Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sammie schreef:Goedgekeurde zonen zijn geen leidraad?? Geloof dat diverse stamboeken daar toch anders over denken. Zonen van Turbo Magic waren al afgeschreven bij de op wachtzetting van de vader.
De index van een buitenlandse hengst ligt bij het kwpn trouwens altijd wat lager, omdat zij om de een of andere manier niet alle sport en keuringsresultaten van zijn nauwverwante populatie kunnen verwerken. Een dergelijke opmerking zou imo wel stand houden bij een Krack C
Uit de eerste jaargang lopen de eersten al op subtopniveau. Gezien de nog jonge leeftijd kun je ze nog niet in de GP verwachten. En dan is het nog even afwachten hoe het zich verder ontwikkeld, maar dat is met elke hengst van die leeftijd. En met de jongere hengsten al helemaal.
Negro zelf past imo niet als beste, maar een (klein)zoon met LL kan wellicht wel weer interessant zijn. Duitse aansluiting met het achterbeen van Negro. Stral schreef:Ik denk dat TS beter ver weg blijft van Franklin met deze merrie
Haar scheve voetje is normaal gezien niet erfelijk. Maar bedankt voor de info, want ik wist niet dat Flemmingh daar inderdaad om bekend stond! Ik wou vooral geen inteelt op Flemmingh omwille van de rug. Met die beenstand erbij, ben ik helemaal overtuigd, absoluut geen inteelt op Flemmingh
Elisa2 schreef:Best jammer dat Daily Diamond niet helemaal correct op z'n benen staat, anders was die wellicht ook wel interessant geweest. Ook al is dat wel weer lijnenteelt op Florencio..
Ik ben bang dat je met Toto een kort propje fokt..zijn veulens waren niet heel erg langgelijnd, persoonlijk zou ik eerst afwachten hoe zij uitgroeien.
Izzy19 schreef:Zij heeft 1 voetje dat scheef staat vanuit de kogel. Volgens mijn dierenarts is dit niet erfelijk en is dit gekomen omdat het zo gezeten heeft in de baarmoeder en de fokker heeft jammer genoeg er als veulen waarschijnlijk niets aan laten doen. Maar gezondheid vind ik absolute topprioriteit, vandaar dat ik absoluut geen hengst wil met bemerkingen op beenstand.
Sammie schreef:Flemmingh staat bekend om de franse beenstand. Dit is wel degelijk erfelijk. Aan beenstanden kun je als veulen wel wat doen, maar ook niet teveel want daarmee belemmer je weer de beweging. Voor een dergelijke beenstand dus echt wegblijven bij inteelt op Flemmingh. Ook smalle voeten is typisch Krack/Flemmingh-achtig

misterA schreef:Sammie schreef:Flemmingh staat bekend om de franse beenstand. Dit is wel degelijk erfelijk. Aan beenstanden kun je als veulen wel wat doen, maar ook niet teveel want daarmee belemmer je weer de beweging. Voor een dergelijke beenstand dus echt wegblijven bij inteelt op Flemmingh. Ook smalle voeten is typisch Krack/Flemmingh-achtig
Dit verhaal klopt niet helemaal, of eigenlijk, helemaal niet. Flemmingh heeft 94 voor stap-correctheid en dat neigt naar toontredend. Ook heeft Flemmningh93 voor hoefvorm en dat is breed!! Wel geeft hij wat lage verzenen. Deze gegevens zie je ook in meer of mindere mate terug bij een aantal van zijn nakomelingen. Jazz staat bekend om zijn franse stand en dat vererft hij ook sterk.
Zat er nog over te twijfelen om het te controleren, maar uit tijdgebrek niet meer gedaan. Beter wel dus
Bij die smalle hoeven benoemd ik expliciet Krack C omdat naar mijn mening dat meer bij hem voor komt dan bij Flemmingh. De verzenen is ook wel een puntje van aandacht, maar dit (de hoeven in het algemeen ook) zie ik tegenwoordig bij zoveel hengsten! Zelfs diverse hoefsmeden klagen er over.misterA schreef:Izzy19 schreef:Zij heeft 1 voetje dat scheef staat vanuit de kogel. Volgens mijn dierenarts is dit niet erfelijk en is dit gekomen omdat het zo gezeten heeft in de baarmoeder en de fokker heeft jammer genoeg er als veulen waarschijnlijk niets aan laten doen. Maar gezondheid vind ik absolute topprioriteit, vandaar dat ik absoluut geen hengst wil met bemerkingen op beenstand.
Dat kan jouw dierenarts niet weten.
vind hem heel matig van achter.
Heb je alleen wel Krack C/Flemmingh er in, zit wel ver weg.