welke koele hengst voor mijn hete Hackney?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KirstenChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 20:05

Neonlight schreef:
Wil je een veulen als opvolger fokken?
Om eerlijk te zeggen vind ik het doodzonde om op deze merrie een rijpaardhengst te zetten. :o
Je merrie is gefokt uit de beste stammen van de grote maat hackney.
Zelf zou ik Eclipse Flash Dance of Bocelli bij deze merrie gebruiken en het dan dus ook bij een hackney houden.

Hier ben ik het wel mee eens. Maar ts is zo als ik het lees niet echt bekent in de hackney wereld. Dan zou ze het veulen al moeten fokken voor de verkoop. Dan zou ik indd een hackney kiezen. Maar wil ze hem zelf houden als rijpaard wat ik denk zo te lezen aan haar bericht zou ik toch een rijpaard hengst kiezen.

En als je dan toch voor een hackney zou willen gaan zou ik persoonlijk voor wentworth ebony gaan. Eclipse flash dance is op stand mooi, maar zijn beweging vind ik nou niet echt de schoonheidsprijs als je hem van de voorkant ziet dan is het net een waggel eend. Van de zijkant gaat hij wel extreem en lijkt het super maar van de voorkant ben ik er absoluut niet weg van.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 20:09

Aan Ebony mankeert ook wel het een en ander. :+
Flash Dance "waggelt" af en toe, maar dat is alleen als hij te druk is. Hengst is dusdanig soepel in zijn lijf dat hij zijn benen dan wat ongecontroleerd weg zet. Maar heb hem ook talloze keren kaarsrecht zien bewegen.
Wij hebben een merrie staan die precies hetzelfde doet. Niets mis met de beweging an sich.

KirstenChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 20:19

Neonlight schreef:
Aan Ebony mankeert ook wel het een en ander. :+
Flash Dance "waggelt" af en toe, maar dat is alleen als hij te druk is. Hengst is dusdanig soepel in zijn lijf dat hij zijn benen dan wat ongecontroleerd weg zet. Maar heb hem ook talloze keren kaarsrecht zien bewegen.
Wij hebben een merrie staan die precies hetzelfde doet. Niets mis met de beweging an sich.

Zo ieder zijn/haar eigen smaak, niks mis mee :)

MiiRowiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-15 19:01

Hoi Allemaal bedankt voor de antwoorden, Neonlight & KristenChes ik snap jullie inderdaad heel goed. ben zelf inderdaad niet heel bekend in de hackney-wereld. heb me er een beetje in verdiept dus de namen die jullie noemen ken ik wel maar daar is ook alles me gezegd. Magic Valentine is per toeval bij mij terecht gekomen. heb er dus niet bewust voor gekozen om een hackney te nemen maar ik ben wel verliefd op haar karakter geworden en dat is de reden dat ik graag een veulen wil maar niet perse een andere Hackney er op wil.

ik vind het heel interessant om te lezen hoe verveeld de meningen zijn over eventueel een Goninger, ik heb weinig kaas gegeten van bloedlijnen en welke rassen wel en niet matchen.. vandaar dat ik mee eerst goed wil informeren voor ik een keuze maak en daadwerkelijk doorzet. de Groninger is een ras wat mij ook aanspreekt maar mijn gedachte is inderdaad wat Cayenne hier al zegt, hopen dat je ergens in het midden uitkomt zeg maar ;)

Cayenne schreef:
Een Groninger op een hackney? :? Dan ga je van het ene uiterste naar het andere en hoop je maar ergens in het midden uit te komen? Nee, dat idee zou ik maar gauw laten varen. De types konden bijna niet verder uit elkaar liggen :=

Nuka, Cool willow Spring vind ik qua uiterlijke verschijning in ieder geval prachtig. ik zal hem onthouden ;)

Diepvries zal wel een paar euro's meer kosten denk ik of niet? (in de gedachte gang dat je dan een van de laatste bent met een nakomeling van..)

KristenChes, McJonnas klinkt zo ook als een goede optie die hou ik ook even bij de hand. wat leuk trouwens dat je de fokkers kent, ik volg ze op fb maar daar blijft 't bij :P

Mette

Re: welke koele hengst voor mijn hete Hackney?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 19:14

Groningers zijn erg leuke dieren die lekker nuchter kunnen zijn. Ik had je topic al eerder langs zien komen en toen dacht ik direct al aan dit ras, maar ik had niet verwacht dat je in die hoek zou zoeken. Wel dus :D
Ik ken een paar hengsten en kom veel in aanraking met Groningers. Ook ken ik een paar kruisingen, dat zijn erg leuke dieren! Er loopt ergens een Groninger paarden topic op bokt, misschien dat je daar even kan kijken voor info? :)

TuttiFrutti_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 19:23

Heey wat leuk! Ook een Hackney genaamd Magic. Hier ook!

Het zijn geen zusjes ( v:sunbeam Titanic m: Magic Nightingale

Mooie merrie btw!

zilver_boris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 21:09

heey wat leuk,

heb zelf een hackney kruising ruin en zijn vader is ook rayo.
lijkt erg veel op jou merrie

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 21:16

tanjaatjuhh schreef:
Aangezien je eigen kleine maat en het karakter zou ik don cremello du bois een optie vinden

Bijzondere keuze waarom?

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 07:40

StalNollie schreef:
tanjaatjuhh schreef:
Aangezien je eigen kleine maat en het karakter zou ik don cremello du bois een optie vinden

Bijzondere keuze waarom?

Nek zou ik zelf persoonlijk verbeterd zien , hoofd mag wat minder grof. rug vind ik wat aan de lange kant. Denk dat je zo alles mee pakt en mocht je het veulen alsnog willen verkopen raak je hem waarschijnlijk wel aardig goed kwijt door de kleur / maat. Plus gebruiksdoel , zo 1 zou je ook leuk door kunnen verkopen voor de mensport , niet te groot ( wendbaar ) plus lekker bewegen. En zou ook nog een leuke dressuurproef kunnen lopen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 08:54

Dan doe je dus een poging paarden kenmerken in pony kenmerken te veranderen.
Voor een paard heeft de merrie juist mooie lange lijnen die je beter kan bevestigen ipv er een middenmootje van te willen bakken.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 16:22

ik vind de bouw van deze merrie perfect en de merrie ziet er goed uit zeker voor het ras zijnde.
maar vraag me dan af waarom perse deze hengst ? ja heeft een mooi kleurtje maar verder vind ik hem niet zeer bijzonder en voegt hij zeker niks toe aan deze merrie.

bijzondere keus.

maar ts wat heb jij een knapperd zeg, ben je al eens op de keuring met haar geweest en heb je daar geen interesse in?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 18:18

Is er eigenlijk nog meer Rubinstein bloed in Nederland? Dat is over het algemeen goed bewerkbaar bloed en maakt de bovenlijn vaak wat gewelfder waarbij je de lengte houdt.
Je kunt vallen over het achterbeen maar bij een Hackney zou ik daar geen angst voor hebben.

Edit: 007 is er natuurlijk 1 van Rubenstein.
Met Doruto erachter zal dan met een beetje geluk ook geen mega kasteel worden.