Hengst voor Welsh NWR merrie v. DGR Nor or Never

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ruby_KR

Re: Hengst voor Welsh NWR merrie v. DGR Nor or Never

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 12:39

Klopt hoor Nicole, dekgeld is zeker niet gek voor wat de hengst allemaal presteert momenteel! Alleen komen er nog aardig wat kosten bovenop, vandaar dat ik er nog even goed over na moet denken :)

Desperado en Grapjas vind ik beide mooie hengsten, maar in hun beweging kunnen ze mij niet helemaal overtuigen...

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 18:28

Nicole schreef:
Desperado of Veenstra Grapjas misschien?

Al blijf ik pippin's Pride A.T. 1 van de betere hengsten momenteel vinden, ook niet gek dat dekgeld hoger is pony wint alles wat er te winnen valt momenteel haha

Grapjas vind ik persoonlijk niet echt pony uitstraling hebben, al doet deze het ook super in de sport. Zou dan denk ik eerder desperado kiezen (was voor ons ook een optie maar niet geworden).

Ruby_KR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 14:54

Ik heb nog een paar dagen om te beslissen, denk dat het Pippin's Pride wordt! :))

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:06

Ruby_Stables schreef:
Ik heb nog een paar dagen om te beslissen, denk dat het Pippin's Pride wordt! :))

Goede keuze!! *\o/*

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:31

Fleurrr_ schreef:
Ruby_Stables schreef:

Goede keuze!! *\o/*

Vind ik ook! Ben heel benieuwd wat eruit komt volgend jaar. :D

floripori17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 12:20

Ik heb er een van de hengst Orchard Red Prince ! Top gedrag, top bewegingen en genoeg schoft en mooi koppie erop ! ik ben helemaal tevreden, nakomelingen hebben ook super luxe gangen. Dus orchard prince zeker een aanrader als je nog niet gekozen hebt dan ;)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
laatste foto is op 2/3 jarige keuring. Ze heet Viersprong's Dancing Queen en is tot ster benoemd. Oja en ze meet 1,51.

pepperlove1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 13:55

Ruby_Stables schreef:

Ik weet dat het een late reactie is maar ik wou toch even reageren.
Pippin's Pride is zeker een hele goede hengst. Maar de veulens vallen mij nog niet zo mee.

Ik vind Veenstra's Grapjas een hele leuke hengst. Ik heb hem laatst op wedstrijd gezien. Hij liep heel braaf rond keek naar niks en was ook niet helemaal gek toen hij een pony dicht voor zijn neus zag. Over de benen liep hij super goed en in de mond was hij heel makkelijk. Ik heb ook een paar veulens van hem gezien 1 in Hellendoorn en 1 in Annen. die in Annen was mooi!!!!! In de kampioenskeuring won het veulen van De GoedeRee's Alwin maar dat snapte ik niks van was een heel properig(hoe je het ook schrijft) veulen. aan de kant hoorde ik ook iedereen zeggen: Dat snap ik niet die ander is toch veel mooier en liep beter!
Dat zelfde meisje rijdt ook op De Goede Ree's Alwin. Daar vindt ik niks aan. Die loopt erg op zijn kop en is niet makkelijk in zijn mond.

Mijn voorkeur zou uit gaan naar Veenstra's Grapjas

Ruby_KR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-15 20:20

Kun je me uitleggen waarom je de veulens van Pippins Pride niet mee vindt vallen Pepperlove?

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 03:51

Ruby_Stables schreef:
Kun je me uitleggen waarom je de veulens van Pippins Pride niet mee vindt vallen Pepperlove?

Daar ben ik ook heel benieuwd naar!
Ik vond grapjas juist behoorlijk tegen vallen in het echt. In Hellendoorn Pride en grapjas samen in de ring gezien en dan vind ik Pride er echt flink bovenuit steken.
En wij hebben een zeer knappe jaarling van Pride staan, wil best wat foto's sturen. Plaatje van een pony en kan super lopen. En deze komt dan uit een onbekende Engelse merrie.

Ruby_KR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-15 09:14

Ben wel benieuwd naar een foto van je jaarling :)

Het heeft voor dit jaar trouwens geen zin meer om te bedenken welke het beste past, de merrie is op 28 juni voor de eerste keer geïnsemineerd en gelijk drachtig geworden. Volgend jaar verwachten we daarom een veulen van de hengst Pippins Pride :D :D
Vandaar dat ik wel benieuwd ben naar waarom zijn veulens tegenvallen?

Dit jaar is haar veulen van King William veulenkampioen sectie NWR geworden op de regionale, mooie chique veulen wat heel goed kan bewegen :). Helaas heeft hij een ongelukje gehad, ik hoop dat hij weer op tijd hersteld is voor de nationale keuring in Kootwijk is... Dan kan hij hopelijk toch nog meedoen.

pepperlove1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 09:14

Ik vindt de pride in hellendoorn ook super maar dat is de enige. Ik hoor heel vaak dat pride nakomelingen klein zijn of dat ze beknopt zijn. Gister op de keuring in tolbert geweest. Daar werd een Grapjas kampioen. De Grapjas kon super lopen alleen zelf vond ik het hoofd niet zo mooi. Maar in Annen was er wel een hele mooie Grapjas met de kleur smokey.
En nog over Desperado die heb ik laatst op wedstrijd gezien in de Z1 maar met appyeren en Travers loopt hij gewoon onregelmatig.

Ruby_KR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-15 15:22

Oke, bedankt voor je uitleg!
Mijn merrie is vrij langgelijnd, dus denk dat het beknopte wel mee gaat vallen met deze combi. Klein, tja... Ik denk dat je een veulen moeilijk kunt inschatten qua maat, dat weet je eigenlijk pas als ze een jaar of 3/4/5 zijn. Die zijn er alleen nog niet van pride ;)

Hoe dan ook, ik ben vooralsnog heel blij met mijn keuze! :)