Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Cayenne schreef:Even de cijfers voor je opgezocht![]()
Uniform nam in 1981 deel aan het verrichtingsonderzoek en werd verrichtingskampioen.
Hij behaalde de volgende cijfers:
Rijproef: 8,5
Vrijspringen: 9
Springen onder de man: 9,5
Aangespannen proef: 9
Karakter: 10
Resistance schreef:Is Florencio niet wat? Heel sterk bewegend dier, met een geweldige galop.
dresjoepie schreef:Die groot lopers zijn mooi voor de keuringen Maar voor de sport heb je er toch liever 1 die makkelijk aan galoppeert en goed kan sluiten/schakelen Vind Ironman meer een groot loper Nu liep halverwege het filmpje ook vast
Zelf zou ik liever gaan voor een hengst in de sport Dan weet je al wat meer over het werk onder het zadel en het vermogen tot schakelen En de werk instelling komt dan ook goed tot uiting Vind ik dan ook een hele belangrijke eigenschap voor een hengst
Quir schreef:Kent er iemand de hengst Dalwhinnie?
Een De Niro x Rohdiamant. Zweeds gekeurde hengst. Kan je daar trouwens kwpn papier bij krijgen?
Quir schreef:Cayenne schreef:Even de cijfers voor je opgezocht![]()
Uniform nam in 1981 deel aan het verrichtingsonderzoek en werd verrichtingskampioen.
Hij behaalde de volgende cijfers:
Rijproef: 8,5
Vrijspringen: 9
Springen onder de man: 9,5
Aangespannen proef: 9
Karakter: 10
1981! Das alweer lang geleden!
Maar mooi lijstje cijfers. Toen moesten ze alles nog gewoon doen...Resistance schreef:Is Florencio niet wat? Heel sterk bewegend dier, met een geweldige galop.
Florencio! Dat ik daar niet aan gedacht heb. Hij staat ook nog ter dekking bij de hh waar ik mijn merrie heb staan... Die komt ook op mijn lijstje te staan!dresjoepie schreef:Die groot lopers zijn mooi voor de keuringen Maar voor de sport heb je er toch liever 1 die makkelijk aan galoppeert en goed kan sluiten/schakelen Vind Ironman meer een groot loper Nu liep halverwege het filmpje ook vast
Zelf zou ik liever gaan voor een hengst in de sport Dan weet je al wat meer over het werk onder het zadel en het vermogen tot schakelen En de werk instelling komt dan ook goed tot uiting Vind ik dan ook een hele belangrijke eigenschap voor een hengst
Instelling is zeker een heel belangrijk punt! Je noemt inderdaad wel belangrijk punt, ironman is wel een paard wat groot loopt. Toch spreekt hij me wel enorm aan... Maar goed, hij moet toch eerst goed gekeurd worden natuurlijk.
Zijn er trouwens mensen die meer kunnen vertellen over de nakomelingen van Zardando? En of die wel of niet op de merrie zou kunnen passen? Vind de hengst zelf namelijk wel heel aansprekend, maar je hoort weinig over/van zijn nakomelingen...?
Denk dat karakter misschien toch ook wel een belangrijker puntje van aandacht moet zijn.
Kent er iemand de hengst Dalwhinnie?
Een De Niro x Rohdiamant. Zweeds gekeurde hengst. Kan je daar trouwens kwpn papier bij krijgen?
[ Afbeelding ]
Timo schreef:Volgens mij is Toto Jr beschikbaar bij Holstud, maar veel informatie geven ze niet haha.
Zonik: Vergeleken met de andere gangen vind ik zijn galop wat tegenvallen. Verder heb ik niet zo veel nakomelingen van hem gezien, dus daar zou ik niet over kunnen oordelen.
Rousseau: Ik ben Rousseau-fan, dus misschien een beetje scheef voor mij om te beoordelen. Maar die lijkt mij ook wel mooi te passen.
Zardando: Nooit echt Zardando nakomelingen gezien, in ieder geval niet die me echt bij zijn gebleven. Dus daar ookdeel ik niet over. Leuke hengst is het wel.
