Hengst voor stermerrie van Gribaldi x Balzflug x Amor

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 14:37

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-16 19:25

fokfanaat

Re: Hengst voor stermerrie van Gribaldi x Balzflug x Amor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 19:45

Er zijn een charmeur x balzflug x cadmus x hurricane en een hofrat x zhivago x ferro x cadmus x hurricane aangewezen voor het verrichtingsonderzoek, als je toch terug wilt fokken. En niet bang bent voor een gokje

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 21:35

Maar waarom zou je Havidoff graag in je lijn willen?

StinoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 00:13

R12312 schreef:

Goede hengst, waarom niet?

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 01:18

StinoT schreef:
R12312 schreef:

Goede hengst, waarom niet?

In de moederlijn goed, maar geeft nogal franse voorbenen,en daarnaast paarden die gruwelijk heet zijn in de rijderij en niet te vergeten dat hij op 6 jarige leeftijd al uit de sport is gehaald. Hij is ooit op een hengstencompetitie GP gestart en daarom staat hij als GP sport, maar dat was een nogal een te bediscusseren wedstrijdje..... Al met al een hengst die zwaar geromantiseerd is..........

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 07:05

Maar wel keur is op zijn nakomelingen....ipv altijd de negatieve aspecten te benoemen kun je beter de positieve noemen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 09:02

Als je merrie een actief en krachtig achterbeengebruik heeft dan vind ik Desperado niet een hele gekke keuze.Een nog betere keuze vind ik Geniaal, omdat ik dat een completere hengst vind dan Desperado met een beter achterbeen gebruik.

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-16 16:05

fokfanaat schreef:
Er zijn een charmeur x balzflug x cadmus x hurricane en een hofrat x zhivago x ferro x cadmus x hurricane aangewezen voor het verrichtingsonderzoek, als je toch terug wilt fokken. En niet bang bent voor een gokje

Ben niet zo in om zo zwaar te gokken. Hahaha!

R12312 schreef:

In mijn vorige zoektocht kwam hij eens naar boven omdat hij een sterk achterbeen geeft stond mij iets van bij. Maar goed zit nu vooral in de oriënterende fase nog. Verder uitzoeken komt later :D

Merk dat buitenlandse hengsten mij vooral trekken dit keer. Werd gewezen op Desperados FRH en ben daar inmiddels ook meer dan gecharmeerd van.

Het liefst gebruik ik een bewezen hengst die veel kracht in de beweging vererft.

Ben al zo lang uit deze wereld door omstandigheden dat het best lastig is. Heb van de week voor de eerste keer de IDS weer opengemaakt om in te kijken. Heb zelfs het hengstenboek liggen om in te kijken maar weet gewoon niet waar ik beginnen moet. Bovendien moet ik die nog helemaal bijwerken.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 16:53

Desperados fokt niet zo goed als hij zelf is...kun je beter voor De Niro zelf gaan!

StinoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 17:39

R12312 schreef:
In de moederlijn goed, maar geeft nogal franse voorbenen,en daarnaast paarden die gruwelijk heet zijn in de rijderij en niet te vergeten dat hij op 6 jarige leeftijd al uit de sport is gehaald. Hij is ooit op een hengstencompetitie GP gestart en daarom staat hij als GP sport, maar dat was een nogal een te bediscusseren wedstrijdje..... Al met al een hengst die zwaar geromantiseerd is..........

Maar als je met Ferdinand zou dekken zit ie vrij ver weg in de afstamming van het uiteindelijke veulen. En al met al natuurlijk niet zomaar keur geworden.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 17:59

Hij is zeker niet voor niets keur geworden, maar hij was vreselijk moeilijk op verbinding te rijden en er zat niet de minste ruiter op, daar hadden zowel Gribaldi als Balzflug ook last van. Dus ik zou die even uit het lijntje houden.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 18:03

Hoe is het karakter van de Gribaldi x Balzflug x Amor
Dat kan niet anders dan een aandachtspuntje zijn.

Puur op basis van deze pedigree verwacht ik een heet dondertje met dunne beentjes. Ik zou er een massieve hengst bij zoeken. Misschien zelfs wel Gelders :o Maar dan wel een hele makke, om de rust tussen de oren er ook weer wat in te fokken.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 18:37

Ik ben nog niet heel bekend op dit forumdeel maar omdat ik TS haar merrie ken, vind ik het erg leuk om mee te denken..

Is El Capone geen goede optie voor deze merrie? Meen dat hij een goed dragend achterbeen geeft in draf en de galop kan verbeteren? Tevens geeft hij lengte meen ik ? Hoe zit hij qua afstamming?

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-16 18:54

Dees schreef:
Hoe is het karakter van de Gribaldi x Balzflug x Amor
Dat kan niet anders dan een aandachtspuntje zijn.

