hengst gezocht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-16 05:33

dynara schreef:
Is de zambesi niks voor jou? Ik heb daar een voorkeur naar, ik heb een van de eerste nakomelingen gehad (buurman van mij heeft de zambesi gefokt vandaar...) geeft toch een stevig type koel in de kop maar wel geen slapers maar wel betrouwbaar. En een enorm goed spring vermogen en echt de wil om het te doen, zowel hout als natuur hindernissen ;)

ik zal deze eens bekijken bedankt :-)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 15:08

[/quote]dan zal die inderdaad wegvallen. ik zoek echt iets minder bloed :) en iets zwaarder type.[/quote]

Goede holsteiner hengst is wellicht wel wat dan.

Je merrie is erg steil gekoot, voor en achter..dat is wel een aandachtspuntje!
Persoonlijk zou ik juist een wat bloederige hengst uit kiezen, zeker als je een eventer wilt fokken.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 17:37

Wat ik ook nog een heel mooi gefokte vind, is corico z. Maat, mooi model en hele goeie voorwaarden.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-16 17:46

Elisa2 schreef:

dan zal die inderdaad wegvallen. ik zoek echt iets minder bloed :) en iets zwaarder type.[/quote]

Goede holsteiner hengst is wellicht wel wat dan.

Je merrie is erg steil gekoot, voor en achter..dat is wel een aandachtspuntje!
Persoonlijk zou ik juist een wat bloederige hengst uit kiezen, zeker als je een eventer wilt fokken.[/quote]

de merrie zelf heeft echt wel al voldoende bloed. Nog meer bloed wordt bijna onhandelbaar.

Wat bedoel je met het aandachtspunten?

dynara

Re: hengst gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 18:06

Dat je ook moet kijken naar de plus en ook de min punten van je merrie... dat je een hengst neemt die de mindere punten van je merrie kan verbeteren ;)
Dus dat je merrie stijl gekoot is dat je een hengst heb die dit minder heeft

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 06:38

dynara schreef:
Dat je ook moet kijken naar de plus en ook de min punten van je merrie... dat je een hengst neemt die de mindere punten van je merrie kan verbeteren ;)
Dus dat je merrie stijl gekoot is dat je een hengst heb die dit minder heeft

Ja ik hou al met veel dingen rekening om te verbeteren :) maar had nog niet gehoord dat ze te stijl gekoot was :) bedankt voor de opmerking ik hou hier zeker rekening mee :)