste maand voor veulens

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 14:01

Apache?
Ferdeaux?
High Five?

Jasha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-16 23:52

odessa96 schreef:
Ja vooral omdat onze merrie vrij is van bijna al het bloed (dressuurrichting dan) is er zoveel keus dat je het soms even niet meer weet.
Ja wij durfden Charmeur niet aan, terwijl ik ook genoeg lees over zeer brave nuchtere nakomelingen.
Ik ben zeer benieuwd naar de eerste veulens/rapportage van Hitmaker. Wie weet valt zijn 'karakter' mee!

Onze merrie werd ook nog gekoppeld aan Grand galaxy win (maar dan heb je dus wel jazz bloed) en daily diamond alleen heeft de laatste mij nog niet echt weten te overtuigen.

Ik ben echt tevreden van mijn Charmeur, ze is veel rustiger dan moeders! Heel nuchter, braaf, eerlijk en aanhankelijk. Zoekt wel veel vertrouwen en is wat eenkennig.
Hitmaker lijkt inderdaad geen makkelijke hengst.
Indian Rock al gezien? Een bijna 3 jarige Apache x Vivaldi? Buitengewoon paard, ze vragen nu al €1200 en hij is nog maar pas zadelmak 8-)

Na veel opzoekwerk wordt het volgens mij toch Franklin. Zijn veulens staan goed in het dressuurmodel en hij kan ook het model verbeteren volgens aijn verrichtingsrapport. Van alle veulens die ik al gezien heb, kunnen ze bijna allemaal extra bewegen! <3

Jasha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-16 23:54

Vulina schreef:
Apache?
Ferdeaux?
High Five?

Drie toffe hengsten!
Stal Brouwer heeft mij ook Five Star aangeraden, hoewel hij me niet zo kan bekoren.
Ferdeaux ook leuke hengst, maar niet overtuigd voor mijn merrie...
Apache ook een topper, maar ik vind hem wat iel voor mijn merrie.

Het wordt hoogstwaarschijnlijk Franklin

Jasha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-16 23:57

Citaat:
hoezo niet is toch nog vroeg genoeg?. Met zo'n koud voorjaar als dit jaar ben je blij als je niet in maart als een veulen hebt. Mei is nog altijd de beste maand voor veulens

Inderdaad. Een veulen eind april/begin mei is voor mij perfect!
Morgenochtend moet ik beslissen, morgenavond wordt ze geinsemineerd :)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 07:50

Five Star is ook een goede complete hengst die met name front, model en 3 goede gangen geeft..maar bovenal een opwaartse manier van bewegen!

Alleen als je echt de draf meer spectaculair wilt hebben dan kun je beter voor Franklin gaan inderdaad. Ook een goede hengst, met een heel goed lichaamsgebruik..

Indian Rock heeft een prachtig model..maar persoonlijk ben ik niet overtuigd van zijn beweging en dan met name het achterbeengebruik wat hij imo teveel naar de staart optrekt.

odessa96

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 08:45

Ik vind 1200euro idd nogal veel voor z'n hengst haha! Wel een plaatje om te zien. Zelf ben ik niet zn Five Star fan.

Ik denk dat franklin super gaat passen. Hij geeft veel bloed en goede bewegingen. Hopelijk wordt ze snel drachtig.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 12:38

Ik bedoel High Five en niet Five Star ;) Is een jonge Charmeur!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 17:30

odessa96

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 22:19

Vulina ik reageerde op ts omdat stal brouwer haar five star nog had aangeraden.
Ja high five ben ik dan wel weer fan van! Ik heb hem oberwogen voor mijn andere merrie maar high five heeft wel een merrie met bloed nodig las ik op kwpn en dat vond ik nogal een gok. Wel zeer sterk bewegende veulens van hem gezien. En ik hou wel van al dat wit :)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 23:55

Ja begreep ik :) Ik reageerde op TS.. Ik vind het ook een hele fijne hengst, zijn nakomelingen lukken inderdaad erg goed!

odessa96

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 12:43

Haha miscommunicatie!
Ja dat vind ik ook. Erg benieuwd naar de rest van zijn veulens, maar de eerste zijn goed gelukt!