R12312 schreef:Heel eerlijk: Ik zou het hele lijstje in de vuilnisbak gooienWat bloed toevoegen kan zeker geen kwaad. Zelf zou ik naar een goede trakhener gaan als ik jou was.
Haha heerlijk je reactie

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Cardy schreef:R12312 schreef:Heel eerlijk: Ik zou het hele lijstje in de vuilnisbak gooienWat bloed toevoegen kan zeker geen kwaad. Zelf zou ik naar een goede trakhener gaan als ik jou was.
Haha heerlijk je reactie. Maar wat is in jou ogen een goede trakhener wat bij mijn merrie zou kunnen passen?
janderegelaa schreef:Met een springpaard de neerwaartse romprichting niet. Front en opwaartse romprichting heeft ze nodig. Van jouw lijstje vind ik Bordeaux geen gekke keuze.
Dees schreef:janderegelaa schreef:Met een springpaard de neerwaartse romprichting niet. Front en opwaartse romprichting heeft ze nodig. Van jouw lijstje vind ik Bordeaux geen gekke keuze.
Kleine nuancering: met een KWPN gefokt springpaard ga je de neerwaartse romprichting waarschijnlijk niet verbeteren. Ergens heeft die keuringscommissie een paar jaar geleden besloten dat een neerwaartse romprichting een goede indicatie is voor enig springvermogen![]()
De hengsten die ik hier tipte, beschikken allen over een goede romp en geven extra beweging. Opvallend: ze zijn wel Duits gefokt en geen KWPN.
Dees schreef:Dat zal, maar als je geen interesse hebt om te fokken voor gebruik in de springsport, dan kunnen anders gefokte springpaarden nog wel interessant zijn voor dressuurdoeleinden, maar die van het KWPN (in de meeste gevallen) zeer zeker niet meer.
Helabitha schreef:High five? Goede stam, goed ab, berg op, beslist geen kleintje, lengte en donkerbruin. Zoon van charmeur (x negro)
Ik heb nog even in de database bij bordeaux gekeken, wel voldoende lengte in het kruis maar zeer zeker heel hellend. Als je wil kan ik je wel wat toesturen moet ik even vanaf pc doen, stuur maar een pb. Denk dat hij op andere punten best zal aansluiten, ik zeg t alleen omdat je het zelf zo specifiek noemt als verbeterpunt.
Dees schreef:Voor iemand die in de openingspost aangeeft dat kleur niet belangrijk is, ben je best selectief.
Schimmel en bruin vallen dus af.
Je weet dat Bordeaux bruin is?
Wat ik tegen vind vallen aan al die Bordeaux-achtigen: de veulens lopen met de hals in de romp weggedrukt, daardoor tonen ze vaak onderhals. Zonen van Bordeaux brengen ook zulke veulens, dat zit echt goed vast in die vaderlijn.
Dees schreef:Dat zal, maar als je geen interesse hebt om te fokken voor gebruik in de springsport, dan kunnen anders gefokte springpaarden nog wel interessant zijn voor dressuurdoeleinden, maar die van het KWPN (in de meeste gevallen) zeer zeker niet meer.
R12312 schreef:Dees schreef:Dat zal, maar als je geen interesse hebt om te fokken voor gebruik in de springsport, dan kunnen anders gefokte springpaarden nog wel interessant zijn voor dressuurdoeleinden, maar die van het KWPN (in de meeste gevallen) zeer zeker niet meer.
Dat is pas een interessante discussie, moet je kijken hoe het kwpn op die nr 1 is gekomen, gewoon ff de bloedlijnen checken en weten welke wanneer gekeurd zijn of juist niet![]()
![]()
![]()
Heel weinig kwpn aan