Hengst voor groninger merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Re: Hengst voor groninger merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 06:55

Vuurtoren,...deze hengst heeft echt een kort voorbeen. Dat voorbeen staat ook iets terug. Neerwaarts rompmodel.
Zou ik op deze merrie niet doen.

Hij heeft overigens de schouder er wel mooi in. Hij ziet er ook heel Sympathiek uit.

Emily88, Goedhart heeft ook inderdaad een heel mooi type.

Jiggy777

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 22:08

Toch even gespiekt bij de Geldersen ;) De enige hengst die me dan echt aanspreekt is Saron. Lengte beweging en een sprekend hoofd. De gelderse fans, wat zeggen jullie hiervan? Afgelopen zondag Feiko en Macho Polo live gezien. Dan heb ik toch een lichte voorkeur voor Feiko. Lijkt erg op zijn vader Fambo. Rieu vind ik ook een optie maar weet niet hoe hij beweegt, kan weinig over hem vinden.

Jiggy777

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 22:14

Feiko (Fambo x Eros)

Afbeelding

Afbeelding

wwillemijn

Re: Hengst voor groninger merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 18:58

Dat is een mooierd :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 14:35

Hey Jessica wat leuk dat je overweegt om met een dochter van je overleden merrie te dekken.

Martiene vind ik een mooie merrie met een mooi type.

Feiko is een erg mooie hengst maar met hem moet je wel denken om de match in karakter.
Ik weet natuurlijk niet hoe de ouders van de hengst zijn maar Feiko zelf lijkt een type paard dat zich moeilijk laat werken in situaties die nieuw zijn.
Afgelopen hengstenkeuring kon je dit heel goed zien. Hier blokkeerde hij enorm waardoor hij alleen nog maar aan het steigeren toe kwam omdat hij het rete spannend vond.
Thuis bleek hij iets makkelijker te zijn volgens de amazone die naast mij zat.

W.b.t. Macho Polo ben ik een beetje bang voor een steekvoetje. Ik zie dat bij een aantal veulens ook wat terug.
Wel vind ik het qua type een mooie hengst, de hals is wel iets zwaar als je in Gelderse begrippen naar de hengst kijkt maar voor een Groninger past het bij het algemeen beeld.

Een Gelderse hengst zou je kunnen overwegen maar Saron zou ik juist om zijn nakomelingen waarvan enkele aan de kleine maat zijn, laten staan.
In draf overtuigd hij mij ook wat minder maar hij is wel fenomenaal met springen en heeft dan ook een geweldige galop.
Edsko Takens heeft 1 van zijn Groninger merries een keer laten dekken door Saron. Daar is een merrie uitgekomen en deze heeft in training gestaan bij Kim Telgen.

Ik heb zelf andersom gefokt en vond een goede match met Mats en Orbaldo II bij de Gelderse merries [paard] en [paard].
Orbaldo II is er helaas niet meer en Oscar is afwachten wat die voor nakomelingen geeft.
Ik vind hem zelf aan de kleine kant.

Mats ben ik altijd van gecharmeerd. Geeft enorme brave nakomelingen. Echter kan hij strooien in type.
Wel vind ik dat hij een fijne beweging heeft en keigaaf been werk.
Zijn nakomelingen zijn overwegend aan de maat.
Van Mats vind ik altijd dat hij met weinig goede trainingsmogelijkheden (beduidend minder dan bij Matcho Polo) zich toch altijd leuk laat zien.
Zelf met heel wat kilo's teveel en zo uit het land geplukt weet hij mij aan te spreken :')
Ik denk dat Mats leuk kan matchen met je merrie.

Jiggy777

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 20:57

Dank je Bernadette voor je tips! Over Feiko heb ik ook nagedacht, ik heb hem helaas niet gezien op de HK maar het wil niet zeggen dat de hengst dan gelijk heet van karakter is. Het is ook een moment opname, hij is 4 jaar, komt heel veel op hem af. Het is dan wel het eerste beeld dat je van hem hebt dat klopt. Ik heb eerlijk gezegd liever een paard dat laat merken als iets hem teveel wordt zodat je daarop kan anticiperen, dan een enorme binnenvetter die heel braaf oogt maar het liefst ontploft. Er mag wel wat inzitten. Martine is ook vrij heet/gevoelig maar ik hou er wel van. Feiko komt uit een Eros moeder en dat zit zeker wel goed. Ik vind hem ook erg op Fambo lijken en dat is wel het type wat ik mooi vind. Met Fambo krijg je alleen maar 1 poging voor inseminatie en met een oudere merrie ga ik dat niet redden denk ik. Dan vind ik Feiko een goed alternatief, ook zijn model staat me aan met een zeer sprekend hoofd. Een wat luxer type inderdaad maar hij moet ook nog uitzwaren. Martine heeft niet echt lengte en met Mats wordt dat niet beter denk ik terwijl ik Mats wel een erg leuke hengst vind met goede bewegingen. Van Saron had ik ook gelezen inderdaad. Gaat hem dan ook niet worden

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 20:17

Ligt al even stil .
Maar ik reageer toch
Ben je eruit gekomen met je keuze ?

Heb zelf een klassiek Gelderse merrie v Ahoy en die ligt qua bouw niet ver bij jou merrie vandaan .
Heb zelf Gelders gefokt met Chabliss .
En ik denk dat de hengsten met upperville bloed best gaan matchen op jou merrie .
Zijn toch paarden met formaat en voldoende bot en massa ...

Jou paard lijkt idd een kort voorbeen te hebben , dat lijkt bij mijn Gelderse merrie ook .
Maar er zit een krachtige schouder en borst partij in ...
Ben heel benieuwd wat je gaat kiezen ?
Altijd interessant om te volgen

Vindt trouwens de Heiko de knapste