Dekhengst gezocht met veel front, braaf en cool

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marnel93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 19:22

micky schreef:
Roman Lifestyle W zeer mooie hengst deze hengst laat zich heel fijn werken en zeker cool in het hoofd

Zou ook een optie zijn. Maakt dat nrps nog uit? Kun je dam weer via via kwpn naar de stamboekopname met een veulen?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 19:23

Franklin ontzettend gaaf dier .
Maar niet op n merrie waar al heet jazz bloed in zit ...
Niet doen hoor ...

Ik heb zelf naar Everdale zitten kijken ...
K ben even wat minder thuis in t fokken .
Weet dus niet goed wat hij doorgeeft .
Maat wel maat , front en denk cool genoeg met lord bloed erin en ferro

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 21:15

KWPN zal veulens van NRPS hengsten uit KWPN merries volledig erkennen. Doen ze zelfs graag :D
Ook wat dat betreft is het gebruik van een NRPS hengst dus geen enkel bezwaar.

Roman Lifestyle W is een mooie brave hengst die het in de sport goed doet - ik zag op FB al enkele toffe veulens voorbij komen :j

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 21:31

jeetje77 schreef:
Ik heb er niet heel veelverstand van, maar als je meer front en iets meer rust wil is het iets om te kruisen met een Groninger hengst?

Dan zou ik liever kiezen voor een gelderse hengst

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 21:35

Rindin schreef:
Five star is 1.69. Mijn veulen van hem is behoorlijk aan de maat!

Formaat is meer dan alleen de stokmaat. Ik kijk vooral naar wat ik met het oog zie, en dan komt er heel wat meer paard binnen als bijv. Charmeur of Dorado de baan in komt.

Marnel93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 21:40

Dees schreef:
KWPN zal veulens van NRPS hengsten uit KWPN merries volledig erkennen. Doen ze zelfs graag :D
Ook wat dat betreft is het gebruik van een NRPS hengst dus geen enkel bezwaar.

Roman Lifestyle W is een mooie brave hengst die het in de sport goed doet - ik zag op FB al enkele toffe veulens voorbij komen :j

Ben idd ook benieuwd naar de veulens. Voor mij een totaal onbekend hengst maar zeker interessant!

Lante

Re: Dekhengst gezocht met veel front, braaf en cool

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 21:46

Ik had exact dezelfde wensen en ben geweldig tevreden met mijn Alexandro P nakomeling. Krijg veel positieve reacties op hem en hij is super eerlijk. Mijn merrie had veel kwaliteit, maar best pittig qua temperament en snel wat klein en bloederig.

Wil je geen Gelders bloed, kijk dan eens naar Geniaal. Ook een hengst met massa en zelf een bewerkbaar temperament.

Vitaquilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 21:52

Bel het kwpn of een hengsten houder. Deze kunnen je zeer goed adviseren wat goede opties zijn. Dan heb je iig een goede richtlijn en kan je aan de hand daarvan gaan selecteren en gaan uitzoeken. En alleen de stokmaat van de hengst zegt ook niet alles. Ik rijd momenteel een hengst van 185 waarvan de ouders nog geen 170 waren maar daarvoor wel grote paarden zaten. En ga de site horsetelex.nl ontdekken. Daar kan je veel op vinden en ook qua volbloed percentages en nakomelingen :)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 22:02

Als je een hengstenhouder belt, dan adviseert hij zijn eigen hengst natuurlijk. En het kwpn adviseert een mode hengst. Ik zou een fokker zoeken van wie de fokproducten je aanspreken en die vragen eventueel.

Vitaquilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 22:17

Lante schreef:
Als je een hengstenhouder belt, dan adviseert hij zijn eigen hengst natuurlijk. En het kwpn adviseert een mode hengst. Ik zou een fokker zoeken van wie de fokproducten je aanspreken en die vragen eventueel.

Ik heb hengsten houders en ook de grote bekende gebeld en ook te horen gekregen dat ze geen hengst hadden die aan mijn eisen voldoen. En bij t kwpn hebben ze mij echt geen mode hengsten geadviseerd. Ik kreeg een serieus en eerlijk advies dat mijn eigen ideeën bevestigde. Hotline v de Niro is absoluut geen mode paard en was toen eeigenlijk ook hopeloos in de sport maar paste perfect op mijn merrie. Keuzes zijn voor ieder opzich natuurlijk maar het heb mij echt goed geholpen.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 22:29

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 23:54

Galaxie relaxt?
Door welke bril kijk jij? Volgens mij is die niet zo relaxte, in tegendeel....

