Hengst voor Oscar X Dillenburg merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Saar88

Re: Hengst voor Oscar X Dillenburg merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 20:18

Uit Everdale heb ik al veel erg chique veulens gezien, mooi bloederig. Ik zou alleen een tikje bang zijn dat hij weinig gaat verbeteren aan jouw merrie's rug/halslijn. Ik vind Everdale wat aan de lange kant.

Wat denk je van Lord Leatherdale?

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-17 20:07

Helaas heeft mijn merrie in maart een merrie veulen gekregen van ferdeaux die het helaas niet gered heeft. Na lang nadenken wil ik toch mijn merrie nogmaals laten dekken, veulen blijft bij mij.

Heb het er met meerdere mensen over gehad en dit was pure pech. Tijdens de geboorte heeft de nageboorte te vroeg losgelaten waardoor het veulen zuurstoftekort heeft gehad. Nageboorte kwam dan ook gelijk met het veulen en zat er nog compleet aan vast.

Het moet een hengst van `van uytert´ worden aangezien we daar een hele fijne regeling me hebben kunnen treffen.

Kreeg van hem als advies Total U.S, Geniaal of High Five U.s.

Zelf vind ik Galaxie en In Style wellicht interessant.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 07:42

Wat sneu zeg..

Heb even je wensenlijstje bekeken en zou voor Total US gaan of Geniaal, imo de twee betere hengsten.

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-17 07:47

Elisa2 schreef:
Wat sneu zeg..

Heb even je wensenlijstje bekeken en zou voor Total US gaan of Geniaal, imo de twee betere hengsten.

Bedankt voor je reactie!
Wat me bij total us tegen staat is vooral dat hij luchtzuigers schijnt te geven en kortbenige veulens.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 07:50

Kortbenige veulens? dat heb ik nog niet eerder gehoord. Maar goed, liever kortbenig en wel opwaarts bewegen dan andersom lijkt me.

Maar als je liever wat meer zekerheid en luxe wilt dan zou ik voor Geniaal gaan, die fokt zeker geen kortbenige veulens, maar heel rassig met veel souplesse.

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 13:41

Ik zou ook voor Geniaal gaan. Zie heel veel mooi langbenige veulens van hem voorbij komen. En geeft ook een fijn karakter(Vivaldi)

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-17 09:35

Bedankt! Ga van de week even bij een kennis om tafel voor advies nog....Die hebben zelf ook een Galaxie jaarling die we dan mooi even kunnen bekijken ook. Tot nu toe neig ik meer richting Geniaal en In style moet ik zeggen