Bonte sportpaard hengst luxe type (GEEN fries,tinker, pony)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Re: Bonte sportpaard hengst luxe type (GEEN fries,tinker, pony)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 17:16

Apollo is niet homozygoot helaas. Ik heb er een plaaaatje van een veulen van gefokt maar helaas wel een vos. Is wel wat meer dressuurrichting, gaaf paard om te zien, erg braaf ook.
Alfred zit ook hier op bokt.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 22:53

LDRD schreef:
Even janderegelaar vragen :j .

De enige homozygoot bonte waarmee je een "echt" KWPN papier kunt krijgen is Ceasar. Er is ook diepvries van hem beschikbaar bij DAP Vorden.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 12:05

SharonCatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 15:28

maai_ke schreef:
Apollo misschien iets? Staat in Hardenberg en is een zoon van Samber, wel homozygoot heb ik begrepen, maar helemaal zeker ben ik niet. Hij staat bij stal Gerrits. ;)

heb ik een zoon van :D
Afbeelding

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-15 14:01

wasabie schreef:
maai_ke schreef:
Apollo misschien iets? Staat in Hardenberg en is een zoon van Samber, wel homozygoot heb ik begrepen, maar helemaal zeker ben ik niet. Hij staat bij stal Gerrits. ;)

heb ik een zoon van :D
[ [url=m/obTzxU.png]Afbeelding[/url] ]

Is die van jou bont dan? Ik zie geen vlek.....?

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 18:49

Apollo is niet homozygoot bont ... zijn moeder is 'effen' vos. Hij is wel 'Licensed' bij het A.E.S..

SharonCatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 10:25

hij heeft wel veel witte puntjes :\

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 10:45

Ik weet dat steel stabels een mooie zwart bonte poolse hengst heeft ter dekking,
een plaatje!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 20:46

Afbeelding

deze dus niet de beste foto maar wel'ngoede indruk

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 13:33

kwita schreef:
[ Afbeelding ]

deze dus niet de beste foto maar wel'ngoede indruk

Dat is Mocart als ik dat zo goed zie. BP type, als ik ts begrijp volgens topictitel wil ze dit type niet.

De volgende hengsten zijn homozygoot:
Ceasar
bontfire
lotti (ook bp, maar meer sportgericht, heeft namelijk maar 25% fries bloed)

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 14:46

nou ik lees nog steeds dat deze wel in het type past het is maar een idee he ,ts kijkt zelf maar wat ze er mee doet!

hij is bont, geen fries of tinker , veel sport aanleg:dus wat is er mis mee?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 15:55

kwita schreef:
nou ik lees nog steeds dat deze wel in het type past het is maar een idee he ,ts kijkt zelf maar wat ze er mee doet!

Waaruit maak jij die sportaanleg op?

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 04:50

janderegelaa schreef:
kwita schreef:

Waaruit maak jij die sportaanleg op?

Dan moet je de cijfers maar eens opvragen van zijn keuring stamboekopname bij zijn eigenaar dat was echt heel hoog!
(je kunt hem ook vinden op marktplaats!)

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 07:56

kwita schreef:
Dan moet je de cijfers maar eens opvragen van zijn keuring stamboekopname bij zijn eigenaar dat was echt heel hoog!

Ik ben het niet helemaal met je eens maar buiten dat is het natuurlijk geen sporttype maar zwaar warmbloed zoals de site al zegt.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 12:20

janderegelaa schreef:
kwita schreef:

Ik ben het niet helemaal met je eens maar buiten dat is het natuurlijk geen sporttype maar zwaar warmbloed zoals de site al zegt.

Wat kun jij drammen als je gelijk wilt hebben, het is aan ts wat ze met een tip doet en ik heb hem zien bewegen! en een 8.4 is bepaald geen slecht cijfer voor sportaanleg!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 12:28

Ik vind dat hij wel gelijk heeft. Een sportwarmbloed is niet een paard wat in de sport loopt.
Sportwarmbloeden zijn paarden met een sport exterieur en ondergebracht bij een sportstamboek.

Beetje hetzelfde als een Tuigpaard. Dat is niet een paard wat in het tuig staat. Dat kan ook een Hackney zijn. Een Tuigpaard is een bij het KWPN gefokt showwarmbloed.(de Tuigers zeg maar)

Zo is dat ook met sportwarmbloeden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 12:29

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 13:14

maar dat stukje is voor ts
zoals ik al eerder zei ik heb hem zien bewegen, al zit er in jou onderbouwing wel deels waarheid wij weten nog niet welk tijpe ts zal kiezen.Omdat we haar smaak niet kennen we gaan uit van een beschrijving,zij kan echt zelf besluiten ik vind hem wel of niet geschikt.Ze vroeg om tips en dan kun je die geven is mijn menig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 13:26

Is het misschien interessant voor je om naar een Paint horse te kijken? Heb je al veel meer keus qua homozygote bonte hengsten :) Moet je wel kijken naar een pleasure gefokte hengst. Pleasure paarden zijn vaak een stuk chiquer en groter dan de kleine gespierde reining paarden. Pleasure paarden hebben vaak ook veel Engelse volbloed in zich. Als het toch niet het type is wat je zoekt dan snap ik dat ook wel hoor, maar wilde iig wel even de tip geven :)

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 16:22

kwita schreef:
Wat kun jij drammen als je gelijk wilt hebben, het is aan ts wat ze met een tip doet en ik heb hem zien bewegen! en een 8.4 is bepaald geen slecht cijfer voor sportaanleg!

Ik dram niet, je hebt gewoon geen gelijk. Ik vind het een goed paard voor de bonte Friezen of Barock Pinto maar TS wil geen Fries, Tinker of een breed type. En hij is breed. Daarnaast is homozygoot een vereiste.

Eigenlijk blijft alleen Ceasar over. Krijgt TS nog een register A papier bij ook.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 08:17

Daarom vind ik je bijdrage aan dit topic niet altijd iets bijdragend, want ik heb gelijk....het gaat niet om gelijk!
En een warmbloed is geen koudbloed, en ook koudbloeden haflingers,tinkers, fjorden,friezen etc lopen er ook in het z! dus die kunnen ook bewegen
Het paard waar de discussie om gaat heeft geen bouw als een rond en vol dik tonnetje!, bovendien kan hij mooi en gemakkelijk bewegen.
het is maar een tip he, het gaat wat ts wil.
die paint horses zijn ook vaak mooi ik heb zelf een kruising paint die zijn moeder (de hengst dan) perfect aanvult en verbeterd heeft!
Het gaat ook om je gebruiks doel, niet alleen om dat papiertje!

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 08:34

In het BWP heb je de hengst Eddy Wally. Loopt eventing. Leuke bonte sport hengst. Geeft ook goed karakter door.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 08:38

In Google even zijn nakomelingen opgezocht. Er wordt niet direct gesproken dat hij homozygoot is. Ik vrees er een beetje voor.

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 08:46

Eddy wally is niet homozygoot, want het dekgeld hangt af van je veulen, als het een bont veulen is betaal je meer dan wanneer je veulen niet bont is :)

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 09:35

leenbeesje schreef:
Eddy wally is niet homozygoot, want het dekgeld hangt af van je veulen, als het een bont veulen is betaal je meer dan wanneer je veulen niet bont is :)

Oh kijk dat wist ik dus niet! Dus als je het geluk hebt dat je een bont veulen hebt moet je meer betalen? Ook een gekke redenering :(:)