Bojengel: Daar heb ik inderdaad ook een paar fijne nakomelingen van gezien, alleen ook wel veel met minpuntjes op het exterieur en ook toch wel een aantal die een beetje trekkerig zijn met de achterbenen.
Guardian S: Lijkt me ook mooi te passen. Leuke aansprekende hengst, die veel in huis lijkt te hebben voor de toekomst (als ie heel blijft)! Daar zou ik toch eerst wat veulens van afwachten, want volgens mij heeft niet nog niks/niet veel rondlopen.
Capri: Idem met Capri, zou ik eerst wat nafok van afwachten. Met Dinja was het inderdaad een hele ruige bok! Maar nu hij bij Laura staat zie je toch wel dat het niet allemaal even natuurlijk was... Of hij wil t gewoon niet doen voor Laura, kan ook.
cjb schreef:Timo schreef:Volgens mij is Toto Jr beschikbaar bij Holstud, maar veel informatie geven ze niet haha.
Zonik: Vergeleken met de andere gangen vind ik zijn galop wat tegenvallen. Verder heb ik niet zo veel nakomelingen van hem gezien, dus daar zou ik niet over kunnen oordelen.
Rousseau: Ik ben Rousseau-fan, dus misschien een beetje scheef voor mij om te beoordelen. Maar die lijkt mij ook wel mooi te passen.
Zardando: Nooit echt Zardando nakomelingen gezien, in ieder geval niet die me echt bij zijn gebleven. Dus daar ookdeel ik niet over. Leuke hengst is het wel.
Bojengel: Daar heb ik inderdaad ook een paar fijne nakomelingen van gezien, alleen ook wel veel met minpuntjes op het exterieur en ook toch wel een aantal die een beetje trekkerig zijn met de achterbenen.
Guardian S: Lijkt me ook mooi te passen. Leuke aansprekende hengst, die veel in huis lijkt te hebben voor de toekomst (als ie heel blijft)! Daar zou ik toch eerst wat veulens van afwachten, want volgens mij heeft niet nog niks/niet veel rondlopen.
Capri: Idem met Capri, zou ik eerst wat nafok van afwachten. Met Dinja was het inderdaad een hele ruige bok! Maar nu hij bij Laura staat zie je toch wel dat het niet allemaal even natuurlijk was... Of hij wil t gewoon niet doen voor Laura, kan ook.
Bedenk daarbij wel dat bv Toto jr en Rousseau iets andere merries aangeboden hebben gekregen dan bv een Zardando of Bojengel.
Dus in hoeverre je die hengsten af mag rekenen op 1 of 2 mindere nakomelingen wil ik graag ook de merries zien waar deze uit zijn gekomen. Zardando kan ik niet beoordelen. Maar wat ik van Bojengel heb gezien is over het algemeen beter dan de merrie.

Quir schreef:Gunner ken ik zo niet, ga ik eens even naar kijken. De merrie heeft in ieder geval wel een heel goed achterbeen, daar ben ik niet bang voor. Galop mag alleen wel beter en karakter is van haar heel fijn, maar is denk ik wel puntje van aandacht gezien jazz en uniform.
Bojengel spreekt mij niet zo aan, ik weet niet waarom. Kan ook niet zoveel vinden over nakomelingen.
Ik kom voor mezelf toch wel steeds weer terug bij Zardando, maar ook van hem hoor je niet zoveel.
Florencio staat voor nu bovenaan mijn lijstje. Kan niet begrijpen dat ik niet eerder aan hem gedacht heb!
Wat denken jullie van Everdale/Glamourdale? Of lord leatherdale zelf? Zit ook te denken aan ferro bloed, maar ben bang dan straks met een nakomelingen moeilijk verder te kunnen qua fokkerij (ferro en jazz bloed...). Dat is namelijk toch wel t idee met een merrie veulen...
Veel, voor mij, aansprekende hengsten kunnen al niet ivm het jazz bloed... Al is er nog keuze genoeg, maar toch haha.
Zeker niet koud, werkwillig en snellerend, met een geweldige galop. Deze kwam ook uit een Jazz moeder.