Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Gracy schreef:Landesgestut Celle heeft een mooi verzameling van interessante bewezen hengsten :
http://landgestuetcelle.de/cms/front_co ... 179&lang=2
Daar heb ik voor dit jaar 2 hengsten uitgezocht voor mijn KWPN merries
Na overleg met ervarende fokkers die mijn merries hebben gezien, heb ik gekozen voor Don Frederico voor mijn Wolkentanz merrie
en
een nieuw jong hengst Don Romanov voor mijn Krack C merrie.
29 mei is de scan op dracht gepland bij beide merries
carika schreef:Gracy schreef:Landesgestut Celle heeft een mooi verzameling van interessante bewezen hengsten :
Na overleg met ervarende fokkers die mijn merries hebben gezien, heb ik gekozen voor Don Frederico voor mijn Wolkentanz merrie
en
Was jij tevreden met de service?
Al die voorwaarden op hun website hadden mij toen een beetje afgeschrikt... Uiteindelijk zal het waarschijnlijk mee vallen en had ik gewoon moeten bellen hoe het zit met levering naar het buitenland.
Gracy schreef:Landesgestut Celle heeft een mooi verzameling van interessante bewezen hengsten :
en
janderegelaa schreef:Gracy schreef:Landesgestut Celle heeft een mooi verzameling van interessante bewezen hengsten :
en
Dat is gewoon een verzamelwebsite van heel veel dekstations. Zou hier ook geen kwaad kunnen overigens.
lailapri schreef:Wat is er mis mee om over de grens te kijken? Ik vind het juist interessant wat hier geschreven wordt.
NatasjavE schreef:lailapri schreef:Wat is er mis mee om over de grens te kijken? Ik vind het juist interessant wat hier geschreven wordt.
Er is niet zo veel mis mee. Maar waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan?
Met een in het buitenland staande hengst zal je positieve punten binnen kunnen halen.
Maar het is ook wel heel veel gedoe. Je merrie moet wel geïnsemineerd kunnen worden met DV, je moet preciezer op de eisprong insemineren, wellicht andere dekvoorwaarden en ga zo maar door.
En veelal is er van die buitenlandse bloedlijnen al heel veel hier in Nederland beschikbaar.
Voorbeelden zijn hier al genoemd. (Denk ook nog even aan Winningmood)
En als de nood echt aan de man komt kan je altijd nog naar het buitenland kijken.(wat Janderegelaa dus zegt)
janderegelaa schreef:Het is wel wat duurder. Transport kost meer en er moet (officieel) een export verklaring bij zitten. Daarnaast is het bekend dat merrie's uit Duitsland vaak voorrang krijgen. En dan kun je wel eens niets hebben. Of bagger kwaliteit.
s0173957 schreef:En die €30 extra geef ik graag voor een hengst met de bloedlijnen die ik wil...
yvonnepuntnl schreef:Ja, geeft een beetje de indruk dat wat je van ver haalt sowieso beter is.
s0173957 schreef:yvonnepuntnl schreef:Waarom per se een Duitse hengst.
Bij het KWPN zijn toch ook vrije hengsten? Florencio, Ferguson, Gunner KS, George Cloony, Toto jr etc.
Florencio is OLD geboren, Ferguson Hann, ...
What's the difference?
Een stamboek is maar een stempeltje hoor. Stamboeken produceren geen paarden, dat zijn de fokkers.
Stamboeken denken alleen er mee uit te moeten pakken (wat ik niet correct vind overigens).
Wij hebben een heel leuk Zatchmo merrieveulen, uit een Rubinstein x Ramiro.
Zeker geen fijn ding, zal er straks nog eens een foto van nemen als het uitkomt.
Don Schufro heeft genoeg bewezen, kijk ook eens naar Danone I (oa vader van Dante Weltino), die z'n nakomelingen beginnen in de sport echt boven te komen (kijk maar eens naar internationale jeugdrubrieken bv).
Waar ik wel probeer voor te zorgen is dat de hengsten niet alleen Duits, maar ook Deens of Zweeds ggk zijn, dan ben je ook röntgenologisch wat zekerder.
De Niro geeft sport, tophengst. Geen keuringspaarden, wel sport (en dat willen we toch fokken?).
Furst Romancier kan denk ik vooral ook karakter goed vererven.