Springhengst voor Jazz merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cjb

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 11:39

Famous albaran xx karadasj graaf grande calvados.

R12312

Re: Springhengst voor Jazz merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 11:43

Contendro 1 is erkend door het kwpn. Dat is iets anders dan ggk.

Lami

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 12:27

vfrgirl schreef:
Citaat:
Ik zit niet echt in de hengsten meer dus verwacht niet te veel maar is Contendro I niet wat?
of Primmore's Pioneer? Ook een goede eventinghengst.
Grafenstolz (Polarion x Camelot x Arogno)
van maar Contendro I was sowieso KWPN goedgekeurd volgensmij.

Contendro ziet er zeker goed uit, Dat hij voor zoveel stamboeken goedgekeurd is, is een goed teken. Helaas komt hij ook wel weer uit de Eclips lijn, en daarmee krijg ik weer een inteeltcoefficient van 41,6 %.

Maar goed... bijna alle paarden komen uiteindelijk uit dezelfde lijn.

Primmore's pioneer spreekt mij niet aan, en Grafenstolz is helaas niet KWPN goedgekeurd

Inteelt coefficient van 41% is dat van horsetelex? daar krijg je het vlg mij in andere getallen met de inteelt calculator hoor! Dat percentage bij virtueel dekken is het volbloed aandeel. Dan is 41% toch juist ideaal

MissMiekjee

Re: Springhengst voor Jazz merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 21:01

Als je een leuk allround-paard zoekt waarmee je zelf graag eens een crossje wil rijden, zou ik zeker niet gaan zoeken naar veel volbloed. Merrie voert bloed (en karakter) zat met Jazz. Daarom zou ik Van Gogh ook laten staan. Waar je wel naar zou kunnen kijken zijn onder andere Verdi, Quasimodo Z, Solitair (geeft ook goede bewegers!) en Vittorio. Allen met een zeer solide karakter en goede springtechniek.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 11:52

Net wat MissMiekjee zegt, merrie heeft bloed genoeg, ik zal niet de volbloed kant op gaan.
Ik zal kijken naar een nuchtere hengst, die fijne meewerkende nakomelingen geeft.
Misschien Arezzo vdl? Of de jonge Arezzo die net is goedgekeurd, dat paard beweegt ook erg fijn. Quasimodo vd Molendreef? Tangelo vd Zuuthoeve?