Puur op basis van deze pedigree verwacht ik een heet dondertje met dunne beentjes. Ik zou er een massieve hengst bij zoeken. Misschien zelfs wel Gelders :o Maar dan wel een hele makke, om de rust tussen de oren er ook weer wat in te fokken.

De merrie is dominant in de omgang en heet onder het zadel. Ze is heel gevoelig en soms kwalijknemend. Toch vind ik haar ook vrij nuchter en heel trouw. Maar al met al is haar karakter niet gemakkelijk en voor iedereen weg gelegd. Zelf kan ik er mee lezen en schrijven. Meestal :-P

Kwam zojuist Netto tegen. Een Negro x Purioso. Wel heel mooi dier. Mooi compleet en goed bewegen.

Flevolander schreef:
Ik ben nog niet heel bekend op dit forumdeel maar omdat ik TS haar merrie ken, vind ik het erg leuk om mee te denken..

Is El Capone geen goede optie voor deze merrie? Meen dat hij een goed dragend achterbeen geeft in draf en de galop kan verbeteren? Tevens geeft hij lengte meen ik ? Hoe zit hij qua afstamming?

Ken jij mijn merrie? :D

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-16 19:20

Wat doet Sezuan zijn nafok eigenlijk. Iemand die dat weet? Want die kan bewegen zeg... mijn hemel.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 19:23

Netto hebben we alleen gezien toen hij naar voren en omhoog getrapt werd op de KWPN keuring en een keertje op de hengstenshow bij van Olst. Beide geen goede voorbeelden. Ik vond zijn afstammelingenkeuring niet bijzonder. Het eerste jaar heeft hij veel gedekt maar het 2e jaar niet meer.

Nicolesz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 19:45

Ik volg dit topic even, vanwege pure interesse in de hengsten.
Een aantal jaar terug heb ik stage gelopen bij de Dalhoeve, ElCapone was toen net een klein jaartje goedgekeurd en nog niet zo heel bekend als dat hij nu is maar hij heeft wel een zeer goed achterbeen en een fijn meewerkend karakter.
Feel Good (Contango x OO Seven) is nog redelijk nieuw als GGK hengst maar hij is wel groot en heeft een mooi papier erachter.

Als ik het mis heb mogen jullie het zeggen, leer ik alleen maar van!

vladimir1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 19:58

Hi, ik heb ook een merrie uit deze stam, via Vottie. vanwege het gelderse & dressuurcombinatie in jouw stam, plus jouw punten die je aangaf ter verbetering zou ik je Henkie of zijn vader Alexandro P. in overweging willen geven. Die geven goed achterbeen en goed bewegen/luxe door.
Als als en wellicht dat ik mijn eigen merrie wil laten dekken zou ik ook naar hen kijken of naar een hengst zoals Meggle's Boston (Johnson x TCN Partout) https://www.youtube.com/watch?v=BFmZygCISbw

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-16 23:51

Elisa2 schreef:
Desperados fokt niet zo goed als hij zelf is...kun je beter voor De Niro zelf gaan!

Oh echt? -O- das wel erg jammer. Ga eens kijken naar De Niro. :j

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 23:58

Bacannie schreef:
Elisa2 schreef:

Oh echt? -O- das wel erg jammer. Ga eens kijken naar De Niro. :j

Over zijn kwaliteit niets meer dan goed......maar hij is wel duur :D

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-16 08:42

R12312 schreef:
Elisa2 schreef:

Over zijn kwaliteit niets meer dan goed......maar hij is wel duur :D

Hahaha zal eens kijken. Sezuan doet t voor 2500 euro. Bewegingswonder. ;P

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 11:11

ik heb een hele fijne sezuan <3

knappe merrie heb je bacannie!!

cjb

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 11:55

Ik heb niet zo 123 een hengst. En als ik er al 1 moet noemen dan Winningmood.

Maar heb wel een vraag:
Mag je op zo'n merrie nog meer trakhenerbloed toevoegen?
Ik zie namelijk hengsten voorbij komen met biotop of nog meer gribaldi.
Wat is hierin verstandig?

En als ik er al 1 moet noemen dan Winningmood. Maar weet niet of die beschikbaar is.

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-16 23:44

rockey schreef:
ik heb een hele fijne sezuan <3

knappe merrie heb je bacannie!!

Oh gaaf! Hoe vererft hij? :D

En dankjewel! Ben ook nog steeds heel blij met haar :j

cjb schreef:
Ik heb niet zo 123 een hengst. En als ik er al 1 moet noemen dan Winningmood.

Maar heb wel een vraag:
Mag je op zo'n merrie nog meer trakhenerbloed toevoegen?
Ik zie namelijk hengsten voorbij komen met biotop of nog meer gribaldi.
Wat is hierin verstandig?

En als ik er al 1 moet noemen dan Winningmood. Maar weet niet of die beschikbaar is.

Daar heeft ze al een veulen van gehad. :) zie beginpost.