Als ik hem zou combineren met mijn Blue fok ik een palomino met eventueel appaloosa en eventueel sabino 
gaat om deze, inmiddels 2 jaar oud
[KS-ITP] Bentley araloosa fotoshoot
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Als ik hem zou combineren met mijn Blue fok ik een palomino met eventueel appaloosa en eventueel sabino 
Maar dus geen geregistreerde appie als ik het zo lees. /offtopic-modus uit
vos wildkleur met shabrak wordt d en mooie kop erop. Redelijk Arabisch, zeker de helft.
, ben bang dat ze die ogen ook onder blauwe ogen vinden vallen..... Maar crème is geen ongewenste kleureigenschap, dus dubbel crème zou dat ook niet moeten zijn en daar horen nou eenmaal lichte ogen bij en die hebben niks te maken met die blauwe ogen die je bij bont patronen kan zien. Maar goed, we dwalen af
lailapri schreef:Wil je mijn jonge merrie kopenvos wildkleur met shabrak wordt d en mooie kop erop. Redelijk Arabisch, zeker de helft.
Maar zonder gekkigheid, ik heb mijn besten en mooiste veulens gefokt met djamai du bois. Kunnen alle super van achter vertrekken, lopen lichtvoetig, makkelijk en bewegen toch extra met veel show. Mooie koppies, zeer fijne karakter, mooie sterke achterhand en fijne schouderligging. Sterke bovenlijn waar die de moeders echt op heeft verbeterd, mooie gespierde hals en voldoende bot.
Ik stuur je info van ze op facebook
, sowieso is het ook apart benoemd als ongewenst in het reglement:Manda schreef:Sabino is een van de overo's en valt ook onder bontpatronen, sowieso is het ook apart benoemd als ongewenst in het reglement:
artikel 2:
Lid 2a: Het Nederlandse Appaloosa Stamboek NAS heeft de doelstelling er naar te streven paarden en pony's te fokken die een vlekkenpatroon vertonen dat vast en blijvend is.
Lid 2b: Het stamboek zal nauwlettend op de kleurvererving toezien. Dieren die een vlekkenpatroon vertonen en/of vererven, dat verbleekt en/of verdwijnt, zullen in de fokkerij moeten worden uitgeselecteerd (worden geregistreerd in het hulpregister)
In ieder geval moeten worden uitgeselecteerd dieren die de navolgende kleureigenschappen vertonen en/of vererven: Schimmel (grijs); Platenbont en andere bontvormen, zoals pinto, overo, sabino en tobiano.
Onveranderlijke schimmels (moorkoppen) worden als ongewenst gezien.
).
helemaal mijn ding die paardjes op die website!
, nee komt echt te vroeg, ik krijg zelf eerst nog een babytje erbij en wil juist dit jaar wat rustiger aan doen en bij voorkeur volgend jaar ook, en wil eerst nog wat verkopen voordat ik opzoek zou gaan naar een apart nieuw fokmerrietje.