HK: ster prok ibop v. Wynton x keur pref prest v. Farrington

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 10:49

Dees schreef:
Goedfokkend en werkwillig zijn in mijn opinie toch echt twee verschillende dingen.
De Uniteds zitten kwa bouw en beweging weldegelijk goed in elkaar.
Karakter / werkwilligheid is zo subjectief. Je kunt ook stellen dat de Uniteds die jij hebt gezien, niet terecht zijn gekomen bij de juiste ruiters.

Wat jij zegt is ook subjectief. Ik word er niet vrolijk van de nafok, zijn eigen prestaties ook niet. En hij heeft zoals Natasja al zegt heel veel kansen gehad in de fokkerij.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 10:59

Nou ja, je drukt me nu wel heel erg in de verdediging.
De hengst fokt prima, meer heb ik er niet over gezegd.
Hengsten die ik opperbest vind fokken, daar wijd ik meer woorden aan.

Maar om nou te gaan beweren dat de hengst niet goed fokt omdat jij er niet vrolijk van wordt... De index spreekt je tegen en er lopen uit die hengst al meerdere goedgekeurde zonen en presterende sportpaarden rond.
Fokkerij is smaak. Als United je smaak niet is, kun je daar rustig voor uitkomen. Maar ga het niet brengen alsof er sprake zou zijn van een feit.

http://www.horsetelex.nl/horses/progeny/12077

Deertje

Re: HK: ster prok ibop v. Wynton x keur pref prest v. Farrington

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 11:43

United fokt veel " bergaf" ( is ie zelf ook trouwens) , zou ik nu ook niet doen op deze merrie..
idem als Krack

KellyLytsa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 12:00

Sympie goed om te horen. Ben erg benieuwd naar jullie veulen mochten jullie daadwerkelijk met Charmeur dekken. :)

Als United en Bordeaux niet gaan verbeteren op het exterieur dan is dat jammer, ze brengen imo namelijk wel nakomelingen met drie goede basisgangen en kunnen makkelijk schakelen. Bordeaux vind ik wel nog extra risico meebrengen daar hij volgens mij niet geheel aan de röntgenologische eisen voldoet.

United had in eerste instantie vooral mijn aandacht getrokken omdat de combinatie in verband met de Farrington merrie zo goed had uitgepakt met Avanti. Daarnaast lopen er nog heel wat meer nakomelingen van hem goed mee in de sport, dus ik denk dat hij inderdaad prima fokt. Of hij een goede optie is voor onze Wynton is natuurlijk een ander verhaal.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 16:35

Fokken is ook het maken van de juiste combinatie he...United heeft mij zelf altijd erg kunnen bekoren, en hij was tot GP niveau getraind. De hengst zelf mist alleen kracht zoals veel Krack nakomelingen..dus hij heeft echt een merrie nodig die kracht en souplesse mee brengt. Maar 3 goede gangen brengt hij zeker..

Hindo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 16:42

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 21:46

Er is al een tijdje niet gereageerd hier, maar aangezien ik ook alvast een beetje aan het nadenken ben voor mijn Wynton merrie..

Apache staat bij ons wel redelijk hoog op het lijstje. Ook jouw verbeterpunten komen redelijk over èèn. Ik denk dat hij het opwaartse kan verbeteren bij jouw merrie, hij geeft super fijn bewegende paarden en persoonlijk spreekt hij me gewoon erg aan.

Ook de 'Dale'tjes staan op mijn lijstje. En dan vooral Everdale of Glamourdale.

Ik heb voor dit jaar mijn Gribaldi merrie laten dekken met Charmeur. Natuurlijk een heel ander lijntje, maar ook hij dingt nog mee in de keuze voor aankomend jaar voor de Wynton!

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 21:29

Kijk eens naar Gunner KS, mooie vrije bloedlijn en voldoende maat.
Volgens mij een hengst die nog even wat tijd nodig heeft maar zeker veelbelovend is.
Had hem ook op het lijstje staan voor onze merrie maar uiteindelijk toch voor High Five gekozen.
High Five geeft via Negro misschien wel iets kans op een wat korter voorbeen dus weet niet of het wat voor jouw merrie is.