Hengstkeuze voor Vancouver x Chronos merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Laurentii

Re: Hengstkeuze voor Vancouver x Chronos merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 16:24

Harley VDL geeft ook echt toffe veulens en commercieel gezien zeker ok!
Eldorado vind ik ook een goed idee, ik rijd momenteel een Eldorado en karakter valt super mee! Supergoede ingesteldheid en veel kwaliteit.
Cicero geeft ook toffe karakters en vooral meewerkende karakters en hij is commercieel ook goed te gebruiken.
Exxon Hedonist zou ook interessant zijn als je de grootte wilt behouden (hij is zelf 1.76m), zelfs een grotere verkrijgen en hij geeft zijn supercoole karakter heel goed door. Ik heb er zelf een veulen van en heb mijn andere merrie dit jaar ook laten dekken omdat de nafok super meevalt.
Pommeau is zelf geen brave hengst, hoe zijn nakomelingen het doen weet ik niet.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 18:47

1 zwaluw maakt de lente niet, maar ik heb een pommeau gehad, was de makkelijkste die ik ooit heb gehad. Zadelmak gemaakt en 3 maand later een foutloze cross mee gereden... Paard liep alsof hij het al jaren deed. Was echt een meewerkend en meedenkend paard. 1x iets doen en dan kon hij het ook... Echt nog nooit meegemaakt, en we hebben er hier toch ook al wat gehad. Maar goed, dat is er maar ene, heb geen ervaring met anderen.

Geeft Cicero ze niet wat log?

Silly ik heb jouw veulen hier al gezien, bont is uiteraard super :D maar ik hoop dat ik je niet beledig als ik zeg dat ik het hoofd wat weinig sprekend vind en niet al te edel? Terwijl ik je merrie dit wel vind hebben...

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 08:42

We hebben haar net achtergelaten bij het dekstation! Het is toch Zambesi geworden. Nu hopen dat t in een keer lukt :)

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 09:04

We duimen!

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 11:56

:D
Iedereen trouwens bedankt voor het meedenken!

Laurentii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 12:10

Antonius schreef:
1 zwaluw maakt de lente niet, maar ik heb een pommeau gehad, was de makkelijkste die ik ooit heb gehad. Zadelmak gemaakt en 3 maand later een foutloze cross mee gereden... Paard liep alsof hij het al jaren deed. Was echt een meewerkend en meedenkend paard. 1x iets doen en dan kon hij het ook... Echt nog nooit meegemaakt, en we hebben er hier toch ook al wat gehad. Maar goed, dat is er maar ene, heb geen ervaring met anderen.

Geeft Cicero ze niet wat log?

Silly ik heb jouw veulen hier al gezien, bont is uiteraard super :D maar ik hoop dat ik je niet beledig als ik zeg dat ik het hoofd wat weinig sprekend vind en niet al te edel? Terwijl ik je merrie dit wel vind hebben...

Nee klopt, dat komt van het Darco/argentinus bloed.
Vind ik het enige "minpuntje" aan het model :P
Voor volgend jaar heb ik een hengst gekozen met een meer bloedgemaakt hoofdje.