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 03:32

GJ9 schreef:
Rindin schreef:
Five star is 1.69. Mijn veulen van hem is behoorlijk aan de maat!

Formaat is meer dan alleen de stokmaat. Ik kijk vooral naar wat ik met het oog zie, en dan komt er heel wat meer paard binnen als bijv. Charmeur of Dorado de baan in komt.

Dat de hengst het heeft is 1, maar doorgeven is 2.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 06:58

Dees schreef:
Galaxie relaxt?

Idd, dat lijkt mij ook niet. Daarbij heeft TS al aangegeven Jazz-bloed zoveel mogelijk uit de weg te willen gaan...

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 07:04

Dees schreef:
Galaxie relaxt?

Sorry. Net nog eens in mijn hengstenboekje gekeken. Gunner KS bedoel ik. Allemaal G'tjes..
Dat was echt een heerlijk paard!

Marnel93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 07:29

Geniaal heb ik toevallig gezien, mooi paard. Alleen de eerste nakomelinfen komen dit jaar pas denk ik. Ga idd het KWPN eens om advies vragen en enkele hengstenhouders bellen!! Gelukkig kan ik me nog een jaartje orienteren! Gunner KS heb ik ook gezien, kan zeker mooi lopen, alleen de kleur vindt ik niet super, bloedboering wel goed!
Westenwind kreeg ik ook pas te horen maar weet iemand of die nog beschikbaar is of ooit wordt?

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 07:38

Marnel93 schreef:
carika schreef:
Wat is trouwens je budget?
Romanov is echt een top hengst, er hangt wel een prijskaartje aan van 1600euro.

Alternatief kan je ook naar een van zijn volle broers kijken:

http://bluehors.dk/GB/Stallions/Rockefeller.aspx

Alle hengsten zijn daar best duur. Meedere voor 1600. Is dat niet te vergelijken met bijv. Negro? Of zijn die zelfs beter! Want dan zijn de NL hengsten toch wel iets goedkoper!

Rockefeller kost slechts 700 euro ;) en komt uit een zeer bewezen lijn. Volgens mij wordt het niet makkelijk om een vergelijkbaar hengst voor deze prijs in NL te vinden, maar uiteindelijk moet je natuurlijk een hengst vinden waarmee jezelf een klick hebt en die bij jou merrie past. Veel succes, ik ben benieuwd welke hengst je gaat kiezen.

Amaranth7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 07:40

Charmeur geeft hele fijne, meewerkende paarden is mijn ervaring. :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 08:05

Westenwind staan er hier een aantal van in de buurt. Ik moet zeggen dat ik ze niet erg vind meevallen. Bewegen is wel redelijk, maar qua type en hoofd vind ik ze erg klassiek met weinig uitdrukking (zeker qua hoofd), terwijl de moeders relatief moderne merries zijn met een bloedhoofdje.

Marnel93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 09:42

Lastig hoor! Tsja ga ik voor een hengst die goedkoper is of een duurdere. Ik weet niet hoe het zit of goedkoperen idd net zo goed zijn. Net als roman lifestyle is wel van een particulier, scheelt misschien, geen idee!

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 09:46

marillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 10:02

Ik rij een nakomeling van Romanov en heb zelden z'n fijn paard mee gemaakt. Bloedje mooi, extra bewegen (deze heeft ook een heel goed achterbeen) en echt een top karakter.
Is zo vreselijk nuchter, kijkt nergens naar.
Heb verder niet heel veel verstand van de fokkerij, maar wilde toch even mijn mening delen over deze hengst.

Marnel93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 10:31

carika schreef:

Ook een prachtige hengst. Het duitse bloed zou niet verkeerd zijn denk ik. Alleen er staan meerdere mooie op die site. Lord leatherdale blijft ook nog steeds een favoriet, maar de meningen over de karakters zijn helaas verdeeld!

Marnel93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 14:04

carika schreef:
Wat is trouwens je budget?
Romanov is echt een top hengst, er hangt wel een prijskaartje aan van 1600euro.

Alternatief kan je ook naar een van zijn volle broers kijken:

http://bluehors.dk/GB/Stallions/Rockefeller.aspx

In NL is Romanov 1300 trouwens! Via stal de IJzerman man!

Vitaquilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 04:24

De ijzerenman is dacht ik de enige hengstenhouder in Nederland die een samenwerking heeft met Blue Hors. ik vermoed dat de 1300 exclusief verzendkosten, containerhuur en andere toeslagen is. MaAr daarvoor zou je ze even moeten bellen ;)