Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Tinkels schreef:Elisa2 schreef:Je merrie heeft een wat neerwaartse romprichting en dat zie je ook terug in de beweging..ook zou ze wat meer front mogen hebben.
Five Star is een hengst die opwaarts {met de schoft omhoog beweegt} en een mooi front heeft en dat ook door fokt met drie goede gangen.
Ik denk dat hij ook net een slag luxer fokt..lijkt mij een interesante hengst voor deze merrie.
Ik ben het met jou niet helemaal eens geloof ik.. Mijn merrie heeft een opwaarts front... als er eentje is met front dan is het mijn merrie wel...Luxer hoeft van mij niet.. ik vind haar luxe zat. Ik hou zelf niet van iele piele dames paardjes.
GerenGer schreef:Wat een mooie merrie! Je zou kunnen kijken naar de hengsten Wynton of Zhivago.
Even een ander vraagje, is die laatste rijfoto toevallig in Katlijk?
Kloptdaar les ik
Jij ook?
Giovanni bekeken, k vind m op de foto erg aansprekend, maar op het filmpje waar die jong is een beetje een tank. Qua omschrijving spreekt hij me wel erg aan.
janderegelaa schreef:Elisa heeft gelijk TS, de bouw van de merrie is al neerwaarts (en dat heeft niets met front te maken maar alles met de boeg) en beweegt ook niet opwaarts. Je ziet het goed terug in het vlakke voorbeen met de middendraf. Zowel San Remo als Gribaldi geven dat vlakke voorbeen. Dat is helemaal geen schande maar wel een aandachtspunt in de moderne fokkerij. Zoek een hengst die een opwaartse romphouding vererft. Dan krijg je ook een andere schouderligging en een voorbeen met wat meer knie.
Tinkels schreef:janderegelaa schreef:Elisa heeft gelijk TS, de bouw van de merrie is al neerwaarts (en dat heeft niets met front te maken maar alles met de boeg) en beweegt ook niet opwaarts. Je ziet het goed terug in het vlakke voorbeen met de middendraf. Zowel San Remo als Gribaldi geven dat vlakke voorbeen. Dat is helemaal geen schande maar wel een aandachtspunt in de moderne fokkerij. Zoek een hengst die een opwaartse romphouding vererft. Dan krijg je ook een andere schouderligging en een voorbeen met wat meer knie.
Welke hengsten zijn dat volgens jou? De keuze is mij te reuze.... ik ken de eigenschappen niet allemaal van de hengsten die aangeboden worden.
Giovanni valt voor mij af zo vanaf het filmpje. Net nog naar Five Star gekeken en dat vind ik niet zo'n verkeerde optie. Wel jammer dat ik dan 100% zeker een vos krijg.
Vivaldi nakomelingen spreken mij meer aan dan Vivaldi zelf...
Expresion vind ik ook mooi bewegen, maar het type spreekt mij iets minder aan dan die van Dreamboy en Geniaal. Dreamboy en Geniaal lijken mij zo vanaf foto's filmpjes paarden metmeer body.
Tinkels schreef:Elisa2 schreef:Je merrie heeft een wat neerwaartse romprichting en dat zie je ook terug in de beweging..ook zou ze wat meer front mogen hebben.
Five Star is een hengst die opwaarts {met de schoft omhoog beweegt} en een mooi front heeft en dat ook door fokt met drie goede gangen.
Ik denk dat hij ook net een slag luxer fokt..lijkt mij een interesante hengst voor deze merrie.
Ik ben het met jou niet helemaal eens geloof ik.. Mijn merrie heeft een opwaarts front... als er eentje is met front dan is het mijn merrie wel...Luxer hoeft van mij niet.. ik vind haar luxe zat. Ik hou zelf niet van iele piele dames paardjes.
GerenGer schreef:Wat een mooie merrie! Je zou kunnen kijken naar de hengsten Wynton of Zhivago.
Even een ander vraagje, is die laatste rijfoto toevallig in Katlijk?
Kloptdaar les ik
Jij ook?
Giovanni bekeken, k vind m op de foto erg aansprekend, maar op het filmpje waar die jong is een beetje een tank. Qua omschrijving spreekt hij me wel erg aan.