Hengstkeuze Elite merrie UniformxVariant

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: Hengstkeuze Elite merrie UniformxVariant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 15:40

Als het veulen voor jezelf is lijkt mij dat van ondergeschikt belang. Als je plannen hebt om een goedgekeurde hengst te willen fokken is het een ander verhaal, maar dat lukt niet zomaar als onbekende fokker en je moet er zeker 20.000 euro voor op de plank hebben liggen (of vroegtijdig verkopen).

Zowel Uniform als Variant als Rinaldo hebben een Engelse volbloed als vader, daarmee zijn zij halfbloeden ofwel F1.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 15:45

Juist handig een merrie die vrij is van J,F en F, daardoor heb je veel keuze! Als je dat zo wilt zouden, beperk je keuzemogelijkheden flink.
Heb je al eens aan Apache gedacht? Is een hengst met ras, een mooie hals en een heel goed achterbeen.
El Capone en Dark Pleasure vind ik ook goede opties voor deze merrie.
Desperado ga je het achterbeen niet mee verbeteren, Lord Leatherdale heeft te weinig bloed.

Amber3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 10:07

Sammie, veulen wil ik inderdaad houden voor mezelf, dan heb je gelijk dat dat van ondergeschikt belang is. Denk dat ik te weinig ervaring(zeg geen) en verstand heb om een goedgekeurde hengst te fokken ;) . Ik heb nu al moeite om een keuze te maken... En 20.000 op de plank heb ik helaas ook niet!

Bedankt voor je uitleg over halfbloeden! Dat dacht ik al.

Amber3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 10:22

Yvonne, ik vind Apache echt een bloedmooie hengst! Ik had twee jaar geleden al een veulen willen fokken maar dat liep anders vanwege mijn zwangerschap en komst van tweede kindje(en op de pensionstal waar ik stond mocht ik geen merrie met veulen houden). Toen had ik Apache bovenaan mijn lijstje staan. Maar de vorige eigenaar van Do had toen een opmerking over de rug gemaakt. Weet niet meer precies wat, heb de mail waarin dat stond geprobeerd te vinden maar hij is weg. Ik vind hem inderdaad prachtig!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 10:38

Wat grappig, de merrie is dus vergelijkbaar gefokt aan JuniorSTV :)
Je zou dan ook eens kunnen kijken met welke combinaties hij goede sportpaarden gegeven heeft en dan daar een beetje mee puzzelen.
Ik zou niet snel voor een Jazz nakomeling gaan aangezien de merrie niet de mooiste halsvorm heeft en Jazz zijn ook niet ideale halsvorm erg sterk doorgeeft.

Amber3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 10:58

Inderdaad, hij is ook een UniformxVariant. Bedankt voor je tip! Weer iets om te onderzoeken...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 14:25

Grenoble een Bordeaux x Florencio x Jazz. Alle veel Krack, Gribaldi en Jazz in de 3e generatie en bij het veulen dus 4e.

Kan halsvorm verbeteren en ras toevoegen. Vind het qua exterieur echt een heel mooi dier.

Amber3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 19:42

Bedankt Natasja! Inderdaad een mooi dier! Ga me meer in deze hengst verdiepen...

Amber3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-15 10:20

Na heel veel te hebben gelezen en bekeken, ben ik eruit! Het gaat Apache worden! Ik heb erg getwijfeld omdat ik veel negatieve reacties heb gelezen over het karakter van Apache. Ik heb contact met de vorige eigenaar gehad en hij vertelde mij dat haar beide zonen hele lieve hengsten waren, niet rillerig. Terwijl ze Jazz en Tuschinski als vader hadden. Do is goudeerlijk en heel nuchter en ik hoop dat ze wat van haar karakter doorgeeft!

Ga me nu verdiepen in de wereld van het drachtig krijgen van een merrie! Want ook dat moet ik leren ;)

Iedereen bedankt voor het meedenken!

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 11:42

Goede keuze denk ik! Ben zelf niet onwijs weg van de uitstraling van de hengst, maar ik denk wel dat het een hele goede combinatie zal zijn. Maak je tegen die tijd een volgtopic ;)

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 11:58

Leuke combinatie heb hem zelf ook gebruikt voor mijn merrie Omdat het ook allemaal wat chiquer mocht En een heel leuk hengstveulen van gekregen is nu 2 jaar Helemaal niet rillerig super stoer Is al bijna zadelmak :D Ben benieuwd naar het veulen volgend jaar

Amber3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-15 12:40

Wat een leuke reacties! Zal volgend jaar voor een volgtopic zorgen!

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 15:35

Leuk! Ben benieuwd naar het resultaat!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 21:36

Ik ben heel benieuwd.
Apache spreekt mij ook enorm aan, maar durfde de combinatie met mijn merrie (mv Uniform) niet aan.